۲۹ تير ۱۳۸۸ - ۰۰:۳۰
کد خبر: ۹۰۳۰
امام جمعه نوشهر:

خطبه‌های سیاسی نماز جمعه موجب رشد سیاسی مردم شده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نوشهر گفت: خطبه های سیاسی نماز جمعه باعث رشد سیاسی مردم شده است و در جامعه روشنگری کرده است.
خطبه‌های سیاسی نماز جمعه موجب رشد سیاسی مردم شده است
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام محمود مشایخ، امام جمعه نوشهر، عصر یك شنبه بیست و هشتم تیرماه در جلسه شورای اداری این شهرستان که به مناسبت سالروز اقامه اولین نمازجمعه انقلاب در مصلی این شهر برگزار شد، با اشاره به این‌که مهمترین کار نماز جمعه کار فرهنگی است افزود: منبر نماز جمعه از مقدس ترین منبرها در اسلام است و تریبون آن تریبون ولایت است و اگر قرار باشد این تریبون در اختیار ولایت نباشد آن نماز جمعه حرام است.

وی ادامه داد: برکات نمازجمعه در حدود سی سال با اندکی تامل قابل مشاهده است و در تمامی عرصه های دفاع مقدس و پس از آن از برکات آن بر همه ما مشهود است.

حجت الاسلام مشایخ اظهار داشت: خطبه های سیاسی نماز جمعه باعث رشد سیاسی مردم شده است و در جامعه روشنگری کرده است.

وی نمازجمعه را عامل سعادت، وحدت و پشتیبان نظام عنوان کرد و بیان داشت: نمازجمعه مظهر شکوه اسلام و مسلمین است و به نوعی مانور این عظمت است.

امام جمعه نوشهر در ادامه با اشاره به وظایف حکومت در رابطه با نماز جمعه تصریح کرد: چهار وظیفه ایجاد زمینه برای نمازجمعه، تهیه مقدمات برای آن، بسیج نیروها و حضور در نمازجمعه از وظایفی است که حکومت داران باید نسبت به آن اهتمام ورزند.

در ادامه این جلسه مسؤول ستاد اقامه نماز جمعه نوشهر با اشاره به این‌که 600 نماز جمعه در سراسر کشور اقامه می شود گفت: در شهرستان نوشهر در سال 58 اولین نمازجمعه به امامت حجت اسلام سید شمس الدین بهشتی، از سال 59 حاج شیخ ابراهیم فاضل فردوسی، پس از ایشان نیز حاج شیخ عبدالله محمدی اصفهانی عهده دار امامت جمعه نوشهر بودند و پس از آنها حضرت حجت الاسلام محمود مشایخ تاکنون در این جایگاه قرار دارند.

حسین مشایخ در ادامه با اشاره به دیگر عملکرد ستاد اقامه نماز شهرستان بیان داشت: اقامه نمازجماعت شانه روزی در مسجد جامع نوشهر، تاسیس دو حوزه علمیه خواهران و برادران با بیش از هزار طلبه، تاسیس و توسعه مصلی، اقامه نماز در مدارس، تفسیر قرآن و سخنرانی، تاسیس کتابخانه و موسسه خیریه امام علی(ع)، تالیف کتاب و مقالات و جزوات و طرح برخی از مسائل اسلامی در رادیو و تلویزیون از جمله برنامه های این ستاد است.

سید هاشم فاطمی، فرماندار نوشهر، نیز در این جلسه گفت: بحث نماز در مکتب ما از اهمیت بالایی برخوردار است و اولین ماموریتی به کلیه کسانی که حاکمیت دارند داده شد نماز است.

وی با بیان این‌كه نماز جمعه پایگاه قدرت نظام است و همه باید آن را ترویج و تبلیغ کنند، گفت: هر هفته نماز جمعه باید شورای اداری کارکنان دولت باشد و مردم باید مسؤولین خود را در نماز جمعه ببینند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش رو بودن آغاز فعالیت دولت دهم تصریح کرد: دولت دهم فعالتر، پویا تر و خدمتگزار تر از گذشته با همان شعار و روحیه عدالت خواهی و مهرپروری روی کار خواهد آمد./پ202
ارسال نظرات