۰۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۷۶۰۷۱
اجلاس خبرگان، تقدیر از رهبری(6)

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان: وظیفه مجلس خبرگان حمایت از ولایت فقیه است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله احمدی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، وظیفه مجلس خبرگان رهبری را حمایت و صیانت از ولایت فقیه عنوان کرد.
نشست دوره چهارم مجلس خبرگان رهبري


آیت الله محمد حسین احمدی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برگزاری هفتمین اجلاس مجلس خبرگان، اظهارداشت: در دوران 20 ساله رهبری حضرت آیت الله خامنه ای بر همگان ثابت شده که ایشان شایسته ترین فرد برای هدایت جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به وظایف مجلس خبرگان، اذعان داشت: در حقیقت، حکومت اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه، نظامی کاملاً دموکراسی است که در آن بر عملکرد ولی فقیه جامع الشرایط نظارت می شود، لذا مجلس خبرگان در حقیقت دو وظیفه مهم و اساسی برعهده دارد که یکی تعیین رهبری در هنگامی که نظام با فقدان و خلأ رهبری مواجه شده است و دیگری نظارت بر ادامه شرایط رهبری برای رهبر منتخب می باشد.

آیت الله احمدی در ادامه خاطرنشان کرد: مسؤولیت مهمی که نمایندگان مجلس خبرگان بر عهده دارند حمایت و صیانت از رهبری و ولایت فقیه به عنوان رکن اساسی مشروعیت نظام در مقابل تهاجم دشمن است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود، وظیفه حوزه های علمیه، رسانه های گروهی و بویژه صدا و سیما را در این راستا یادآور شد و گفت: مشروعیت نظام مبتنی بر ولایت فقیه باید براساس آیات و روایات برای مردم تبیین وتشریح شود چراکه هدف اصلی تشکیل نظام رسالت، امامت و فقاهت عبارت است از برپایی یک نظام دینی و مشروعیت یک نظام در پرتو اقامه و برپایی دین است.

وی با بیان اینکه مشروعیت یک نظام را منوط به قرار گرفتن ولی فقیه عادل و جامعه الشرایط در رأس آن دانست، افزود: در این رابطه حوزه های علمیه و رسانه ها وظیفه دارند که مردم را با این اصل اساسی آشنا کرده و لزوم برپایی نظام دینی و دفاع و حمایت آن را برای مردم بویژه نسل جوان تبیین کنند.

آیت الله احمدی در پایان به حماسه های مردم ولایتمدار ایران اسلامی در روزهای 9 دی و 22 بهمن اشاره کرد و گفت: هدف اصلی مردم از این راهپیمایی ها حمایت از نظام و تجدید بیعت با ولی فقیه و مقام معظم رهبری بود./945/ت302/ف.

ارسال نظرات