چهارشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۶ Wednesday, March 29, 2017 - ساعت:
زمان : ۱۳۹۵/۱۰/۲۲ - ۲۲:۵۲
شناسه خبر: ۴۷۳۴۱۴
 
مدیر گروه تبلیغی مصباح الهدی تشریح کرد؛
تجربیات تبلیغ در اماکن عمومی و پارک ها به وسیله استِیج
مدیر گروه تبلیغی جهادی مصباح الهدی گفت: اجرای برنامه در فضای عمومی راه رفتن روی بند نازک است که از حساسیت خاص و زیادی برخوردار است؛ برای بهره مندی از این فضا، باید آیتم های مختلفی در مدت زمان کم داشته باشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی احدی امشب در ادامه سلسله نشست های انتقال تجارب گروه های تبلیغی که در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: مجتمع مسکونی، پارک، خیابان، سواحل، دریا، متروها، ترمینال ها، روز بازارها و اماکن عمومی فضای خوبی برای تبلیغ هستند، بنابراین تبلیغ را تنها به منبر خلاصه نکنیم.

وی گفت: پارک با توجه به ویژه تر بودن و اهمیت بیشتر آن، می توان به اجرای برنامه هایی از جمله برگزاری نماز جماعت، برپایی نمایشگاه، برپایی استِیج(صحنه) پرداخت.

مدیر گروه تبلیغی جهادی مصباح الهدی درباره تبلیغ با استیج تصریح کرد: امروز تقریبا فعالیت در اماکن عمومی به سمت برپایی استِیج رفته است و مراکزی که کار نمایشگاهی می کردند، امروزه به این کار روی آورده اند؛ علت اصلی آن پوشش جمعیتی تبلیغ به وسیله استیج است که چنین جمعیتی را در نمایشگاه نمی توان جای داد.

اهمیت و ضرورت تبلیغ با استِیج

حجت الاسلام احدی با بیان این که در فضای استیج مانور تبلیغی زیادی می توان انجام داد، تصریح کرد: مجموعه های فرهنگی بیشتر به اجرای برنامه با استیج روی آورده اند؛ اگر می خواهیم در فضای عمومی کار کنیم، باید به روز باشیم؛ بسیاری از برنامه های تلویزیونی در شهرها که اجرا می کند، کار با استیج است و باید دانست که بایستی به این فضا ورود پیدا کرد.

وی ابراز داشت: اصلی ترین بدی استیج این است که هزینه های آن نسبت به اجرای دو ساعت برنامه شاید زیاد باشد؛  اما واقعیت این است که کار با استیج آورده خوبی دارد و راهکارهایی را می تواند داشته باشد که اگر در نظر گرفته شود، می توان هزینه استیج را کاهش داد. به عنوان مثال به اندازه مورد نیاز استیج خریداری کنید که با هزینه ای که برای خرید این کار می کنید، برای چند سال می توانید فضای تبلیغی داشته باشید.

مدیر گروه تبلیغی جهادی مصباح الهدی با اشاره به فضاسازی با استیج افزود: با استیج یک سِن شکیل درست می شود که می توان صندلی برای مخاطبان را از مراکز و سازمان ها تهیه کرد که اگر هم ندادند، می توان اجاره کرد و هزینه زیادی را هم نمی خواهد؛ باید زیبایی سن جزو مهم ترین ارکان برنامه باشد؛ اگر پول بدهید که یک سن را هم آماده کنند، برای چند شب نسبت به تعداد مخاطبان هزینه زیادی نیست.

وی با اشاره به نکات مهمی در خصوص تبلیغ با استیج تصریح کرد: صوت، اصلی ترین رکن استیج است؛ می توان شخصی را برای تنظیم صدای چند شب هماهنگ کرد که با هزینه کمتری کار را انجام دهد؛ دیگر نکته مهم در استیج، وجود مجری است، مجری یکی از اصلی ترین ارکان برنامه به شمار می رود؛ باید مجری خیلی توانمند داشته باشید که 30 درصد کار را می تواند عهده دار باشد؛ باید در کار استیج برای تمامی سنین از کودک تا افراد مسن برنامه داشته باشید؛ در برنامه استیج از برنامه مختلفی از جمله قاری قرآن، اجرای سرود ملی، مجری، گروه تئاتر، تبلیغ استفاده کنید.

لزوم اجرای برنامه های متنوع در تبلیغ با استیج

حجت الاسلام احدی ابراز داشت: در برنامه استیجی باید مدیریت شود تا برنامه جذابی داشته باشیم، نه اینکه تمامی زمان را به مسائل تبلیغی و دینی بپردازیم؛ یکی از بهترین راهکارها، اجرای مداحی جذاب، سرود، نور افشانی آسمان است که جذابیت خاص خود را دارد.

وی با اشاره به تأمین منابع مالی افزود: مجموعه موفق آن است که به خودکفایی برسد؛ ماشینی را آماده کردیم که تمامی استیج را به همراه دارد و دیگر نیاز به براپایی استیج نداریم؛ متأسفانه گروه های تبلیغی نمی داند که چه زمانی و به سراغ چه ارگان ها و مراکزی برای تأمین منابع مالی بروند؛ به عنوان مثال برای روز 22 بهمن می توان با رایزنی هایی بودجه ای را کسب کرد.

مدیر گروه تبلیغی جهادی تصریح کرد: از ابتدا بنا را بر خودکفایی بگذارید؛ که در این صورت بعد از دو سال خواهید دید که تمامی تشکیلات و امکانات را خواهید داشت؛ بابیستی طلاب برای تبلیغ وارد فضاهای عمومی شوید.

وی گفت: زمستان زمان مناسبی برای تبلیغ در فضای پارک نیست، بلکه با توجه به این که مردم در این فصل به اماکن عمومی نمی رود، در این ایام به راحتی می توا در مجتمع های مسکونی به این نوع تبلیغ پرداخت؛ برای شروع کار در اماکن عمومی، برپایی نماز جماعت فعالیت خوبی است؛ دعوت از مجری، سخنران و مداحی که چهره سرشناسی باشد، در جذب مخاطب بسیار تأثیرگذار است.

حجت الاسلام احدی ابراز داشت: مراکز و سازمان های زیادی هستند که می توان در مسائل مالی از آنها یاری گرفت؛ در کمترین برنامه ای لوگوی این گروه را درج می کنیم و مهم نیست که آرم گروه بخورد یا نه و می توان با همکاری با مراکز و ارگان های مختلف و قرار دادن لوگوی سازمان یاری دهنده، مشکلات مالی و تجهیزات را رفع کرد.

لزوم تدبیر برای برقراری امنیت در فضاهای عمومی در تبلیغ

مدیر گروه تبلیغی جهادی مصباح الهدی با اهمیت برقراری امنیت در تبلیغ در اماکن عمومی تصریح کرد: برای تبلیغ در فضای پارک و عمومی تدابیر در خصوص مسائل امنیتی داشته باشید؛ بهترین کار این است که با بسیج هماهنگ کنید که بدون لباس نظامی حضور پیدا کنند، اما سعی نکنید که فضایی امنیتی جلوه دهند که شاید برای مخاطبان حس خوبی ایجاد نکند و در عین حال، درصدد ایجاد امنیت نیز باشند.

وی گفت: اجرای برنامه در فضای عمومی راه رفتن روی بند نازک است که از حساسیت خاص و زیادی برخوردار است؛ برای بهره مندی از این فضا، باید آیتم های مختلفی در مدت زمان کم داشته باشید؛ عروسک بازی، برپایی مسابقه، گفتن لطیفه از سوی مجری، تواشیح و سرود از جمله این برنامه ها می تواند باشد؛ همچنین سعی می کنیم همیشه در انتهای برنامه های خود، کمک هزینه سفر مشهد نیز به تعدادی از حاضران در برنامه ها اهدا کنیم./822/202/ب3

ارسال به شبکه های اجتماعی
ارسال نظر
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا حاصل عبارت زیر را در باکس روبرو وارد کنید:
= ۳ + ۱۲
ارسال
نظرات
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0
۱۳۹۶/۱/۸ - ۱۰:۳۱
مسؤول گروه تبلیغی نگاه بان:
صله رحم سبب امنیت روانی و عاطفی جامعه می شود
حجت الاسلام شمس الهی ایجاد محبت در فضای خانواده را از آثار صله رحم دانست و گفت: این سنت حسنه فرصت تبلیغی مناسبی را برای طلاب و روحانیان به وجود می آورد.
۱۳۹۶/۱/۸ - ۱۰:۲۳
حجت الاسلام عزت زمانی:
طلاب برای رفع فقر فرهنگی شهرهای بزرگ تلاش کنند
مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر تلاش برای رفع فقر فرهنگی شهرهای بزرگ را از وظایف طلاب و روحانیان دانست و گفت: طلاب و روحانیان در رفع مشکلات و فقر فرهنگی تلاش کنند.
۱۳۹۶/۱/۸ - ۰۱:۲۲
مسؤول گروه تبلیغی نوح:
خودسازی با تغییر درونی و تحول فکری حاصل می شود
مسؤول گروه تبلیغی نوح بهار طبیعت را بهترین زمان تغییر و تحول در انسان دانست و گفت: باید در عید نوروز، باور به نو شدن و تغییر به «إِلَی أَحْسَنِ الْحَال»ِ در انسان ها پدید بیاید.
۱۳۹۶/۱/۸ - ۰۱:۱۰
مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم خبر داد؛
بازدید یک میلیون نفر از خیمه‌های معرفت طرح آرامش بهاری اوقاف قم
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: بیش از 980 هزار نفر از زائران بقاع متبرکه قم، از خیمه‌های معرفت طرح آرامش بهاری نوروز 96 بازدید کرده‌اند.
۱۳۹۶/۱/۸ - ۰۰:۵۶
مشاور عالی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:
طرح آرامش بهاری فرصتی مناسب برای بصیرت‌افزایی در جامعه است
مشاور عالی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: طرح آرامش بهاری فرصتی مناسب برای بصیرت‌افزایی است باید هر سال بر غنای کیفی آن افزوده شود.
۱۳۹۶/۱/۸ - ۰۰:۵۱
مسؤول گروه تبلیغی بیت النور مطرح کرد؛
روحانیان در ایام نوروز به ترویج سبک زندگی اسلامی بپردازند
مسؤول گروه تبلیغی بیت النور پرداختن به معضلات اجتماعی را از وظایف طلاب و روحانیان در ایام نوروز دانست و بر ترویج سبک زندگی اسلامی تأکید کرد.
۱۳۹۶/۱/۶ - ۲۳:۵۸
استاد سطح عالی حوزه علمیه مطرح کرد؛
ضرورت استفاده از تبلیغ نوروزی برای ایجاد جریان عظیم تبلیغی
استاد سطح عالی حوزه علمیه استفاده طلاب و روحانیان از فرصت تبلیغی نوروزی را سبب ایجاد یک جریان تبلیغی بزرگ در جامعه دانست.
۱۳۹۶/۱/۶ - ۲۳:۴۷
مدیر مدرسه علمیه علوی:
بهار طبیعت زمان تحول درونی انسان است
مدیر مدرسه علمیه علوی سرمشق گرفتن از بهار و تحول طبیعت برای ایجاد تحول درونی در انسان را از مهمترین ویژگی های نوروز برشمرد.
۱۳۹۶/۱/۶ - ۰۱:۰۳
مسؤول گروه تبلیغی صمیم:
صله رحم سبب ایجاد تعاملات پایدار اجتماعی می شود
حجت الاسلام رستمی ایجاد تعاملات پایدار اجتماعی را یکی از آثار صله رحم دانست و گفت: صله رحم آثار مهم عاطفی و روانی برای فرد و خانواده به همراه دارد.
۱۳۹۶/۱/۶ - ۰۰:۴۶
با گذشت هفت روز از اجرای طرح؛
ارائه 623 مشاوره تخصصی در قالب طرح آرامش بهاری
با گذشت هفت روز از اجرای طرح مشاوره نوروزی، 623 مورد مشاوره تخصصی در خیمه‌های معرفت آرامش بهاری ارائه شد.
۱۳۹۶/۱/۴ - ۰۰:۲۲
حجت الاسلام جلالی:
مبلغان در ایام نوروز مطالب کوتاه و پندآموز بیان کنند
حجت الاسلام جلالی با بیان اینکه تعطیلی برای طلاب معنا ندارد، از مبلغان خواست که در ایام نوروز مطالب کوتاه و پندآموز برای مردم بیان کنند.
۱۳۹۶/۱/۴ - ۰۰:۰۶
استاد حوزه علمیه:
مسؤولان عزم خود را برای تحقق مطالبات رهبری جزم کنند
حجت الاسلام فاطمی نیا با اشاره به ضعف ها و قوت های دولت در سال گذشته، از مسؤولان خواست که در سال جدید عزم خود را برای تحقق مطالبات رهبری جزم کنند.
۱۳۹۶/۱/۳ - ۲۳:۵۸
مسؤول روابط عمومی اوقاف استان قم خبر داد؛
رسانه‌های فعال در انتشار اخبار طرح آرامش بهاری تقدیر می‌شوند
مسؤول روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: در پایان تعطیلات نوروز امسال از رسانه‌های فعال در انتشار اخبار طرح آرامش بهاری 96 تقدیر خواهد شد.
۱۳۹۶/۱/۳ - ۲۰:۱۷
مسؤول گروه تبلیغی منتظران مصلح مطرح کرد؛
صله رحم مورد تأکید اسلام است
مسؤول گروه تبلیغی منتظران مصلح صله رحم را از موضوعات مهم دینی دانست و گفت: دیدار با نیازمندان و بیماران از سفارش‌های اسلام در ایام عید است.
۱۳۹۶/۱/۳ - ۱۹:۴۴
استاد حوزه علمیه:
حضور طلاب در میان مردم نوعی تبلیغ است
استاد سطح عالی حوزه حضور طلاب در میان مردم را نوعی تبلیغ دانست و بر حضور طلاب در میان مردم در ایام نورز تأکید کرد.
۱۳۹۶/۱/۳ - ۰۰:۵۴
مسؤول گروه تبلیغی آیت مطرح کرد؛
ضرورت تبلیغ در جمع های خانوادگی برای تحکیم معارف دینی
مسؤول گروه تبلیغی آیت استفاده مبلغان از ایام نوروز را بسیار مهم دانست و گفت: حوزویان باید از فرصت تعطیلات نوروز برای تبلیغ دین بهره ببرند.
۱۳۹۶/۱/۲ - ۲۳:۵۹
مسؤول گروه تبلیغی قطره مطرح کرد؛
صله رحم مهمترین ظرفیت تبلیغی ایام نوروز است
مسؤول گروه تبلیغی قطره صله ارحام را از آداب خوب نوروز دانست و بر ضرورت توجه به فقرا در این ایام تأکید کرد.
۱۳۹۶/۱/۱ - ۲۳:۳۲
حجت الاسلام سلطانی تهرانی مطرح کرد؛
تبلیغ باید متناسب با حال و هوای نوروز باشد
استاد حوزه علمیه تأسی به اهل بیت(ع) در تبلیغ را عامل تأثیرگذاری آن دانست و گفت: پیامها و موعظه ها باید متناسب با حال و هوای نوروز باشد.
۱۳۹۶/۱/۱ - ۱۳:۴۸
حجت الاسلام قاضوی:
دخیل کردن عنصر تفکر مخاطب عامل نهادینه شدن تبلیغ است
استاد درس خارج حوزه علمیه گفت: تلاش در جهت پرورش شخصیت پژوهشگرانه و دخیل کردن عنصر تفکر مخاطبین در تبلیغ است که می تواند در نهادینه کردن و پذیرش مسائل بیان شده مؤثر باشد.
۱۳۹۶/۱/۱ - ۱۳:۴۴
معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه خواهران:
از ظرفیت های فرهنگی در تبلیغ نوروزی استفاده شود
معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور بر ضرورت استفاده از ظرفیت های فرهنگی در تبلیغ نوروزی تأکید کرد و گفت: باید مفاهیم تبلیغی متناسب با اقشار مختلف جامعه در این ایام بیان شود.