۰۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۸۸۵۳۹
امام جمعه نوشهر:

سخنان رهبر معظم انقلاب درخصوص حمایت ازحوزه وظیفه همه را مشخص کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نوشهر با بیان این که سخنان مقام معظم رهبری درخصوص حمایت و تقویت ازحوزه علمیه تکلیف همگان را مشخص کرده است، گفت: حمایت از حوزه های علمیه، تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در پی خواهد داشت.
امام جمعه نوشهر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمود مشایخ، امام جمعه نوشهر، صبح امروز در نشست مدیران و مؤوسسان مدارس علمیه خواهران استان با نماینده عالی دولت درمازندران، با اشاره به نقش حوزه های علمیه در رشد ارزش های دینی درجامعه گفت: امروز تجهیز و توسعه مدارس علمیه به یک ضرورت انکار ناپذیر تبدیل شده است.

وی با تأکید براین که حوزه های علمیه نیز باید در کنار مدارس و دانشگاه ها در هر منطقه راه اندازی شود، افزود: حفاظت و حراست از معارف الهی نیازمند تقویت مدارس علمیه درکشور است.

امام جمعه نوشهر حمایت از حوزه های علمیه را یک تکلیف مهم برای همگان دانست و خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه در کشور باید متناسب با رشد جمعیت توسعه پیدا کنند.

حجت الاسلام مشایخ در ادامه سخنان خود به رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب اسلامی دراجتماع ده ها هزار نفری طلاب و روحانیان قم اشاره کرد و بیان داشت: سخنان مقام معظم رهبری درخصوص حمایت و تقویت ازحوزه علمیه تکلیف همگان را در قبال تنها مرکز دینی جامعه اسلامی مشخص کرده است.

وی با تأکید براین که مسؤولان جامعه اسلامی نباید برای حمایت از حوزه های علمیه تردید داشته باشند، ادامه داد: حمایت از حوزه های علمیه، تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در پی خواهد داشت و تضعیف آن نیز موجب تضعیف جایگاه نظام اسلامی می شود.

امام جمعه نوشهر همچنین به بیانات حائزاهمیت رهبرمعظم انقلاب اسلامی در تبیین تز خطرناک دشمنان در ترویج «آخوند حکومتی و حکومت آخوندی» اشاره و تصریح کرد: این گونه تفکرات خطرناک برگرفته از ذهن منحرف دشمنان نظام اسلامی برای تضعیف جایگاه روحانیت در نظام اسلامی است.

حجت الاسلام مشایخ با تأکید براین که زمانی که نظام ما نظامی اسلامی و دولت ما نیز برگرفته از اندیشه های اسلامی است، این گونه تفکرات کاملاً انحرافی و غلط است، بیان داشت: روحانیت امروز با نقش آفرینی خود درصحنه های مختلف نظام اسلامی این گونه توطئه های شوم دشمنان را خنثی کرده است.

وی همچنین به نگاه مثبت نهم و دهم به تقویت و توسعه مراکز دینی درکشور اشاره کرد و گفت: متأسفانه دولت های گذشته اصلاً اعتقادی به تقویت مراکز دینی نظیر حوزه های علمیه، مساجد و مصلاهای جمعه نداشتند.

امام جمعه نوشهر با تأکید براین که مشکلات پیش روی حوزه های علمیه خواهران و برادران باید به صورت ریشه ای مرتفع شود، اضافه کرد: درخواست های مقطعی برای حل مشکلات حوزه از مسؤولان تنها به عنوان مسکن است و درمان قطعی باید ریشه ای باشد.

حجت الاسلام مشایخ وظیفه دولت و مجلس درحل مشکلات ریشه ای مدارس علمیه را مهم دانست و ادامه داد: خوشبختانه رویکرد دولت و مجلس نسبت به توسعه و تجهیز مدارس علمیه درسطح کشور مثبت است که این روند باید ادامه پیدا کند./950/پ202/الف
ارسال نظرات