۱۵ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۶۱۰۵۵

منتخب‌الاثر آیت الله صافی گلپایگانی در نخستین همایش کتاب سال مهدویت برگزیده شد

خبرگزاری رسا ـ در نخستین همایش کتاب سال مهدویت با حضور فضلا، علما، ناشران و هنرمندان در مسجد مقدس جمکران از اثر مکتوب حضرت آیت الله صافی گپایگانی تقدیر به عمل آمد.
همايش

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، نخستین همایش کتاب سال مهدویت با حضور حجت الاسلام و المسلمین وافی، تولیت مسجد مقدس جمکران، فضلا ، علما، ناشران و هنرمندان کشور در مهدیه مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

در این مراسم از صاحبان آثار برتر این جشنواره از جمله منتخب‌الاثر فی امام ثانی عشر نوشته حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی، معجم الاحادیث المام مهدی(عج) منتشر شده توسط بنیاد فرهنگ و معارف، امام مهدی موجود موعود نوشته آیت الله جوادی آملی، المختار من کلمات امام مهدی نوشته حجت‌الاسلام محمد غروی، سیمای مهدی موعود در شعر و ادب فارسی نوشته محمد علی مجاهدی، طبقات روایات احادیث مهدوی از دیدگاه اهل تسنن و ندبه‌های دلتنگی نوشته رضا بابایی با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.

در این همایش که به منظور تجلیل از مولفان و ناشران برتر در زمینه کتاب مهدوی برگزار شد، محمد اسفندیاری دبیر علمی همایش کتاب سال مهدوی در سخنانی اظهار داشت: تاکنون هزاران کتاب عربی و فارسی در ارتباط با امام زمان(عج) چاپ شده است و همچنین چندین کتاب‌شناسی درباره این حضرت به چاپ رسیده است.

وی ادامه داد: متاسفانه هنوز مشخص نشده است که تعداد کتاب‌های چاپ شده در ارتباط با حضرت ولی عصر(عج) چه تعداد است و در چه بخش‌هایی از زندگی حضرت کتاب زیاد چاپ شده و در چه بخش‌هایی با ضعف رو به رو هستیم.

دبیر علمی نخستین همایش کتاب مهدوی با بیان اینکه مجله نقد کتاب در کشور کم است، تصریح کرد: نقد کتاب در کشور ما ضعیف است و البته نویسندگان نیز با نقد کتاب‌هایشان موافق نیستند و باید راه‌کاری اتخاذ کنیم که کتاب‌های ضعیف دیگر وجود نداشته باشند.

وی با مثبت خواندن نخستین جشنواره کتاب مهدوی بیان داشت: برگزاری جشنواره‌هایی که از کتاب‌های برتر تجلیل می‌کند باعث می‌شود که کتاب‌های ضعیف از بین برود و نویسندگان تشویق می‌شوند که کیفیت آثار خود را افزایش دهند.

اسفندیاری با بیان اینکه جشنواره کتاب سال در ارتباط با امام حسین(ع) و حضرت مهدی(عج) وجود ندارد، اظهار داشت: نخستین همایش کتاب مهدوی می‌تواند زمینه‌ساز برگزاری این جشنواره‌ها در سال‌های آینده نیز باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه داوری‌های کتاب سال مهدوی به کتاب‌هایی اختصاص داشته است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به چاپ رسیده‌اند، خاطرنشان کرد: با بررسی‌ آثار چاپ شده بعد از انقلاب اسلامی 200 اثر به بخش داوری راه یافت که سرانجام از 9 اثر به عنوان اثر برتر تجلیل خواهد شد. / د 102
ارسال نظرات