سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ Tuesday, September 26, 2017 - ساعت:
زمان : ۱۳۹۵/۱۲/۲۸ - ۱۰:۰۳
شناسه خبر: ۴۸۷۷۷۸
 
نوسروده ای به شوق حضرت زهرا
سید حمیدرضا برقعی شاعر آیینی در آستانه سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) شعری در رثای آن حضرت سروده است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از فارس، سید حمیدرضا برقعی شاعر آیینی در آستانه سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) شعری در رثای آن حضرت سروده است.

«انار»
عاشق شده است دانه به دانه هزار بار
دل خون و سینه چاک و برافروخته انار

فریاد بی صداست ترک های پیکرش
از بس که خورده خونِ دل از دست روزگار

پاشیده رنگ سرخ به پیراهنِ خزان
بسته حنا به پینهء دستان شاخسار

در سرزمین گرم،انار آتشین شود
یاقوت را می آورد آتشفشان به بار

با دست خود به حوصله پنهان نموده است
یک دانه از بهشت در او آفریدگار

آن میوه ای که ساخته تسبیحی از خودش
شُکر است بر زبانش، فی الیل و النهار 

آن میوه ای که فاطمه آن را طلب نمود
چون باب میل اوست شد این میوه تاجدار

آن بانویی که نام خودش شعر مطلق است
در وصفش استعاره نیاید به هیچ کار

نامی که داده است به زن قیمتی دگر
نامی که داده است به مردان هم اعتبار

آن نام را می آورم ،اما نه بی وضو
دل را به آب میزنم ،اما نه بی گدار

جبر آن زمان که پشت در خانه اش نشست
برخاست آن قیامت عظمی به اختیار

رفت آنچنان که از نفس افتاد جبرئیل
گویی محمد است به معراج رهسپار

شد عرصه گاه تنگ ،ولی ماند پشت در
چون ماندن علی به اُحد ماند، استوار

برگشت زخم خورده ،ولی فاتح نبرد
چون بازگشت حمزه از آشوب کارزار

در خون خضاب شد تن یاران بعد از او
آنها که نام "فاطمه" را میزنند جار

من از کدام یک بنویسم که بوده اند
حجاج ها به ورطه ء تاریخ بی شمار

آنها که با غرور نوشتند ساختیم
دریاچه های احمری از خونِ این تبار

از کربلا به واقعه فَخ رسیده ایم
از عمق ناگوار ترین ها به ناگوار

محمود غزنوی به عداوت مگر نساخت
از استخوان فاطمیان چوبه های دار

بوسهل زوزنی به شرارت هنوز هم
محکوم می کند حسنک را به سنگسار

در لمعه الدمشقیه جاریست همچنان
خون شهید اول و ثانی چون آبشار

اما هنوز هم به تأسی ز فاطمه
نام علیست روی لبِ شیعه آشکار

بیت از هلالی جُغتایی نشسته است
از آن شهید شیعه به ذهنم به یادگار

"جان خواهم از خدا نه یکی،بلکه صد هزار
تا صد هزار بار بمیرم برای یار"

فرق است ،فرق فاحشی از حرف تا عمل
راه است ،راه بی حدی از شعر تا شعار

اینک مدافعان حرم شعله پرورند
تا در بیاورند از آن دودمان دمار

با تیغ آبدیده ای از نوع اعتقاد
با اعتقاد محکمی از جنس ذوالفقار

زهراست مادر من و من بی قرار او
آن نام را می آورم آری به افتخار

آن بانویی که وقت تشرف به رستخیز
پیغمبران پیاده می آیند و او سوار

فریاد می زنند که سر خم کنید ،هان
تا از صراط بگذرد آیات سجده دار

هرجا نگاه میکنم آنجا مزار اوست
پنهان و آشکار چنان ذات کردگار‌

اینها که گفته ایم یکی بود از هزار
اما هنوز شیعه مصمم،امیدوار...

سید حمیدرضا برقعی

/1325//102/خ

ارسال به شبکه های اجتماعی
ارسال نظر
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا حاصل عبارت زیر را در باکس روبرو وارد کنید:
= ۹ + ۱۱
ارسال
نظرات
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0
۱۳۹۶/۷/۴ - ۰۶:۲۰
امام جماعت مسجد قاسم بن الحسن:
مساجد در فرصت ماه محرم پایگاه مقابله با مسایل اخلاقی شوند
امام جماعت مسجد قاسم بن الحسن(ع) با اشاره به اهمیت فرصت ماه عزاداری شهادت سیدالشهدا(ع) برای مساجد، گفت: یک امام جماعت به‌روز می‌تواند مسجد را مرکزی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و دوری جوانان از ان...
۱۳۹۶/۷/۴ - ۰۵:۳۰
حجت الاسلام علاالدین:
عزادار حضرت سید الشهدا نمی تواند در برابر ظلم بی تفاوت باشد
دبیر جامعه واعظین جهادی با اشاره به کارکردهای عزاداری سیدالشهدا گفت: اولین کارکرد مجالس عزاداری ظلم ستیزی است چرا که سیره زندگی امام حسین(ع) و هدف قیام عاشورا قیام در برابر ظلم بود پس عزادار امام نمی ...
۱۳۹۶/۷/۴ - ۰۱:۲۰
نویسندگان مطرح کردند؛
ملاحظات روایت داستانی جنگ برای کودکان/«دفاع» تقدس دارد
برخی معتقدند باید از جنگ به‌عنوان یک رویداد تاریخی برای بچه‌ها نوشت و بعضی نوشتن از تبعات جنگ را جذاب‌تر می‌دانند اما هر دو گروه براین باورند که باید از شعار فاصله گرفت.
۱۳۹۶/۷/۴ - ۰۰:۳۰
پایان حج ۹۶ و یاد زخم منا؛
موفقیت حج ۹۶ باعث فراموشی فجایع منا و مسجدالحرام نشود
نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برگزاری موفقیت آمیز حج ۹۶ نباید باعث فراموشی فجایع منا و مسجدالحرام و عدم پیگیری جدی این پرونده ها شود.
۱۳۹۶/۷/۳ - ۲۳:۱۰
رزمایش سپاه و ارتش در غرب کشور؛
تمرین رزم در مرز
رزمایش امنیتی «محرم» روز گذشته دوم مهرماه با رمز مقدس «یا حسین(ع)» با حضور سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی از فرماندهان و مسوولان عالی رتبه نظامی ...
۱۳۹۶/۷/۳ - ۲۲:۲۰
یادداشت؛
خلق ثروت یا بدهی سوخت شده!
با ادامه هر روزه این روند آنچه بانک‌ها برای آیند‌‌گان خود به ارث خواهند گذاشت، چیزی جز رشد فزاینده نقدینگی و انبوهی از بدهی‌های سنگین به مردم، صنایع تولیدی و خلق پول بدون پشتوانه نخواهد بود.
۱۳۹۶/۷/۳ - ۲۱:۲۵
حجت الاسلام اویسی مطرح کرد؛
عزت در کلام سیدالشهدا
پژوهشگر حوزه علم و دین گفت: شهادت امام حسین(ع) و یاران پاکبازش، به احیای مکتب محمّدی کمک کرد و خون پاک اباعبداللَّه درخت اسلام را آبیاری نمود.
۱۳۹۶/۷/۳ - ۲۰:۳۵
رییس سازمان بسیج اساتید و طلاب:
روحانیت در دفاع مقدس بیش از ۴ هزار شهید تقدیم اسلام کرده است
حجت الاسلام گواهی گفت: روحانیت در دوران دفاع مقدس بیش از ۴ هزار شهید تقدیم اسلام کرده است و قریب ۳۵۰ نفر از روحانیون آزاده را شناسایی کرده ایم.
۱۳۹۶/۷/۳ - ۱۹:۲۰
یادداشت؛
همه حرف‌های خوب!
این روند خطرناک چند سالی است در کشور مد شده که مقامات اجرایی، به جای پاسخگویی روی صندلی مطالبه‌گری نشسته‌اند و بلندتر از مردم عادی‌، فریاد سر می‌دهند!
۱۳۹۶/۷/۳ - ۱۸:۱۵
با حضور نوجوانان در سراسر کشور؛
همایش«احلی من العسل» برگزار می شود
همایش سراسری «احلی من العسل» با حضور دانش آموزان عاشورایی روز چهارشنبه ۵ مهرماه مصادف با ششم محرم در ۳۱۷ امامزاده شاخص برگزار می شود.
۱۳۹۶/۷/۳ - ۱۷:۳۰
یادداشت؛
پیام‌های رزمایش در غرب کشور
همه باید بدانند که ایران با در دست داشتن ابزار‌های قدرتمند دفاعی در صورت احساس خطر یا تجاوز، برای حفظ حریم خود اقدام خواهد کرد.
۱۳۹۶/۷/۳ - ۱۶:۳۰
سرمقاله؛
كلان نگری خبرگانی
مأموریت واگذار شده به مجلس خبرگان از سوی رهبر انقلاب برای رصد سیاست‌ها و راهبردهای كلان انقلاب اسلامی، جدای از تازگی و حساسیت آن، نیاز دارد تا همه مراكز و اشخاص صاحب فكر و اندیشه را پای كار بیاورد.
۱۳۹۶/۷/۳ - ۱۶:۱۰
یادداشت؛
از مک کارتیسم تا ترامپیسم
بیگانه هراسی، وحشت از آینده ناامن، اضطراب از تشدید تضادهای اجتماعی و فعال شدن گسل‌های زیرینه اقتصاد سرمایه‌داری خشن، ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه رهبران هر دو جناح سیاسی آمریکا را در خود گرفته است.
۱۳۹۶/۷/۳ - ۱۵:۱۵
در جلسه درس اخلاق مطرح شد؛
گلایه نماینده ولی‌فقیه در استان البرز از ضعف برنامه‌های صداوسیما
حسینی همدانی گفت: ارتقای سطح جامعه و بالا بردن آگاهی‌های دینی افراد، یکی از وظایف اصلی صداوسیماست.
۱۳۹۶/۷/۳ - ۱۴:۳۵
در گفتگوی تفصیلی با آیت‌الله لنگرودی مطرح شد؛
ناکامی "نهضت آزادی" برای تغییر نام میدان قیام تهران
"یک روز مأمور ساواک کاغذی آورد که من را جلب کند. این مامور یهودی هم بود و کاغذ را به من نشان داد. گفتم من اصلاً از آمدن به ادارات اکراه دارم، مخصوصاً این اداره شما که...!"
۱۳۹۶/۷/۳ - ۱۳:۲۰
سفیر عراق:
بیش از ۲.۵ میلیون ویزا برای زائران اربعین صادر شد
سفیر عراق در ایران بابیان اینکه ایران یار و غم‌خوار تمام مسلمانان جهان است، گفت: اگر کشور ایران نباشد ما نمی‌توانیم بر دشمنان پیروز شویم به‌نوعی هیچ عملیاتی موفقیت‌آمیز نخواهد بود مگر اینکه مردم و بسی...
۱۳۹۶/۷/۳ - ۱۲:۳۰
دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت:
بر اساس شأن و جایگاه اهل بیت عزاداری کنیم
محققان و علمای دین درباره این مساله دلائل و تحلیل های مختلفی را مطرح کرده اند که از جمله آنها می توانیم به علل سیاسی، تاریخی، اجتماعی اشاره داشته باشیم.
۱۳۹۶/۷/۳ - ۱۱:۲۰
علمای حوزه علمیه خراسان از آیت‌الله معصومی می‌گویند؛
عالِم انقلابی و حامی ولایت
آیت‌الله علی اصغر معصومی شاهرودی یکشنبه هفته گذشته در ۹۱ سالگی با کوله باری از درد و رنج مبارزه با طاغوت و تلاش و کوشش برای انقلاب و حمایت از ولایت فقیه، بار سنگین رسالت خویش به عنوان یک عالم انقلابی ...