۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۵۸۹۷۵۸
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

التهابات اقتصادی مربوط به ضعف برخی مدیران است/ خطر خیانت خواص در کمین کشور قرار دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در اوج قدرت انقلاب اسلامی، خطر خیانت خواص در کمین کشور نشسته است، گفت: التهابات اقتصادی و معیشتی کشور مربوط به ضعف برخی مدیران کشور است.
کریمی قدوسی

به گزارش خبرگزاری رسا، جواد کریمی‌قدوسی در همایش بصیرتی جبهه انقلاب اسلامی که با حضور اقشار مختلف مردم تربت‌حیدریه برگزار شد، با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر اینکه افرادی که رفع مشکلات را وابسته به بیگانگان می‌دانند در حال انجام دادن بزرگ‌ترین خیانت در حق ملت و کشور هستند، اظهار کرد: دفع فتنه شوم چند ماه اخیر، القای بن‌بست و ناامیدی در جامعه بود ،بزرگ‌ترین دغدغه رهبری، دوقطبی کردن مردم توسط جناح‌هاست هشدار رهبری برای فتنه 98 را باید جدی بگیریم و امروز در اوج قدرت انقلاب اسلامی، خطر خیانت خواص در کمین نشسته است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مهم‌ترین خروجی و راهبردی که در فتنه شوم چند ماه اخیر به دنبال آن بودند، القای بن‌بست مشکلات در جامعه بود ، بنابراین باواسطه و بدون واسطه برای اذن گرفتن از رهبری و مذاکره مجدد با آمریکا تلاش می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه یک لایحه کشور را به چالش کشیده است، اظهار کرد: عملیات تروریست‌ها در اهواز دارای اهداف مشخصی بوده است، نخست اینکه از مردم کشته و شهید بگیرند و هدف دوم اینکه نیروهای مسلح را تضعیف کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز اگر کشور در التهابات اقتصادی و معیشتی به سر می‌برد، بدون شک متوجه آمریکا و منافقین خارجی نیست و این التهابات به ضعف در برخی مدیران کشور برمی‌گردد.

وی بابیان اینکه هیچ دشمن خارجی قادر به ایجاد چالش در این کشور نیست، ابراز داشت: در این ۴۰ سال توانایی‌های امنیتی، دفاعی و فرهنگی کشور آن‌قدر ارتقا یافته که دشمن به‌صراحت آن را اعلام و در برابر این توانمندی‌ها احساس عجز می‌کند.

کریمی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس در خردادماه امسال تأکید کرد: ایشان فرمودند که شما منتخب مردم برای حفاظت از انقلاب و منافع ملی سوگند شرعی یادکردید و اگر انقلابی عمل نکنید نمی‌توانید به این سوگند وفادار باشید، بنابراین چنانچه این کار را نکنید نشستن روی صندلی مجلس جایز نیست.

وی با اشاره به ناکارآمدی جریان غرب‌گرا در ایران خاطرنشان کرد: متأسفانه درزمانی که تحریم‌ها روبه‌زوال بود صحبت‌هایی از بزرگ‌نمایی و تأثیر تحریم‌ها شد از آب خوردن تا خطر صفر شدن فروش نفت که دشمن به طمع افتاد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  بابیان اینکه آمریکا نه آن زمان توانست مانع فروش نفت ایران شود و نه امروز  می‌تواند غلطی انجام دهد، اظهار کرد:  اگر در داخل برخی اشتباهات تکرار نشود، قطعاً سر ترامپ در مسیر بن‌بست تحریم‌ها به سنگ خواهد خورد.

وی ادامه داد: من توصیه می‌کنم همان‌طور که می‌گویند انتخابات تمام‌شده است و زمان انسجام ملی و مقابله با دشمن ملت ایران است به اطلاعات و داده‌های غلط تکیه نکنید و  ارزیابی صحیح از منابع قدرت کشور و قدرت ملت ایران داشته باشید، بر تحلیل‌های نادرست اصرار نکنید، واقع‌بین باشید و از واقعیت‌ها درس بگیرید، چراکه امروز نه ترامپ که مذاکره‌کننده‌های سابق آمریکا که برجام حاصل کار آن‌هاست می‌گویند اگر آمریکا بار دیگر تحریم‌های ثانویه را اعمال کند برجام به قراردادی توخالی و پوچ تبدیل می‌شود و امروز آمریکا مجدداً تحریم‌های ثانویه را اعمال می‌کند و متأسفانه کسانی می‌گویند اگر می‌دانستیم ترامپ این کار را می‌کند بازهم این توافق خوب بود.

کریمی به برجام به‌عنوان دستاورد دولت اشاره کرد و یادآور شد: امروز اگر برای منافع ملی اهمیت قائل هستیم نگاه واقع‌بینانه اقتضاء می‌کند ببینیم برجام آن بنای مستحکمی نیست که ادعا می‌شد، رویکردی نیست که با آن بتوان سایر منافع ملت را هم تأمین کرد.

نماینده مردم مشهد تأکید کرد: اینکه آمریکا از برجام خارج شود و اروپا به تعهدات خود عمل نکند و به ایران بگویند باید اجرای تعهدات خود را ادامه دهد این با اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران که توسط رهبری معظم انقلاب اعلام‌شده تعارض دارد، بنابراین نه حکمت، نه مصلحت و نه عزت است و مجموعه نظام و مردم ما هم آن را نخواهند پذیرفت.

منبع: فارس

ارسال نظرات