۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۵۸۹۷۲۴
معاون پژوهش مدرسه علمیه معصومیه قرچک:

دولت حمایت چندانی از پژوهشگران نداشته است

معاون پژوهش مدرسه علمیه معصومیه قرچک با بیان اینکه متأسفانه دولت در حوزه پژوهشگری حمایت چندانی از پژوهشگران نداشته است، گفت: دولت می تواند با حمایت مادی و معنوی خویش از سرمایه های علوم نظری در راستای اهداف کشور بهره ببرد و سبب پیشرفت علمی کشور شود.
هفته پژوهش

فاطمه جعفرزاده معاون پژوهش مدرسه معصومیه قرچک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با ابراز اینکه خوشبختانه طلاب در زمینه پژوهش علوم دینی در سالهای اخیر بسیار فعال بوده اند و در جشنواره های معتبری نظیر "علامه حلی"، "رشد"، "بانوی کرامت"، "الگوی پیشرفت" و همایش ها و جشنواره های متعدد آثار خود را عرضه کرده اند که افزون بر کمیت خوب از سطح بالایی در کیفیت قرار دارند چرا که در مسائل روز نظیر اقتصاد، پاسخگویی به شبهات و فضای مجازی ورود کرده اند.

وی نهادینه کردن پروژه های نظری را نیازمند حمایت و پشتیبانی پیوسته دانست و افزود: متأسفانه به آثار علوم دینی نگاه علم گونه نمی شود و راهکارها و ایده های حاصل از این پروژه ها را در علوم تجربی همگام سازی نمی کنند تا به پیشرفت جامعه منجر شود.

حمیدی با بیان اینکه اختصاص بودجه به بخش پژوهش بسیار ضعیف است، ابراز کرد: نخبگان خود متحمل هزینه های پژوهشی می شوند و در نهایت نگاه به این آثار در حد جای گرفتن در قفسه های کتاب است.

وی اضافه کرد: متأسفانه دولت در حوزه پژوهشگری حمایت چندانی از پژوهشگران نداشته است، دولت می تواند با حمایت مادی و معنوی خویش از سرمایه های علوم نظری در راستای اهداف کشور بهره ببرد و سبب ارتقا و پیشرفت علمی کشور عزیزمان شود.

این مبلغه اظهار کرد: پایبندی به اصول اخلاقی که ناشی از زی طلبگی است سبب می شود که محقق با حفظ امانت در ارجاع و آدرس دهی و معرفی منابع مورد استفاده ضمن غنی سازی دستاورد خود، حقوق صاحبان منابع را حفظ کند و از سرقت علمی خودداری شود.

لزوم توجه ویژه مسؤولان به پروژه های نظری در برنامه ریزی های سازمانی

حمیدی بیان کرد: تقدیر شایسته از آثار برتر و حمایت همه جانبه در به کارگیری دستاوردهای علوم دینی در راستای پیشرفت علوم تجربی راهکار مناسبی برای ارتقای فرهنگ پژوهش بین طلاب است.

معاون پژوهش مدرسه معصومیه قرچک در پایان برای این که جامعه ثمره پژوهش های دینی را بچشد، تأکید کرد: ارگان های مختلف در سطح جامعه در برنامه ریزی های خود نگاهی به پروژه های نظری هم راستای عناوین خویش داشته باشند تا با راهکارهای ارائه شده بتوانند از آسیبها و نقاط قوت و ضعف خویش آگاه شوند و در جهت بهینه سازی برنامه های خویش گام های مؤثرتری بردارند./804/ت۶۰۲/ب۱

ارسال نظرات