۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۵۸۹۷۰۳
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی:

کرنش نکردن در برابر مستکبران از سرفصل‌های جهاد کبیر است

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه مسؤولان اهل حرکت جهادی باشند، گفت: کرنش نکردن در برابر مستکبران از سرفصل‌های جهاد کبیر است.
حجت الاسلام والمسلمین مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی استاد حوزه علمیه، امروز در نخستین یادبود جهادگر آسمانی شهید امیرمحمد اژدری که در مسجد جامع آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: مالک انسان خداوند است.

وی افزود: اگر خداباوری و خدامحوری در انسان حاکم باشد هرکجا که لازم شود خودش را برای یاری خداوند هزینه می‌کند و فارغ از هرگونه موقعیت اندیشی و حرص مصالح شخصی در مسیر سلوک و بندگی خداوند گام برمی‌دارد. مدعیان بسیاری هستند که مصالح شخصی را بر مصالح الهی ترجیح می‌دهند.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با تأکید بر اینکه انسان باتقوا خود را مالک چیزی نمی‌داند، ابراز کرد: خدا در نزد انسان‌های باتقوا بزرگ است بر همین اساس تدبیر امور را به خداوند واگذار می‌کنند؛ اگر خداوند نزد انسان بزرگ باشد دیگران در مقابل او بی‌مقدار می‌شوند.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه بسیاری از مسؤولان باید سبک و زندگی شهدا را برای خود الگو قرار دهند، اظهار داشت: اگر مسؤولان بر اساس سبک و سیره شهدا عمل کنند حرکت جهادی را درک خواهند کرد؛ اگر در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کسی اهل حرکت جهادی نباشد یا بی‌خیال بوده و یا به نفع دشمن در حال فعالیت است.

وی بابیان اینکه شهدا سالکان الی الله هستند، گفت: سالک الی الله از اوامر الهی تبعیت و از نواهی حضرت حق اجتناب می‌کند و در انجام واجبات و ترک محرمات کوتاهی نمی‌کند. شهید خدا را شناخت محب او شد سماجت در حب عشق را در وجود او متجلی کرد و چون عشق دوطرفه است خداوند مشتری او شد و شهادت را روزی‌اش کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی ابراز کرد: انسان اگر تدبیر امور خود را به خداوند واگذار کند خداوند را ضامن مسائل خودکرده است و هر آنچه برای او مقدر شود از جانب خداوند می‌بیند.

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه شهدای جهادگر در جهاد اکبر سربلند هستند، گفت: شهدای جهادگر در مبارزه با هوای نفسانی پیروز شدند و اجازه ندادند حب دنیا مانع حرکت جهادی آنان شود.

وی افزود: امروز جهادگران با ناامید کردن دشمنان توطئه و نقشه‌ مستکبران را نقش بر آب می‌کنند چرا که امروز دشمنان با این حربه که کشاورزی را از روستاییان بگیرید و روستا را به منطقه گردشگری تبدیل کنید تا جذب توریست داشته باشید می‌خواهند تولیدات کشاورزی کشور را ساقط کنند.

استاد حوزه علمیه در پایان با تاکید بر اینکه طاغوت در برابر جهاد کبیر شکست خورده است، خاطرنشان کرد: کرنش در برابر طاغوت با جهاد کبیر تناقض دارد مراد از جهاد کبیر عدم کرنش در برابر ابرقدرت است./813/پ۶۰۲/ب۱

ارسال نظرات