۲۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۸۸۰۵۹
در دیدار با مدیر مرکز تخصصی نهج البلاغه صورت گرفت؛

تاکید آیت الله نوری همدانی بر توجه بیشتر به کتاب نهج البلاغه

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، با تاکید بر ضرورت توجه بیش از پیش به نهج البلاغه دنیا را تشنه معارف و آموزه های دین اسلام و نهج البلاغه خواند.
آيت الله نوري همداني آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، روز دوشنبه در دیدار با مدیر و کارکنان مرکز تخصصی نهج البلاغه، کتاب نهج البلاغه را جامع ترین کتاب بعد از قرآن کریم دانست و بر ضرورت توجه بیشتر جامعه به این کتاب گرانسنگ و آموزه های غنی آن تاکید کرد.

وی با بیان اینکه امروز دنیا محتاج نهج البلاغه است تاکید کرد:‌ ما باید با برنامه ریزی مناسب به دنیا نشان دهیم که چه آموزه ها، ذخایر و کتب ارزشمندی را در اختیار داریم.

این مرجع تقلید در ادامه بیان داشت: قرآن کریم سیراب کننده عطش علما و فقها است و هیچ چیز به اندازه این کتاب آسمانی عطش عالمان دین را فرو نمی نشاند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تبیین وظایف علمای دین ابراز داشت: مبارزه با ظالمان و جباران، داشتن آگاهی نسبت به مسائل و رخدادهای جامعه و عدم سکوت در برابر مشاهده فقر در جامعه از جمله رسالت ها و وظایف عالمان دین است.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم، گام برداشتن در مسیر نشر، تبیین و بازگو کردن معارف دین مبین اسلام را امری مهم خواند و با قدردانی از تلاش ها و خدمات آیت الله دین پرور، مدیر مرکز تخصصی نهج البلاغه حوزه گفت: بیت آیت الله دین پرور، بیتی پرفضیلت است. /924/پ202/ج


ارسال نظرات