۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۵۸۹۷۱۲
مدیر حوزه علمیه استان کرمان:

مرکز مدیریت حوزه علمیه قم زمینه هجرت طلاب را فراهم کند

حجت الاسلام والمسلمین الله وردی با بیان این که مرکز مدیریت قم زمینه هجرت طلاب از قم را فراهم کند، گفت: تقویت کردن درس خارج و وجود مدارس تخصصی در شهرستان ها زمینه را برای هجرت طلاب از قم فراهم می کند.
الله وردی

حجت الاسلام والمسلمین حسین الله وردی مدیر حوزه علمیه کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با هجرت طلاب از قم، گفت: طلاب تا جایی که شهر قم برای آن ها فایده دارند در آن جا بمانند.

وی افزود: اصل قم رفتن برای استفاده از اساتید و درس خارج یک امر لازمی بوده اما این که تمام عمر خود را در شهر قم و ترک دیار خود قرار بدهند، کار اشتباهی است.

مدیر حوزه علمیه کرمان با توجه به این که مرکز مدیریت قم زمینه های هجرت طلاب از قم را فراهم کند، ابراز داشت: عرصه های خدمت طلاب در شهرها همچون رفتن به مدیریت های فرهنگی و بعضی از مراکز دانشگاهی از کارهایی بوده که می تواند زمینه را برای طلاب در شهرها فراهم کرد.

وی با بیان این که آموزش و پرورش زمینه ای برای حضور طلاب فراهم نکرده است، خاطرنشان کرد: حضور در قم به سبب شهر مذهبی بودن و فضای مناسب داشتن از کواردی بوده که بعضی از طلاب زندگی را در قم برای خود ترجیح می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین الله وردی اظهار کرد: فراهم کردن زمینه و امتیازات ویژه را باید مرکز مدیریت قم برای هجرت طلاب از قم آماده کند و مراجع تقلید هم با توصیه های خود می توانند هجرت از قم را برای طلاب یک امر واجب بدانند.

وی با تأکید بر این که مجمع نمایندگان طلاب در هر استان نقش اساسی در زندگی طلاب در شهرستان ها دارند، بیان داشت: آمدن بعضی از طلاب به سبب پول و مقام به شهرستان ها با روحیه انقلابی و جهادی ناسازگار است.

مدیر حوزه علمیه کرمان در پایان با توجه به این که مرکز مدیریت قم زمینه هجرت طلاب از قم را فراهم کند، گفت: تقویت کردن درس خارج و وجود مدارس تخصصی در شهرستان ها زمینه را برای هجرت طلاب از قم فراهم می کند./9707/ت۶۰۲/ب۱

ارسال نظرات