چهارشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۶ Wednesday, March 29, 2017 - ساعت:
زمان : ۱۳۹۵/۱۰/۲۱ - ۰۹:۵۴
شناسه خبر: ۴۷۳۱۱۲
 
در نشست دومین جایزه کالاهای فرهنگی مطرح شد؛
انتقاد از غفلت در حوزه تولید محصولات فرهنگی ویژه کودکان
عضو شورای سیاستگذاری دومین دوره جایزه کالاهای فرهنگی از غفلت در حوزه تولید محصولات فرهنگی ویژه کودکان گلایه کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، نشست رسانه‌ای دومین جایزه کالاهای فرهنگی با الگوی ایرانی -اسلامی با رویکرد خلاقیت و نوآوری و فناوری در تولید، همزمان با افتتاح نمایشگاه آن برگزار شد.

علی فریدونی دبیر دومین دوره جایزه کالاهای فرهنگی توضیح داد: این جایزه در راستای تاکید رهبری برای استقلال‌ یافتن در تولید و پویا شدن اقتصاد برگزار می‌شود. 

وی افزود: یکی از زمینه‌های که باید در اقتصاد فرهنگ به آن توجه داشت کالاهای فرهنگی با الگوی ایرانی - اسلامی است. 

فریدونی همچنین در مورد علت شکل‌گیری این جشنواره گفت: این جشنواره برای جمع‌آوری ایده‌ها، خلاقیت و تولیدات ارزشمند تلاش می‌کند.

وی افزود: کتاب، اسباب‌بازی و نوشت‌افزار بخشهای اصلی این جشنواره بود که در ادامه بنا به نیاز بخش پژوهش نیز به آن اضافه شد.

دبیر دومین جایزه کالای فرهنگی از دریافت 945 اثر پژوهشی از جمله کتاب، مقاله و پایان‌نامه و حدود هزار اثر در زمینه نوشت‌افزار، کتاب و اسباب‌بازی و کتاب خبر داد.

فریدونی تصریح کرد: نمایشگاه آثار در قالب یک نمایشگاه تخصصی 3 روزه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. البته جامع هدف اصلی این نمایشگاه فرهیختگان، صاحبنظران و تولیدکنندگان محصولات فرهنگی هستند.

حسینی نماینده شورای سیاستگذاری جشنواره تصریح کرد: در سالهای گذشته در حوزه فرهنگ خلایی داشتیم و آن خلاء تولید محصولات کاربردی با قابلیت انتقال مفهوم فرهنگی بود. در زمینه‌هایی حتی شاهد حضور کاراکترهای خارجی شدیم.

وی افزود: ما در حوزه محصولات فرهنگی و کاربردی برای کودکان در زمینه نظارت و تولید غفلت فراوان داشتیم که این امر با تحول مردمی در سالهای گذشته با انگیزه‌های ملی شروع شد و در ادامه علتی برای برگزاری این جشنواره بود. 

نماینده شورای سیاستگذاری جشنواره جایزه کالای فرهنگی ایرانی تصریح کرد: پیش از این در حوزه نوشت‌افزار 40 هزار میلیارد گردش مالی را به راحتی از کشور خارج می‌کردیم و به جای آن محصولاتی با تهاجم فرهنگی در معرض دید کودکانمان قرار می‌دادیم. این جشنواره هدف دارد این چرخه اقتصادی را به تولیدکنندگان ایرانی برساند. 

حسینی افزود: در حوزه حمایت از تولید، قانون‌گذاری و واردات نیز باید نظارت صورت بگیرد تا واردات تهاجم فرهنگی به کشور اینقدر آسان نباشد. 

نماینده شورای سیاستگذاری جشنواره جایزه کالای فرهنگی عنوان کرد: این جشنواره وظیفه دارد سازمانهایی را پای کار بکشد و با برآوردگیری از نظر مردم این حرکت مهم را جهت‌دهی درست کند. بنابراین، این نمایشگاه نمادین نخواهد بود و از مسئولان و نخبگان دعوت می‌کنیم که در کنار مردم به بازدید از نمایشگاه بیایند. 

طلایی داور این جشنواره تصریح کرد: از حیث تولید، یعنی ابزار و لوازمی که باید برای تولید فراهم باشد کمبود نداریم بنابر این باید به سمت تولید داخلی برویم. 

وی افزود: از طرفی دنیای ورود بچه‌ها به کتاب از طریق اسباب‌بازی‌ها هستند چون کودکان قبل از سواد داشتن با کتاب و اسباب‌بازیها آشنا می‌شوند بنابر این باید حمایت ویژه‌ای از کتاب اسباب‌بازی‌ها بشود. 

طلایی تصریح کرد: در داوری آثار شاهد دو معضل اساسی بودیم. اول عدم وجود تیم تولید برای یک اثر و سلیقه‌گرایی، دوم تولید آثار در خارج از کشور که باعث صدمه زدن به چرخه اقتصاد داخلی کشور می‌شود و این در حالی است که تولید کتاب در کشور به آسانی ممکن است. 

فریدونی همچنین در مورد همپوشانی این جشنواره و موازی‌کاری آن با برخی جشنواره‌های دیگر توضیح داد: یکی از اقداماتی که در دبیرخانه انجام داده‌ایم این است که دغدغه‌های یکسان را در دستگاه‌های مختلف تجمیع کنیم و از موازی‌کاری پرهیز کنیم. 

وی افزود: یکی دیگر از تاکیدات این حوزه ایده‌سازی است پس با ورود به بخش حقوقی وزارتخانه از ایده‌های ارسالی صیانت خواهیم کرد و آنها را به ثبت می‌رسانیم./872/102/ب3

ارسال به شبکه های اجتماعی
ارسال نظر
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا حاصل عبارت زیر را در باکس روبرو وارد کنید:
= ۲ + ۹
ارسال
نظرات
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0
۱۳۹۶/۱/۸ - ۱۰:۳۱
مسؤول گروه تبلیغی نگاه بان:
صله رحم سبب امنیت روانی و عاطفی جامعه می شود
حجت الاسلام شمس الهی ایجاد محبت در فضای خانواده را از آثار صله رحم دانست و گفت: این سنت حسنه فرصت تبلیغی مناسبی را برای طلاب و روحانیان به وجود می آورد.
۱۳۹۶/۱/۸ - ۱۰:۲۳
حجت الاسلام عزت زمانی:
طلاب برای رفع فقر فرهنگی شهرهای بزرگ تلاش کنند
مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر تلاش برای رفع فقر فرهنگی شهرهای بزرگ را از وظایف طلاب و روحانیان دانست و گفت: طلاب و روحانیان در رفع مشکلات و فقر فرهنگی تلاش کنند.
۱۳۹۶/۱/۸ - ۰۱:۲۲
مسؤول گروه تبلیغی نوح:
خودسازی با تغییر درونی و تحول فکری حاصل می شود
مسؤول گروه تبلیغی نوح بهار طبیعت را بهترین زمان تغییر و تحول در انسان دانست و گفت: باید در عید نوروز، باور به نو شدن و تغییر به «إِلَی أَحْسَنِ الْحَال»ِ در انسان ها پدید بیاید.
۱۳۹۶/۱/۸ - ۰۱:۱۰
مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم خبر داد؛
بازدید یک میلیون نفر از خیمه‌های معرفت طرح آرامش بهاری اوقاف قم
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: بیش از 980 هزار نفر از زائران بقاع متبرکه قم، از خیمه‌های معرفت طرح آرامش بهاری نوروز 96 بازدید کرده‌اند.
۱۳۹۶/۱/۸ - ۰۰:۵۶
مشاور عالی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:
طرح آرامش بهاری فرصتی مناسب برای بصیرت‌افزایی در جامعه است
مشاور عالی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: طرح آرامش بهاری فرصتی مناسب برای بصیرت‌افزایی است باید هر سال بر غنای کیفی آن افزوده شود.
۱۳۹۶/۱/۸ - ۰۰:۵۱
مسؤول گروه تبلیغی بیت النور مطرح کرد؛
روحانیان در ایام نوروز به ترویج سبک زندگی اسلامی بپردازند
مسؤول گروه تبلیغی بیت النور پرداختن به معضلات اجتماعی را از وظایف طلاب و روحانیان در ایام نوروز دانست و بر ترویج سبک زندگی اسلامی تأکید کرد.
۱۳۹۶/۱/۶ - ۲۳:۵۸
استاد سطح عالی حوزه علمیه مطرح کرد؛
ضرورت استفاده از تبلیغ نوروزی برای ایجاد جریان عظیم تبلیغی
استاد سطح عالی حوزه علمیه استفاده طلاب و روحانیان از فرصت تبلیغی نوروزی را سبب ایجاد یک جریان تبلیغی بزرگ در جامعه دانست.
۱۳۹۶/۱/۶ - ۲۳:۴۷
مدیر مدرسه علمیه علوی:
بهار طبیعت زمان تحول درونی انسان است
مدیر مدرسه علمیه علوی سرمشق گرفتن از بهار و تحول طبیعت برای ایجاد تحول درونی در انسان را از مهمترین ویژگی های نوروز برشمرد.
۱۳۹۶/۱/۶ - ۰۱:۰۳
مسؤول گروه تبلیغی صمیم:
صله رحم سبب ایجاد تعاملات پایدار اجتماعی می شود
حجت الاسلام رستمی ایجاد تعاملات پایدار اجتماعی را یکی از آثار صله رحم دانست و گفت: صله رحم آثار مهم عاطفی و روانی برای فرد و خانواده به همراه دارد.
۱۳۹۶/۱/۶ - ۰۰:۴۶
با گذشت هفت روز از اجرای طرح؛
ارائه 623 مشاوره تخصصی در قالب طرح آرامش بهاری
با گذشت هفت روز از اجرای طرح مشاوره نوروزی، 623 مورد مشاوره تخصصی در خیمه‌های معرفت آرامش بهاری ارائه شد.
۱۳۹۶/۱/۴ - ۰۰:۲۲
حجت الاسلام جلالی:
مبلغان در ایام نوروز مطالب کوتاه و پندآموز بیان کنند
حجت الاسلام جلالی با بیان اینکه تعطیلی برای طلاب معنا ندارد، از مبلغان خواست که در ایام نوروز مطالب کوتاه و پندآموز برای مردم بیان کنند.
۱۳۹۶/۱/۴ - ۰۰:۰۶
استاد حوزه علمیه:
مسؤولان عزم خود را برای تحقق مطالبات رهبری جزم کنند
حجت الاسلام فاطمی نیا با اشاره به ضعف ها و قوت های دولت در سال گذشته، از مسؤولان خواست که در سال جدید عزم خود را برای تحقق مطالبات رهبری جزم کنند.
۱۳۹۶/۱/۳ - ۲۳:۵۸
مسؤول روابط عمومی اوقاف استان قم خبر داد؛
رسانه‌های فعال در انتشار اخبار طرح آرامش بهاری تقدیر می‌شوند
مسؤول روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: در پایان تعطیلات نوروز امسال از رسانه‌های فعال در انتشار اخبار طرح آرامش بهاری 96 تقدیر خواهد شد.
۱۳۹۶/۱/۳ - ۲۰:۱۷
مسؤول گروه تبلیغی منتظران مصلح مطرح کرد؛
صله رحم مورد تأکید اسلام است
مسؤول گروه تبلیغی منتظران مصلح صله رحم را از موضوعات مهم دینی دانست و گفت: دیدار با نیازمندان و بیماران از سفارش‌های اسلام در ایام عید است.
۱۳۹۶/۱/۳ - ۱۹:۴۴
استاد حوزه علمیه:
حضور طلاب در میان مردم نوعی تبلیغ است
استاد سطح عالی حوزه حضور طلاب در میان مردم را نوعی تبلیغ دانست و بر حضور طلاب در میان مردم در ایام نورز تأکید کرد.
۱۳۹۶/۱/۳ - ۰۰:۵۴
مسؤول گروه تبلیغی آیت مطرح کرد؛
ضرورت تبلیغ در جمع های خانوادگی برای تحکیم معارف دینی
مسؤول گروه تبلیغی آیت استفاده مبلغان از ایام نوروز را بسیار مهم دانست و گفت: حوزویان باید از فرصت تعطیلات نوروز برای تبلیغ دین بهره ببرند.
۱۳۹۶/۱/۲ - ۲۳:۵۹
مسؤول گروه تبلیغی قطره مطرح کرد؛
صله رحم مهمترین ظرفیت تبلیغی ایام نوروز است
مسؤول گروه تبلیغی قطره صله ارحام را از آداب خوب نوروز دانست و بر ضرورت توجه به فقرا در این ایام تأکید کرد.
۱۳۹۶/۱/۱ - ۲۳:۳۲
حجت الاسلام سلطانی تهرانی مطرح کرد؛
تبلیغ باید متناسب با حال و هوای نوروز باشد
استاد حوزه علمیه تأسی به اهل بیت(ع) در تبلیغ را عامل تأثیرگذاری آن دانست و گفت: پیامها و موعظه ها باید متناسب با حال و هوای نوروز باشد.
۱۳۹۶/۱/۱ - ۱۳:۴۸
حجت الاسلام قاضوی:
دخیل کردن عنصر تفکر مخاطب عامل نهادینه شدن تبلیغ است
استاد درس خارج حوزه علمیه گفت: تلاش در جهت پرورش شخصیت پژوهشگرانه و دخیل کردن عنصر تفکر مخاطبین در تبلیغ است که می تواند در نهادینه کردن و پذیرش مسائل بیان شده مؤثر باشد.
۱۳۹۶/۱/۱ - ۱۳:۴۴
معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه خواهران:
از ظرفیت های فرهنگی در تبلیغ نوروزی استفاده شود
معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور بر ضرورت استفاده از ظرفیت های فرهنگی در تبلیغ نوروزی تأکید کرد و گفت: باید مفاهیم تبلیغی متناسب با اقشار مختلف جامعه در این ایام بیان شود.