۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۹۶۹۹
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی:

کتاب قديمي ترين و موثرترين رسانه است

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با تاکيد بر اينکه سياليت و روح زنده هر شهري به فرهنگ و هنر پوياي آن است، گفت: کتاب ماناترين، قديمي ترين، نافذترين و موثرترين رسانه است.
عباس صالحي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، سيد عباس صالحي عصر پنجشنبه در آيين افتتاحيه نخستين جشنواره بين المللي کتاب کودک و نوجوان ايران در کوشک کمال الملک کاشان، با اشاره به ايجاد گذرهاي فرهنگ و هنر در ۱۰ شهر کشور، گفت: ۱۰ شهر در نوبت بررسي براي ايجاد گذرهاي فرهنگ و هنر با هدف جريان روح فرهنگي و هنري در شهرها است.

به گفته وي، ايده گذرهاي فرهنگ و هنر از يزد آغاز شده و شهرهاي ديگر در امتداد اين ايده قرار دارند و گذرهاي فرهنگ و هنر در همه شهرها احيا خواهند شد.  

صالحي يادآور شد: از آنجا که مردم  فرهنگ و هنر را مي سازند اگر گذر فرهنگ بر پايه مردم استوار باشد ويتريني براي خلاقيت هاي فرهنگي هنري و  نمايه اي از خلاقيت هاي متنوع و فرصتي براي شکوفايي اقتصاد فرهنگ و هنر خواهد شد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ايجاد گذرهاي فرهنگ و هنر را در کاشان يک شروع پرتوان و بسيار اميدوار کننده دانست و گفت: اين فضاهاي بسيار قابل توجه و گسترده تاريخي فرهنگي کاشان مي تواند مجالي را براي اين شهر تاريخي فراهم کند.

صالحي در ادامه با اشاره به اينكه کتاب و کودک و نوجوان را  نقطه تلاقي فرهنگي دانست که در نخستين جشنواره بين المللي كودك و نوجوان کاشان محقق شده است، افزود: تلاقي دو  مقاله کتاب و کودک و نوجوان در جشنواره کتاب بين المللي کودک و نوجوان کاشان محقق شده است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه کتاب را موثرترين، نافذترين و ماناترين رسانه بشري و انساني عنوان کرد و گفت: ساير رسانه ها از اين رسانه بهره برده و به اين طريق تکثير مي شوند.

صالحي، تلاقي کتاب با کودک و نوجوان به عنوان عضو اصلي موثر بر نهاد خانواده دانست و ابراز کرد: اين مهم در نخستين جشنواره بين المللي کتاب کودک و نوجوان کاشان در همان مسير متکي بر حرکت وسيع مردمي با مجموعه هاي متعددي که اين کار را سامان دادند آغاز شده است.

به گفته وي، وقوع دو رخداد ايجاد گذرهاي فرهنگ و هنر و برگزاري نخستين جشنواره بين المللي کتاب کودک و نوجوان در كاشان به مناسبت انتخاب اين شهرستان به عنوان پايتختي کتاب ايران مسير و چشم انداز آينده پرافتخاري را براي کاشان رقم خواهد زد.

وزير فرهنگ و ارشاد با بيان اينکه مردم کاشان همان طور که از گذشته فرهنگ ساز بودند امروز نيز چنين هستند، افزود: کاشان پر از افتخار است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در تلاش است همچنان که کاشان گذشته پر افتخاري داشته آينده پرافتخاري نيز براي آن رقم بزند.

لازم به ذكر است، نخستين جشنواره بين‌المللي کتاب کودک و نوجوان از روز ٢٢ تا ۲۵ آذر‌ماه در کاشان پايتخت کتاب ايران برگزار مي‌شود، اين جشنواره از برنامه‌هاي چهارمين پايتخت کتاب ايران است که با همت اقامت‌گاه‌هاي بوم‌گردي و هتل‌هاي کاشان و حمايت معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار مي‌شود./1307/پ۶۰۲/ب۱

ارسال نظرات