۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۵۸۹۷۵۲
امام جمعه تبریز:

کشور نیازمند مسؤولانی دلسوز، مردمی و به دور از اشرافی‌گری است

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که کشور نیازمند مسؤولانی دلسوز، مردمی و به دور از اشرافی‌گری است، گفت: دشمن به دنبال ایجاد موج نارضایتی میان مردم است.
نماز جمعه تبریز + امام جمعه تبریز + آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز تبریز با اشاره به اهمیت و لزوم وحدت و انسجام ملی اظهار داشت: جامعه نیازمند وحدت و یکپارچگی است، در چنین شرایطی هر کسی بخواهد وحدت را خدشه‌دار کند، به کشور خیانت کرده است.

وی با اشاره به این‌که کشور نیازمند مسؤولانی دلسوز، مردمی و به دور از اشرافی‌گری است، خاطرنشان کرد: جمعیتی که قبل از نماز جمعه در مصلای امام خمینی(ره) برای گفت‌وگو و دیدار چهره‌به‌چهره با مسؤولان حضور می یابند؛ نشانگر این است که مردم مطالباتی دارند؛ آقایان باید به درد مردم برسیم.

امام جمعه تبریز با انتقاد از راه‌اندازی میز خدمت در برخی از ادارات استان گفت: در برخی اداره‌ها بنده چنین برداشتی دارم که این میز خدمت‌ها صرفا به این خاطر است تا ارباب رجوع مزاحم مسؤولان در طبقات بالا نشوند و در همان طبقه پایین دست به سر شوند؛ اگر مطالبه مردم قانونی نیست لااقل راه‌های قانونی را نشان دهید.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که دشمن به دنبال ایجاد موج نارضایتی میان مردم است، افزود: امسال چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را جشن خواهیم گرفت، همین مسأله چندان مطلوب دشمنان ملت ایران نیست، از این رو به دنبال هرگونه توطئه در عرصه های مختلف برای مقابله با مسیر تعالی انقلاب اسلامی ایران هستند.

وی با تأکید بر این‌که باید جلوی هر چیزی که افکار عمومی را تحریک کرده و التهاب ایجاد کند، مقابله کرد، تصریح کرد: برای حفظ اعتماد عمومی در نظام اداری کشور باید تلاش کرد، اگر مردم نسبت به مسؤولان اعتماد داشته باشند، خود پای کار می آیند و دشمنان توطئه های خود را نخ‌نما خواهند دید.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با تأکید بر برخورد جدی با مظاهر اشرافی‌گری در جامعه گفت: ترویج ساده زیستی از جمله تاکیدات رهبر معظم انقلاب است، ترویج فرهنگ قناعت و تبیین پیام اسراف در جامعه، رسالتی مهم بر عهده فعالان فرهنگی جامعه است. هزینه‌های کلان برای سمینار و همایش‌های بی‌جهت در ادارات نیز باید متوقف شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در ادامه با اشاره به بخش‌هایی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار خانواده شهدای مدافع حرم اظهار داشت: ایشان فرمودند که مردم آگاه باشید که شاید دشمن امسال برای ما مشغولیت ایجاد کند و سال بعد کار خود انجام دهد از این رو نباید لحظه‌ای غافل بود.

امام جمعه تبریز فشار اقتصادی، فشار روانی و فشار عملی را از جمله اهداف دشمن به تعبیر رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: همه دیدیم که چگونه استکبار در برخی کشورهای بدبخت و بیچاره حاکم شده است از این‌رو دشمن می‌خواهد تا ما از نقاط قوت خود صرف نظر کنیم و از عناصر اقتدار ملی خود دست برداریم.

وی با تأکید بر این‌که پیشرفت هسته‌ای، توانایی موشکی و قدرت دفاعی ایران دشمنان را به واهمه انداخته است، افزود: دشمنان به دنبال کاهش نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران هستند، از این‌رو تلاش خود را معطوف به تضعیف اقتصاد کشور کرده‌اند؛ مسؤولان باید مراقب باشند تا فریب ظاهرسازی و زبان بازی دشمنان را نخورند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه تروریستی چابهار گفت: جهان عاری از خشونت و تروریست یکی از طنزهای تلخ روزگار از سوی مجامع جهانی و سازمان ملل است؛ چراکه دولت‌های غربی خود مروج تروریسم دولتی در جهان هستند.

وی ادامه داد: غرب در خاورمیانه صحنه گردان بدترین و وحشیانه‌ترین اقدامات تروریستی تاریخ است؛ اقدام ددمنشانه و تروریستی در چابهار که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی انسان بی‌گناه شد؛ بدون حمایت کشورهایی از قبیل آمریکا و رژیم صهیونیستی واقع نمی شود./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات