۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۵۸۹۷۲۸

عملیات در نزدیکی رام‌الله و کشته شدن چند نظامی صهیونیست

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از عملیاتی در کرانه باختری و کشته و زخمی شدن چند صهیونیست خبر دادند.
رام الله

به گزارش خبرگزاری رسا، تلویزیون رژیم صهیونیستی از تیراندازی در نزدیکی رام‌الله در کرانه باختری و زخمی و کشته شدن چند نظامی صهیونیست خبر داد. 

بر اساس گزارش خبرگزاری «شهاب» به نقل از رادیو رژیم صهیونیستی، دستکم سه نظامی صهیونیست طی این تیراندازی کشته شدند و حال یک مجروح دیگر این عملیات وخیم گزارش شده است.

شبکه «المیادین» اعلام کرد که فردی مسلح از خودروی خود در این منطقه پیاده شده و شروع به تیراندازی به سمت نظامیان صهیونیست‌و شهرک‌نشینان کرده است.

وبگاه اینترنتی روزنامه «معاریو» نوشت: می‌توانیم بگوییم این عملیات یکی از خطرناک‌ترین عملیات‌هایی است که در سال‌های اخیر انجام شده است.  

«زیپی لیونی» وزیر خارجه پیشین رژیم صهیونیستی اعلام کرد تنش بسیاری زیادی در کرانه باختری به وجود آمده که باید متوقف شود و باید در دیدگاه امنیتی صهیونیستها تجدیدنظر شود.

تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد عامل عملیات فرار کرده و ارتش در حال تعقیب اوست.

شبکه «المیادین» اعلام کرد این عملیات را دو نفر انجام داده‌اند و یکی از آنها به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده است.

اما سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد هیچ کدام از مجریان این عملیات آسیبی ندیده‌اند بلکه یک شهرک‌نشین با عامل استشهادی اشتباه گرفته شده و به سمت وی تیراندازی شده است. 

وی افزود: این عملیات در نزدیکی شهرک «جفعات یوسف» و درست به شیوه عملیات «عوفرا» انجام شده است.

رژیم صهیونیستی  شهر رام‌الله را محاصره کرد و با افزایش نیروها، جستجو برای یافتن مجریان این عملیات شدت گرفته است. 

ایست بازرسی «قلندیا» در شمال قدس به روی رهگذران و خودروها در هر دو مسیر رفت و برگشت بسته شد.

این عملیات در حالی انجام می‌شود که رژیم صهیونیستی از شهادت «اشرف نعالوه» مجری عملیات «برکان» ، «صالح البرغوثی» مجری عملیات «عوفرا» و نیز «جمال المطیر» مجری عملیات قدس خبر داد.

«ابومجاهد» سخنگوی کمیته‌های مقاومت اعلام کرد این عملیات قهرمانانه پاسخی فوری به شهادت  نعالوه و البرغوثی بود. وی افزود این دو شهید معادله جدیدی در نبرد با اشغالگر صهیونیست ایجاد کردند.  

جهاد اسلامی این عملیات را تبریک و اعلام کرد: ما اطمینان داریم دشمن صهیونیستی در هم شکسته خواهد شد.

گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس با صدور بیانیه‌ای تلویحا عملیات‌های عوفرا و برکان را بر عهده گرفت و اعلام کرد همچنان  غافلگیری‌های زیادی در اختیار دارد که مانند آتش زیر خاکستر می‌تواند تمام محاسبات دشمن را به هم بریزد.

القسام در ادامه تصریح کرد دشمن صهیونیستی در کرانه باختری قهرمان،‌احساس امنیت، ثبات و آرامش نکند زیرا همه تلاش‌هایش برای کنار زدن مقاومت و سلاح آن شکست خواهد خورد.

اهالی غزه هم در راستای تأیید مقاومت و در تکریم شهدای کرانه باختری دست به برگزاری تظاهرات زدند.

منبع: فارس

 

ارسال نظرات