۰۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۹۶۳۶۹
وزیر فرهنگ و هنر قطر:

تعامل و هم اندیشی علمای دین به گسترش وحدت امت اسلام کمک می کند

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و هنر کشور قطر، توسعه تعاملات و هم اندیشی های مشترک علمای مذاهب مختلف را در تقویت مقوله وحدت بین مسلمانان مثبت و مؤثر عنوان کرد.
وزير فرهنگ و هنر قطر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حمد بن عبدالعزیز الکاوری وزیر فرهنگ و هنر کشور قطر عصر یکشنبه در دیدار با حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، تعامل و هم اندیشی علمای جهان اسلام را بسیار مهم و تاثیرگذار عنوان کرد.

وی ایجاد تفرقه بین شیعیان و اهل سنت را توطئه اصلی دشمنان ارزیابی و تاکید کرد: همه مسلمانان باید متحد باشند و با هوشیاری و آگاهی نقشه های دشمنان را رصد کنند.

وزیر فرهنگ و هنر کشور قطر بیان داشت: متاسفانه برخی از سایت ها و ماهواره‌ها به جای اینکه برای ایجاد وحدت بین شیعه و سنی تلاش و فعالیت کنند، با پخش برخی از برنامه ها به اختلافات دامن می زنند.

وی تعامل و هم اندیشی علمای دین را در راستای اتحاد بیشتر امت اسلام مؤثر عنوان و تاکید کرد: دشمنان در صدد ایجاد اختلاف و تفرقه بین شیعه و سنی هستند و این گونه نشست های مشترک و دیدارهای می تواند به مقوله وحدت کمک بسزایی بکند.

بر اساس این گزارش، وزیر فرهنگ کشور قطر که به منظور دیدار با برخی از مراجع تقلید و علما و بازدید از مراکز حوزوی و فرهنگی روز یک شنبه به شهر قم سفر کرده بود، ابتدا با حجت الاسلام موسی پور استاندار قم دیدار و گفت و گو کرد.

وزیر فرهنگ و هنر قطر که یک هیات نیز وی را در این سفر یک روزه همراهی می کردند، سپس در دفتر آیت الله مقتدایی حضور یافته و با مدیر حوزه های علمیه دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار که حجت الاسلام زمانی معاون بین الملل حوزه های علمیه نیز در جلسه حضور داشت، وزیر کشور قطر در سخنانی تاکید کرد: با توجه به شیطنت های دشمنان ضرورت دارد به منظور تقویت مساله وحدت، این رفت و آمدها و نشست ها توسعه پیدا کند.

وی بیان داشت: امیدواریم این گونه نشست ها و روابط دوجانبه به توسعه روابط دو کشور ایران و قطر به ویژه در حوزه های فرهنگی کمک کند.

وزیر فرهنگ کشور قطر، عصر روز یک شنبه نیز از مرکز تحقیقات کامپیوتری نور، حرم کریمه اهل بیت(ع) موزه آستانه، بیت قدیمی امام راحل و کتابخانه مرحوم آیت الله مرعشی نجفی بازدید و افزون بر دیدار با حضرت آیت الله سبحانی، به همراه این مرجع تقلید از بخش های مختلف کتابخانه مؤسسه امام صادق(ع) بازدید کرد. /924/ پ202/ص
ارسال نظرات