۲۹ تير ۱۳۸۹ - ۰۰:۳۲
کد خبر: ۸۱۲۸۸
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی:

طلاب و روحانیان از آیت الله مروجی الگو بگیرند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با تجلیل از خدمات علمی و اجتماعی مرحوم آیت الله مروجی گفت: طلاب و روحانیان باید از زندگی فردی و اجتماعی وی الگو بگیرند.
حجت‌الاسلام احمد زادهوش، معاون جديد فرهنگي تبليغي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد زادهوش، معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، دوشنبه شب، در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله ماشاءالله مروجی(مبلغی)، مؤسس مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) کوهدشت، که با حضور علما، شخصیت های حوزوی، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، طلاب و روحانیان و اقشار مختلف مردم در مسجد رفعت قم برگزار شد، آیت الله مروجی را از جمله شخصیت های ساده زیست و متواضع حوزه های علمیه توصیف کرد.

وی با تجلیل از شخصیت آیت الله مروجی، مؤسس حوزه علمیه باقرالعلوم(ع)، از وی به نیکی یاد کرد و گفت: وی عالمی وارسته و نمونه بارزی از ارزش ها و خوبی ها بود و حدود یک قرن توانست خدمات بسیار خوبی را به جامعه ارائه کند.

حجت الاسلام زادهوش، با اشاره به ساده زیستی و تقوای فوق العاده مرحوم آیت الله مروجی، وی را نمونه بارز اخلاق مجسم دانست و تاکید کرد: حوزه و روحانیت باید با تامل جدی و عمیق این اسوه و الگو را بیشتر بشناسد.

وی تصریح کرد: آیت الله مروجی فقیهی وارسته، عالمی عامل و خدمت کار، فقیهی مجاهد، شخصیتی نیکوکار و ساده زیست بود و با تلاش و همت والای خود توانست خدمات بسیاری به جامعه و حوزه های علمیه ارائه کند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، با اشاره به خدمات و اقدامات آیت الله مروجی در شهرستان کوهدشت، عشق و علاقه مردم این شهر به وی را مثالزدنی و فوق العاده توصیف کرد و گفت: رحلت این عالم متقی و متواضع تمام آحاد مردم این منطقه را تحت تاثیر قرار داد.

وی ادامه داد: آیت الله مروجی با برنامه ریزی مناسب و فعالیت های فوق العاده توانست منشا خدمات بسیار خوب علمی و اجتماعی و فرهنگی در جامعه باشد.

حجت الاسلام زادهوش، بر ضرورت الگوگیری جامعه به ویژه طلاب و روحانیان از شخصیت آیت الله مرحوم مروجی تاکید کرد و گفت: طلاب و روحانیان باید به نحوه زندگی فردی و اجتماعی این بزرگواران دقت کنند و از این بزرگواران الگو بگیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی از علما به عنوان مرزداران دین یاد کرد و ابراز داشت: مرحوم آیت الله مروجی نیز حدود یک قرن با تلاش و همت، اخلاص و ساده زیستی، در راه خدمت به دین مبین اسلام تلاش و مجاهدت کرد./924/پ202/ص
ارسال نظرات