پنج شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ Thursday, October 19, 2017 - ساعت:
زمان : ۱۳۹۶/۱/۲۹ - ۱۴:۱۹
شناسه خبر: ۴۹۲۱۳۲
 
رژیم صهیونیستی دستور تخریب مسجد «عبدالله السناوی» را صادر کرد
رژیم صهیونیستی دستور تخریب مسجد عبدالله السناوی در محله سلوان واقع در در کرانه باختری را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، رژیم صهیونیستی دستور تخریب یک مسجد را در شرق بیت‌المقدس اشغالی صادر کرده و مدعی شده است این ساختمان مجوز ساخت نداشته است.

دستور تخریب مسجد عبدالله السناوی که در محله سلوان قرار دارد، روز پنج‌شنبه (24 فروردین) صادر شد.

این در حالی است که فخري أبو دياب؛ عضو کمیته دفاع از سلوان، می‌گوید: این مسجد چند سال قبل در زمین‌های اوقافی و با کمک هزاران نفر از ساکنان منطقه ساخته و هزینه آن از کمک‌های اهدایی مردم تأمین شده است.

وی افزود: مسجد عبدالله السناوی از جمله شش مسجد فلسطینیها است که در این منطقه با خطر تخریب مواجه شده است.

در اواخر دسامبر، دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور بشردوستانه (OCHA) اعلام کرد: رویکرد تخریبی رژیم صهیونیستی علیه سازه‌ها و منازل فلسطینی‌ها در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس، به سطحی‌ بی ‌سابقه در هفت سال اخیر رسیده است.

تخریب منازل فلسطینی‌ها، خشم و نگرانی دیپلمات‌ها و گروه‌های حقوق بشری را برانگیخته است.

فعالان حقوق بشر سیاست رژیم تل‌آویو علیه فلسطینی‌ها را خلاف قوانین بین‌المللی دانسته‌اند.

پارلمان رژیم اسرائیل (کنیست) 5 آوریل 2017 (16 فروردین 1396) لایحه‌ای جنجال‌برانگیز را علیه آنچه ساخت‌و ساز غیرقانونی در سرزمین‌های اشغالی می‌نامد، تصویب کرد.

کنیست اسرائیل که چندی پیش قانون مصادره زمین‌های فلسطینیها را تصویب کرده بود، قانون جدیدی را تصویب کرد که به‌ موجب آن روند تخریب منازل فلسطینی‌های ساکن مناطق عربنشین سرزمین‌های اشغالی تسریع می‌شود.

تصویب این قانون جدید در حالی است که کنیست در تاریخ 18 بهمن گذشته (ششم فوریه 2017) به‌ منظور جلب رضایت شهرک‌نشینان، قانون مصادره زمین‌های فلسطینی را تصویب کرده بود.

این مصوبه نگرانی و اعتراض فعالان و محافل حقوق بشر بینالمللی را برانگیخته است./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال به شبکه های اجتماعی
ارسال نظر
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا حاصل عبارت زیر را در باکس روبرو وارد کنید:
= ۷ + ۱۴
ارسال
نظرات
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0
۱۳۹۶/۷/۲۷ - ۱۶:۲۰
امیرعبداللهیان:
نباید خوش‌باور باشیم که اروپا از آمریکا فاصله گرفته و به ما نزدیک می‌شود
دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل با بیان اینکه آمریکا و اروپا دیدگاه‌های مشترکی در خصوص توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران دارند، گفت: نباید خوش‌باور باشیم و تصور کنیم که به راحتی اروپا در کنار ما ...
۱۳۹۶/۷/۲۷ - ۱۴:۱۵
نماینده کنگره آمریکا:
عربستان جزو بزرگ‌ترین حامیان داعش است
عضو مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به حمایت دولت کشورش از عربستان سعودی به عنوان «یکی از بزرگترین حامیان گروه‌های تروریستی» ادعای واشنگتن درباره مبارزه با تروریسم را «متناقض» خواند.
۱۳۹۶/۷/۲۷ - ۱۳:۴۰
رسانه های امروز در یک نگاه؛
آینده برجام چه می شود؟!
چه کسی به دشمن گرا داد؟!، طرف‌های برجام چه خواهند کرد؟، بازی شکست‌ خورده بارزانی، چرا ترامپ قایق را تکان داد؟، با تفنگ سپاه نمی‌شود رقصید!، ترامپ، ریگان و حقارت فروخفته! بخشی از عناوین رسانه های امروز...
۱۳۹۶/۷/۲۷ - ۱۲:۰۵
یادداشت؛
ترامپ، ریگان و حقارت فروخفته!
هزینه‌‌های هنگفت آل‌سعود، کمک‌‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و هدایت و راهبری آمریکا راه به جایی نبرد و پیروزی‌ها و دستاوردهای ایران در عراق، سوریه، لبنان و یمن، ایران را نزد ملت‌‌های منطقه و جهان سربلن...
۱۳۹۶/۷/۲۷ - ۱۱:۴۵
سرمقاله؛
با تفنگ سپاه نمی‌شود رقصید!
قارون‌های عرب در برابر تجاوز به نوامیس مسلمین و یورش کفار و مشرکین به بلاد اسلامی نه تنها سکوت، بلکه همراهی کردند. عوض اینکه شمشیرها را از نیام برکشند و با آنها بجنگند، ۵۰ سال است با آنها مِی می‌نوشند...
۱۳۹۶/۷/۲۷ - ۱۱:۲۵
سرمقاله؛
چرا ترامپ قایق را تکان داد؟
برخی سعی دارند اینگونه وانمود کنند که اگر به جای ترامپ، مثلاً هیلاری کلینتون امروز سوار قایق برجام بود، الان همه لبخند به لب، در کنار ساحل دستاوردهای برجام لنگر انداخته و بر عرشه آن مشغول لذت بردن از ...
۱۳۹۶/۷/۲۷ - ۱۰:۵۰
یادداشت؛
۴دهه خصومت هم مانع پیشرفت ایران نشد
ایران در سال‌های تحریم‌های ظالمانه بود که به فناوری هسته‌ای و رشد چشمگیر در زمینه دانش موشکی و علم‌های نوین دست یافت.
۱۳۹۶/۷/۲۷ - ۱۰:۱۵
یادداشت؛
بازی شکست‌ خورده بارزانی
بارزانی و کسانی که به او مشاوره می‌دهند گمان می‌کردند پس از برگزاری همه‌پرسی،‌ سرنوشت استان‌ کرکوک را هم در دست خواهند گرفت ولی برخلاف آنچه تصور داشتند، نبردی که در آن مغلوبه شدند،‌ وضعیت آتی سلیمانیه...
۱۳۹۶/۷/۲۷ - ۰۹:۵۰
یادداشت؛
طرف‌های برجام چه خواهند کرد؟
با پیش‌بینی سناریوی آمریکا، کشف سناریوی طرف‌های اروپایی خیلی کار مشکلی نیست. اروپایی‌ها مجری بازی طراحی شده آمریکا هستند.
۱۳۹۶/۷/۲۷ - ۰۹:۱۵
یادداشت؛
چه کسی به دشمن گرا داد؟!
نگاهی گذرا و مرور وقایع گذشته (حتی به اندازه چند پاراگراف) به خوبی بیان می‌کند که چه کسانی به دشمن گرا می‌دادند.
۱۳۹۶/۷/۲۷ - ۰۴:۳۰
شاخصه‎های تمایز داعش و القاعده از منظر اندیشه؛
از امارت القاعده تا خلافت داعشی
زمینۀ رشد و گسترش سلفی‎های افراطی با تحولاتی چون حملۀ شوروی به افغانستان و شروع اقدام‌های جهادی علیه نیروهای متجاوز به این کشور، تأسیس رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی، شکست اعراب از اسرائیل طی جنگ‎های...
۱۳۹۶/۷/۲۷ - ۰۳:۲۵
یادداشت؛
رعایت هنجارهای دینی و اخلاقی
رعایت هنجارهای دینی و اخلاقی، آرامشی ویژه برای انسان به همراه می‌آورد. انسان‌های عفیف و پاکدامن، کمتر به امور خلاف می‌اندیشند، از این رو همواره تعادل روحی خود را حفظ می‌کنند.
۱۳۹۶/۷/۲۷ - ۰۱:۳۵
غلامرضازاده:
مبالغ دریافتی برخی مداحان، خلاف سیره اهل‌بیت است
غلامرضازاده گفت: اگر یک مداح یا قاری اشتباهی ‌می‌کند، نباید آن را به پای همه مداحان یا قاریان نوشت. این مبالغ دریافتی توسط برخی مداحان را اصلاً تأیید نمی‌کنیم، چراکه این خلاف سیره اهل‌بیت(ع) است.
۱۳۹۶/۷/۲۶ - ۲۳:۳۰
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی:
افزایش اطلاعات ایثارگران از قوانین جدید زمینه‌ساز استیفای حقوق آنان می‌شود
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به قوانین و مقررات جدید در حوزه ایثارگری بر لزوم تلاش برای آشنایی بیشتر ایثارگران با مقررات و مسائل حقوقی تاکید کرد و گفت: افزایش آگاهی ایثارگران از قوانین م...
۱۳۹۶/۷/۲۶ - ۲۲:۴۵
من طلبه، مستندساز و مدافع حرم هستم
سید زهیر مجاهد روحانی افغانستانی است که با ورود به هنر و دنیای مستند در تلاش است پیوند تازه ای بین هنر و حوزه برقرار کند. با این طلبه فعال گفتگو کردیم.
۱۳۹۶/۷/۲۶ - ۲۱:۲۰
حجت الاسلام رهامی:
روحانی تمایل ندارد دولتش با مارک اصلاح‌طلبی شناخته شود
رهامی تاکید کرد: اگر روحانی در چهار سال آینده به وعده‌هایی که به مردم و بدنه اجتماعی جریان اصلاحات داده عمل نکند این خطر وجود دارد که عقبه اجتماعی جریان اصلاحات و دولت در انتخابات ۹۸ و ۱۴۰۰ دچار ضعف ش...
۱۳۹۶/۷/۲۶ - ۲۰:۲۰
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:
عذرخواهی در برابر اشتباه؛ ترویج فرهنگ دینی است
بنده آن روز در برنامه زنده تلویزیونی مشغول صحبت بودم که ناخودآگاه متوجه آن آقای نمازی که البته به آقا دوربینی معروفند شدم و یک لحظه احساس کردم باید به ایشان تذکری بدهم که متأسفانه تذکر را در جمع دادم ...
۱۳۹۶/۷/۲۶ - ۲۰:۱۵
یادداشت؛
بگذارید حوزه اصیل باشد
وضعیت حوزه علمیه قم چگونه است و نقدهایی که اخیراً برخی نسبت به کارکرد و عملکرد این حوزه داشته‌اند را چطور باید ارزیابی کرد؟ این یادداشت به بررسی این موضوع می‌پردازد.
۱۳۹۶/۷/۲۶ - ۱۹:۱۵
نماینده تام الاختیار آیت‌الله سیستانی:
ماجرای فتوای آیت‌الله سیستانی در خصوص صرف وجوهات توسط خود مقلدان
محمدتقی اختیاری گفت: این فتوا مختص به مقلدان عراقی و هر کشور بسیار فقیر و بدون امنیت است و شامل کشورهایی که داری امنیت و شرایط رفاهی مطلوب هستند، از جمله ایران نمی‌شود.
۱۳۹۶/۷/۲۶ - ۱۷:۱۵
مشارکت ۳ هزار نیروی «حشد الشعبی» در طرح امنیتی ویژه اربعین حسینی در کربلا
در طرح امنیتی ویژه اربعین حسینی در کربلای معلی، ۳ هزار نیروی حشد الشعبی نیز مشارکت خواهند داشت.