۲۴ تير ۱۳۸۸ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۸۷۸۴
آیت الله کعبی در جمع ناظران شورای نگهبان مازندران (بخش دوم):

بی بی سی و سی ان ان از روشنفکران سکولار مطرود حوزه علمیه مرجع سازی می کند

خبرگزاری رسا ـ عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: در جریانات اخیز بی بی سی و سی ان ان از روشنفکران سکولار مطرود از حوزه علمیه مرجع سازی می کرد
آيت الله كعبي
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله عباس کعبی، عضو حقوقدان شورای نگهبان، عصر چهارشنبه در جمع ناظران شورای نگهبان استان مازندران در ساری، در مقایسه انتخابات دهم و وقایع مربوط به آن با دیگر انتخابات با بیان این که سازوکارهای انتخابات دهم هیچ تفاوتی با دیگر انتخابات کشور نداشت، گفت:‌ همان ساز و کاری که رییس جمهوری هفتم و هشتم از صندوق ها بیرون آمد، با همان ساز و کار قانونی رییس جمهور نهم و دهم نیز انتخاب شد.

وی با تأکید بر این که در نظام اسلامی به گونه ای که امکان تقلب بزرگ، طراحی از پیش تعیین شده و مهندسی رأی و این گونه توهمات خارق العاده که حاصل ذهن منفعلان و دیرباوران است وجود ندارد تصریح کرد: این گونه اظهار نظرها در خصوص انتخابات بیشتر به افسانه شبیه است.

آیت الله کعبی با بیان این که انتخابات در ایران کاملاً مردمی و توسط مردم برگزار می شود گفت: حدود دو میلیون نفر این انتخابات را برگزار کردند.

این عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان این که معترضان و مدعیان تقلب حتی یک سند که بتوان در مورد آن تأمل و بحث کرد ارائه ندادند، بیان داشت: با داد زدن و تقلب تقلب کردن چیزی ثابت نمی شود.

وی ادامه داد: هیچ شکایت مستندی به دست ما نرسید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که پروژه تشکیک در انتخابات شش ماه قبل از روز 22 خرداد توسط گروهی کلید خورده بود، گفت: آنها ایجاد التهاب سیاسی و اجتماعی در کشور را همسو با دشمن دنبال می کردند.

آیت الله کعبی با بیان این‌که شورای نگهبان در این دوره از انتخابات برای تفاهم و رفع هر گونه شبهه اقدامات مناسبی را انجام داد، افزود: برگزاری جلسات و دعوت از کاندیدا و نمایندگان آنها از جمله اقداماتی بود که این شورا آن را پیگیری کرده بود.

این عضو حقوقدان شورای نگهبان ادامه داد: شورای نگهبان حتی برای اولین بار اتاقی را در شبکه نظارت در اختیار نمایندگان کاندیداها قرار داد تا با استقرار در آن محل با تمامی نمایندگان خود در شعب اخذ رأی در شهرستان های کشور ارتباط داشته باشند.

وی با بیان این‌که تلویزیون بی بی سی آن شب تا صبح برنامه زنده پخش کرد، گفت: این شبکه انگلیسی تنها به دنبال ایجاد التهاب بود.

آیت الله کعبی با اشاره به این که این شبکه تلویزیونی قبل از پایان شمارش آراء، مصاحبه پیروزی میر حسین موسوی را پخش کرد، تصریح کرد: آنها خودشان را برای تشکیک و شبهه در انتخابات آماده کرده بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که آنها اصلا به انتخابات ایران کاری نداشتند و هر کدام از کاندیداها نیز پیروزی می شدند اغتشاش و درگیری در برنامه های آنها بود، گفت: آنها چهار سال است که شبکه ای را به نام سازمان رأی تشکیل داده بودند و به عنوان صیانت از آرای عمومی آموزش می دادند.

آیت الله کعبی افزود: تشکیک در انتخابات، دعوت از ناظران بین المللی برای تحلیل مسائل انتخاباتی و نیز اجرای پروژه دموکراسی سازی آمریکایی از اهداف این سازمان رأی بوده است.

عضو حقوقدان شورای نگهبان ادامه داد: در روز اغتشاش نیز از این سازمان رأی با بدنه آن ارتباط داشتند به تهران آمدند و با عده زیادی درگیر شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که عده ای در طول سی سال گذشته استحاله فکری شدند، گفت: آنها می خواستند در دوران هشت سال اصلاحات، رعب از حاکمیت را پیش ببرند ولی نتوانستند و رهبری نیز قاطعانه در مقابل آنها ایستادگی کردند و آنها وقتی دیدند نمی شود، شعار عبور از خاتمی را سردادند و پس از آن که دیدند بد شد، دعوت به اعتراض ‌و آرامش مدنی را راه براندازی قانونی دیدند.

آیت الله کعبی با بیان این که آنها کلید براندازی قانونی را در 18 تیر زدند و در آن مقطع با 23 تیر مواجه شدند گفت: بعد از آن به تحصن نمایندگان مجلس ششم رسیدند و در آن زمان نیز به دنبال به چالش کشاندن نظام بودند و در نامه خود رهبری را مخاطب قرار داده بودند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان روشنگری را یکی از وظایف مهم امروز جامعه دانست و گفت: باید هویت واقعی این افراد مشخص شود که این ها یک عده روشنفکر سکولاری هستند که عبور از حاکمیت اسلامی را مد نظر دارند.

وی ادامه داد: این افراد برای رسیدن به اهداف خود از قانون علیه قانون استفاده می کنند و در جایی که قانون به ضرر آنها است بر علیه قانون نیز اعتراض می کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: آنها الان می خواهند جبهه اپوزوسیون دورن را با رسمیت شناختن خود نظام بر علیه نظام تشکیل دهند.

وی با اشاره به سخنرانی محسن کدیور در مقابل نمایندگی ایران در سازمان ملل گفت: کدیور در آن سخنرانی خود، میر حسین موسوی را رهبر جنش سبز اصلاحات ایران معرفی کرده بود.
 
آیت الله کعبی با بیان این که محسن کدیور در سخنرانی خود در نیویورک به سه راه حل اشاره کرد، گفت: دوری از نظام جمهوری اسلامی در صورت ادامه وضع موجود در آن برهه، تبدیل شدن ولایت فقیه به عنوان سنبل و تشریفاتی و حذف ولایت فقیه از قانون اساسی و جمهوری اسلامی سه محور اصلی کدیور بود که مورد آخر را نیز به فقهای شیعه نسبت داد و حتی نسبت دروغ هم به امام و رهبری دادند.

آیت الله کعبی ادامه داد: آن دسته از افرادی که احمدی نژاد را متهم به رفتار پوپولیستی می کردند، خود با طرح شعار سبز از احساسات مردم سوء استفاده کردند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان جنبش سبز اصلاحات شورش کور روشنفکران سکولار بود، گفت: این اقدام آنها نیز نتیجه ای در بر نداشت.

وی مرجع سازی را یکی از پرژه های رسانه های غربی دانست و گفت: بی بی سی و سی ان ان از روشنفکران سکولار مطرود از حوزه علمیه، مرجع سازی می کردند.

عضو شورای نگهبان ادامه داد: این رسانه ها به افرادی که حتی ولایت فقیه و عصمت ائمه را نیز قبول ندارند، لقب آیت الله و مرجع می دهد.

وی با بیان این‌که در حال حاضر عده ای در حال زمینه سازی برای ایجاد بحران داخلی هستند، تصریح کرد: تفرقه در میان صفوف به هم پیوسته ملت ایران بزرگریت خیانت است.

آیت الله کعبی حفظ آرامش، پرهیز از التهاب و نیز دعوت به اخوت و برادری را از مهمترین وظایف امروز مردم دانست و تصریح کرد: مردم را باید از روشنفکران سکولار جدا کنیم و این افراد همان هایی اند که مدعی خط امام هستند، اما بر علیه خط امام عمل می کنند.

وی حفظ کردن حریم های خودی را نیز یکی دیگر از وظایف امروز جامعه ما دانست و گفت: نباید با موضع هایمان دشمن سازی کنیم.

عضو حقوقدان شورای نگهبان همچنین فرخوانی رییس جمهور برای تشکیل کابینه دولت دهم را ابتکار خوبی دانست و گفت: هر کسی توانی در خود می بیند می تواند خودش را عرضه کند.

وی با تأکید بر حمایت از دولت نهم گفت: باید از دولت دهم حمایت شود و نباید آن را تضعیف کرد.

آیت الله کعبی با بیان این که دفاع از ولایت فقیه هم از نظر تئوریک و هم از نظر مصداق باید تأکید شود بیان داشت: همه پروژه های دشمن به تضعیف رهبری بر می گردد.

عضو مجلس خبرگان، دفاع از رهبری را اجرای خواسته های رهبری در عمل دانست.
 
وی با بیان این كه نباید اجازه دهیم زمینه های جنگ و بحران داخلی در كشور ایجاد شود، افزود: خویشتن داری، آرامش، دعوت به صبر و قانو ن مداری از جمله موارد مهمی است كه باید به آن توجه شود.
 
عضو حقوقدان شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این كه ان شاء الله جمعه این هفته صدای وحدت و اخوت، امنیت، قانون گرایی و تبعیت از رهبری و ولایت در نماز جمعه شنیده خواهد شد، تصریح كرد: ان شاء الله برخی از خطاهای گذشته نیز جبران خواهد شد.
 
آیت الله كعبی با بیان این‌كه خطیب جمعه این هفته تهران نیز آگاه و دلسوز نظام است، گفت: بازگشت آرامش، امنیت، وحدت و انسجام این كشور در گرو پشتیبانی از ولایت فقیه است./پ202
ارسال نظرات