پنج شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ Thursday, October 19, 2017 - ساعت:
زمان : ۱۳۹۵/۱۱/۲۸ - ۱۵:۲۲
شناسه خبر: ۴۸۱۴۵۰
 
دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور:
اصل ولایت و رهبری شیعه در مسجد تحقق می‌یابد
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: محور ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت باید مسجد باشد، زیرا اصل و اساس ولایت، امامت و رهبری شیعه در مسجد است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا سلیمانی ظهر امروز (28بهمن) در مراسم افتتاحیه اولین نشست تخصصی معاونین آموزش و فرهنگ بنیاد حضرت مهدی موعود(عج)، مدیران کانون‌های تخصصی مهدویت و ولایت ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور که در  مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران حضرت مهدی(عج) برگزار شد، ابراز داشت: مایه مباهات و افتخار خودم می‌دانم که امروز در خدمت چهره‌های معظم مسجدی و انقلابی سراسر کشور که در این مجتمع فرهنگی حضور دارند هستم.

وی در ادامه با تشکر از عواملی که زمینه این دیدار و هم گرایی را فراهم کردند، تصریح کرد: مثال مراکز مهدویت مثل ابرهای پراکنده ست، زمانی که متراکم می‌شوند باران زا می‌شوند، در حقیقت مجموع این دو نهاد مهدوی در کنار یکدیگر یک شبکه گسترده واحد در در متن کشور است.

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی افزود: ایجاد یک شبکه واحد این چنینی در متن کشور باعث نجات نسل نوجوان و جوان از حیله‌ها و دسیسه‌های دشمنان و منافقان می‌شود و با این تفاسیر موجبات لطف الهی هم بیش از پیش بر جامعه سرازیر می‌شود. 

وی اذعان داشت: موضوع مهدویت و اساسا موضوع امامت و ولایت یک موضوع ریشه دار تاریخی ست که پیش از اسلام هم در متن جامعه و بعد از آن در متن قرآن کریم به صورت واضح و روشن بیان شده است.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: در سوره انبیاء(آیه 145) سخن از زبور است، در ادبیات عرب (زبور) به نوشته ای گفته می‌شود از حکومت صالحان سخن می‌گوید؛ (و لقد کتبنا فی الزبور) یعنی علاوه بر قرآن مجید در کتب آسمان قبل از قرآن نیز این موضوع تقریر شده است.

وی تاکید کرد: حتی اگر در لغت عرب (زبور) را به عنوان کتاب زبور نیز فرض بگیرم معنای مطلب همچنان مصداق این آیه قرآن کریم است که وارثان زمین در نهایت بندگان شایسته خداوند خواهند بود و این بدین معناست که عمق معنای مهدویت پیش تر از اسلام ناب محمدی(ص) به مرسلین و پیامبران ابلاغ شده است.

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی ابراز داشت: از عبارت و مفهوم این حقیقت که صالحان وارثان زمین هستند می‌شود استنباط نمود که موضوع توجه به آخرالزمان و پایان جهان مادی یک امر ریشه دار و با سابقه است، در حقیقت مراد اصحاب مهدی موعود(عج) در آخر الزمان است.

وی تصریح کرد: بنابراین اولین نکته ای که در ذهن تداعی می‌شود توجه به آخرین منجی بشریت در همه ادیان است؛ دومین نگاه این آیه مبارکه نگاه به آینده ست و در حقیقت آینده نگری را برای اهل تعقل و تفکر ترسیم می‌کند.

 

اصل ولایت و رهبری شیعه در مسجد تحقق می‌یابد

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همین آینده نگری روحیه امید به آینده ای روشن را در دل‌ها زنده می‌کند و اساسا شیعه زنده ست با یاد انتظار مهدی موعود(عج)، مرز دانشمندان غربی و اسلامی همین نقطه است چون دانشمندان غریبی همیشه آینده را به صورت تاریک و مخوف معرفی می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی بیان داشت: در کتب متعدد اندیشه‌های نو غرب اکثر دانشمندان و اندیشمندان علوم گوناگون معتقد هستند که بشریت و مردمی با احاطه بر لایه‌های علوم مختلف در حقیقت خود را به هلاکت و نابودی نزدیک و نزدیک تر می‌کنند؛ نمونه بارز آن آلبرت انیشتین است که می‌گوید بشر دارد گور خودش را می‌کند.

وی در ادامه افزود: اندیشمندان غربی امید به آینده ندارند و اساسا عنصر خوشبینی را نمی توانند در خود زنده و سازنده نگاه دارند، ولی در اسلام دقیقا عکس همین موضوع مستند هست و تشویق به ترویج خوشبینی برای یاوران و منتظران صاحب الزمان(عج) در آیات و روایات عیان و آشکار است.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در پایان گفت: محور ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت باید مسجد باشد، زیرا اصل و اساس ولایت، امامت و رهبری شیعه در مسجد است.

 

ارسال به شبکه های اجتماعی
ارسال نظر
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا حاصل عبارت زیر را در باکس روبرو وارد کنید:
= ۵ + ۳
ارسال
نظرات
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0
۱۳۹۶/۷/۲۷ - ۱۶:۲۰
امیرعبداللهیان:
نباید خوش‌باور باشیم که اروپا از آمریکا فاصله گرفته و به ما نزدیک می‌شود
دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل با بیان اینکه آمریکا و اروپا دیدگاه‌های مشترکی در خصوص توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران دارند، گفت: نباید خوش‌باور باشیم و تصور کنیم که به راحتی اروپا در کنار ما ...
۱۳۹۶/۷/۲۷ - ۱۴:۱۵
نماینده کنگره آمریکا:
عربستان جزو بزرگ‌ترین حامیان داعش است
عضو مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به حمایت دولت کشورش از عربستان سعودی به عنوان «یکی از بزرگترین حامیان گروه‌های تروریستی» ادعای واشنگتن درباره مبارزه با تروریسم را «متناقض» خواند.
۱۳۹۶/۷/۲۷ - ۱۳:۴۰
رسانه های امروز در یک نگاه؛
آینده برجام چه می شود؟!
چه کسی به دشمن گرا داد؟!، طرف‌های برجام چه خواهند کرد؟، بازی شکست‌ خورده بارزانی، چرا ترامپ قایق را تکان داد؟، با تفنگ سپاه نمی‌شود رقصید!، ترامپ، ریگان و حقارت فروخفته! بخشی از عناوین رسانه های امروز...
۱۳۹۶/۷/۲۷ - ۱۲:۰۵
یادداشت؛
ترامپ، ریگان و حقارت فروخفته!
هزینه‌‌های هنگفت آل‌سعود، کمک‌‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و هدایت و راهبری آمریکا راه به جایی نبرد و پیروزی‌ها و دستاوردهای ایران در عراق، سوریه، لبنان و یمن، ایران را نزد ملت‌‌های منطقه و جهان سربلن...
۱۳۹۶/۷/۲۷ - ۱۱:۴۵
سرمقاله؛
با تفنگ سپاه نمی‌شود رقصید!
قارون‌های عرب در برابر تجاوز به نوامیس مسلمین و یورش کفار و مشرکین به بلاد اسلامی نه تنها سکوت، بلکه همراهی کردند. عوض اینکه شمشیرها را از نیام برکشند و با آنها بجنگند، ۵۰ سال است با آنها مِی می‌نوشند...
۱۳۹۶/۷/۲۷ - ۱۱:۲۵
سرمقاله؛
چرا ترامپ قایق را تکان داد؟
برخی سعی دارند اینگونه وانمود کنند که اگر به جای ترامپ، مثلاً هیلاری کلینتون امروز سوار قایق برجام بود، الان همه لبخند به لب، در کنار ساحل دستاوردهای برجام لنگر انداخته و بر عرشه آن مشغول لذت بردن از ...
۱۳۹۶/۷/۲۷ - ۱۰:۵۰
یادداشت؛
۴دهه خصومت هم مانع پیشرفت ایران نشد
ایران در سال‌های تحریم‌های ظالمانه بود که به فناوری هسته‌ای و رشد چشمگیر در زمینه دانش موشکی و علم‌های نوین دست یافت.
۱۳۹۶/۷/۲۷ - ۱۰:۱۵
یادداشت؛
بازی شکست‌ خورده بارزانی
بارزانی و کسانی که به او مشاوره می‌دهند گمان می‌کردند پس از برگزاری همه‌پرسی،‌ سرنوشت استان‌ کرکوک را هم در دست خواهند گرفت ولی برخلاف آنچه تصور داشتند، نبردی که در آن مغلوبه شدند،‌ وضعیت آتی سلیمانیه...
۱۳۹۶/۷/۲۷ - ۰۹:۵۰
یادداشت؛
طرف‌های برجام چه خواهند کرد؟
با پیش‌بینی سناریوی آمریکا، کشف سناریوی طرف‌های اروپایی خیلی کار مشکلی نیست. اروپایی‌ها مجری بازی طراحی شده آمریکا هستند.
۱۳۹۶/۷/۲۷ - ۰۹:۱۵
یادداشت؛
چه کسی به دشمن گرا داد؟!
نگاهی گذرا و مرور وقایع گذشته (حتی به اندازه چند پاراگراف) به خوبی بیان می‌کند که چه کسانی به دشمن گرا می‌دادند.
۱۳۹۶/۷/۲۷ - ۰۴:۳۰
شاخصه‎های تمایز داعش و القاعده از منظر اندیشه؛
از امارت القاعده تا خلافت داعشی
زمینۀ رشد و گسترش سلفی‎های افراطی با تحولاتی چون حملۀ شوروی به افغانستان و شروع اقدام‌های جهادی علیه نیروهای متجاوز به این کشور، تأسیس رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی، شکست اعراب از اسرائیل طی جنگ‎های...
۱۳۹۶/۷/۲۷ - ۰۳:۲۵
یادداشت؛
رعایت هنجارهای دینی و اخلاقی
رعایت هنجارهای دینی و اخلاقی، آرامشی ویژه برای انسان به همراه می‌آورد. انسان‌های عفیف و پاکدامن، کمتر به امور خلاف می‌اندیشند، از این رو همواره تعادل روحی خود را حفظ می‌کنند.
۱۳۹۶/۷/۲۷ - ۰۱:۳۵
غلامرضازاده:
مبالغ دریافتی برخی مداحان، خلاف سیره اهل‌بیت است
غلامرضازاده گفت: اگر یک مداح یا قاری اشتباهی ‌می‌کند، نباید آن را به پای همه مداحان یا قاریان نوشت. این مبالغ دریافتی توسط برخی مداحان را اصلاً تأیید نمی‌کنیم، چراکه این خلاف سیره اهل‌بیت(ع) است.
۱۳۹۶/۷/۲۶ - ۲۳:۳۰
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی:
افزایش اطلاعات ایثارگران از قوانین جدید زمینه‌ساز استیفای حقوق آنان می‌شود
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به قوانین و مقررات جدید در حوزه ایثارگری بر لزوم تلاش برای آشنایی بیشتر ایثارگران با مقررات و مسائل حقوقی تاکید کرد و گفت: افزایش آگاهی ایثارگران از قوانین م...
۱۳۹۶/۷/۲۶ - ۲۲:۴۵
من طلبه، مستندساز و مدافع حرم هستم
سید زهیر مجاهد روحانی افغانستانی است که با ورود به هنر و دنیای مستند در تلاش است پیوند تازه ای بین هنر و حوزه برقرار کند. با این طلبه فعال گفتگو کردیم.
۱۳۹۶/۷/۲۶ - ۲۱:۲۰
حجت الاسلام رهامی:
روحانی تمایل ندارد دولتش با مارک اصلاح‌طلبی شناخته شود
رهامی تاکید کرد: اگر روحانی در چهار سال آینده به وعده‌هایی که به مردم و بدنه اجتماعی جریان اصلاحات داده عمل نکند این خطر وجود دارد که عقبه اجتماعی جریان اصلاحات و دولت در انتخابات ۹۸ و ۱۴۰۰ دچار ضعف ش...
۱۳۹۶/۷/۲۶ - ۲۰:۲۰
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:
عذرخواهی در برابر اشتباه؛ ترویج فرهنگ دینی است
بنده آن روز در برنامه زنده تلویزیونی مشغول صحبت بودم که ناخودآگاه متوجه آن آقای نمازی که البته به آقا دوربینی معروفند شدم و یک لحظه احساس کردم باید به ایشان تذکری بدهم که متأسفانه تذکر را در جمع دادم ...
۱۳۹۶/۷/۲۶ - ۲۰:۱۵
یادداشت؛
بگذارید حوزه اصیل باشد
وضعیت حوزه علمیه قم چگونه است و نقدهایی که اخیراً برخی نسبت به کارکرد و عملکرد این حوزه داشته‌اند را چطور باید ارزیابی کرد؟ این یادداشت به بررسی این موضوع می‌پردازد.
۱۳۹۶/۷/۲۶ - ۱۹:۱۵
نماینده تام الاختیار آیت‌الله سیستانی:
ماجرای فتوای آیت‌الله سیستانی در خصوص صرف وجوهات توسط خود مقلدان
محمدتقی اختیاری گفت: این فتوا مختص به مقلدان عراقی و هر کشور بسیار فقیر و بدون امنیت است و شامل کشورهایی که داری امنیت و شرایط رفاهی مطلوب هستند، از جمله ایران نمی‌شود.
۱۳۹۶/۷/۲۶ - ۱۷:۱۵
مشارکت ۳ هزار نیروی «حشد الشعبی» در طرح امنیتی ویژه اربعین حسینی در کربلا
در طرح امنیتی ویژه اربعین حسینی در کربلای معلی، ۳ هزار نیروی حشد الشعبی نیز مشارکت خواهند داشت.