۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۵۸۹۷۱۳
مدیر حوزه های علمیه:

روحانیت در همه شرایط مدافع منافع ملت بوده است

آیت‌الله اعرافی با اذعان به درخشندگی حوزه های علمیه در طول تاریخ، گفت: هرچند روحانیت هم از امکان انجام کار خطا مبرا نیست اما روحانیت جریانی است که در سخت‌ترین شرایط، با تمام توان در خدمت آرمان های انقلاب اسلامی و مدافع منافع مردم بوده است.
علیرضا اعرافی علیرضا اعرافی علیرضا اعرافی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور ظهر امروز در مراسم افتتاح فاز اول ساختمان حوزه علمیه جعفریه برادران شهرستان پیشوا، دیار 15 خرداد را نگین فروزان انقلاب اسلامی خواند و افزود: مردم پاک و انقلابی این منطقه از پیشگامان نهضت بزرگ انقلاب اسلامی، امید و مقاومت هستند و شهدای اینجا در روزگار خفقان طاغوت همانند ماه درخشیدند و نور افشانی کردند.

وی خطاب به خانواده‌ معظم شهدا، گفت: شاید در سال 1342 تصور شما هم این نبود که وقتی قربانی می دهید، روزگاری خورشید انقلاب اسلامی جهان تاب می شود و نور آن سراسر عالم را فرا می گیرد.

مدیر حوزه های علمیه اضافه کرد: امروز جبهه مقاومت در حال توسعه در کل دنیا است و به برکت وجود خانواده شهدا پرچم های اسلام و انقلاب در حال برافراشته شدن در سراسر عالم هستند.

وی ادامه داد: پیام مردان این انقلاب و شهدای 15 خرداد در حال انتشار جهانی است، استکبار هم برای جلوگیری از این تفکر، کاری نمی تواند بکند و انقلاب اسلامی با صلابت به راه خود ادامه خواهد داد.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به هزینه های گزاف شیطان بزرگ برای تشویش اذهان عمومی علیه انقلاب اسلامی، اظهار کرد: امروز دشمن با همه تجهیزات و استفاده از رسانه ها درصدد این برآمده تا با شیوع شایعات از جلوه گری پیام شهدای پیشوا در جهان جلوگیری کرده و انقلاب اسلامی، حوزه و روحانیت را تخریب کند.

وی با یادآوری اینکه با مرور تاریخ، به سختی های کار روحانیت و حوزه های علمیه پی می بریم، از لزوم آمادگی حوزه های علمیه در راستای پاسخگویی نیاز امروز و فردای جهانیان گفت و تصریح کرد: امروز هم طلبه حوزه علمیه باید بیش از پیش آماده تحمل همه سختی ها باشد تا بتواند رسالت سنگین خود را پیش ببرد و پرچم‌دار دفاع از حقوق مردم باشد.

آیت‌الله اعرافی با اذعان به درخشندگی حوزه های علمیه در طول تاریخ، خاطرنشان کرد: هرچند روحانیت هم از امکان انجام کار خطا مبرا نیست اما روحانیت جریانیست که در سخت‌ترین شرایط، با تمام توان در خدمت آرمان های انقلاب اسلامی و مدافع منافع مردم بوده است.

حوزه؛ میراث گرانبهای امام صادق

وی خواستار شناسایی و معالجه آسیب های روحانیت شد و بیان کرد: باید نقدپذیر بود و در برابر ناملایمتی های هم صبر پیشه کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه حلقه اول این حوزه‌ها را یاران اهل بیت در عصر باقرین و صادقین معرفی کرد و گفت: حوزویان در مقابل انحرافات اعتقادی و سیاسی ایستاده و از راه حق پاسداری می کنند.

وی در پایان پرچم داری عصر جدید را منوط به شناخت حوزه و مطالعه تاریخ آن دانست و افزود: حوزه ارثی بزرگ، گنجی گران‌بها، ذخیره‌ای بی‌انتها و میراث گرانبهای امام صادق(ع) است./804/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات