۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۵۸۹۶۹۵
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:

سهم بودجه فرهنگ و هنر ناچيز است

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي بودجه حوزه فرهنگ و هنر را اندك خواند و گفت: سهم محدود و اندكي از بودجه كشور به حوزه فرهنگ و هنر اختصاص داده شده است.
عباس صالحي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، سيد عباس صالحي بعد از ظهر امروز در حاشيه افتتاحيه نخستين جشنواره بين المللي كودك و نوجوانان در شهرستان كاشان در گفت‌و گو با خبرنگاران، گفت: براساس منابع مالي و ساختار بودجه كشور در حوزه فرهنگ و هنر، سهم اين حوزه براساس ظرفيت ها و خلاقيت ها و كاركردهاي اين حوزه از بودجه فرهنگ هنر سهم ناچيز و اندك است.  

وي بودجه حوزه فرهنگ و هنر را اندك خواند و گفت: سهم محدود و اندكي از بودجه كشور به حوزه فرهنگ و هنر اختصاص داده شده است.

صالحي افزود: براساس منابع مالي و ساختار بودجه كشور در حوزه فرهنگ و هنر، سهم اين حوزه براساس ظرفيت ها و خلاقيت ها و كاركردهاي اين حوزه از بودجه فرهنگ  هنر سهم ناچيز و اندك است.  

به گفته وي حدود دو و نيم درصد از سهم بودجه كشور به حوزه فرهنگ و هنر اختصاص داده شده است كه با آنچه كه مي تواند و بايد در حوزه فرهنگ و هنر ثبت شود تفاوت زيادي دارد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ابراز اميدواري كرد براساس ظرفيت ها و عملكرد هاي در حوزه فرهنگ و هنر، نظام بودجه ريزي كشور در دولت و مجلس سهم واقعي فرهنگ و هنر را اختصاص داده شود.

صالحي در ادامه كسب عنوان پايتختي كتاب در چهارمين سال انتخاب پايتخت كتاب كشور در سال 97 را براي كاشان افتخار بزرگ خواند و ادامه داد: كسب عنوان پايتخت كتاب كشور از سوی كاشان نقطه عطف و جهش بلندي براي اين شهرستان و حتي كشور در حوزه كتاب و كتابخواني است.

به گفته وي، كاشان به دليل ايده هاي متنوع در حوزه نشر و كتاب و سابقه ديرينه اي كه در حوزه فرهنگ و كتاب و كتابخواني داشته و دارد، عنوان پايتختي كتاب ايران را كسب كرده است.

وي ارائه طرح ها و ايده هاي موثر در رابطه با ارتقاي تقاضا و مصرف كتابخواني را براي كاشان موثر دانست و افزود: در زنجيره توليد كتاب تقريبا شرايط خوبي داريم و اگر نگوييم شرايط خيلي خوبي داريم اما مي توانيم مدعي باشيم شرايط متوسطي داريم.     

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه با تقدير از برنامه هاي اجرا شده كاشان در حوزه كتاب و كتابخواني در سال جاري، گفت: از آغاز سال جاري تا كنون برنامه هاي متنوعي از جمله جشنواره بين المللي كودك و نوجوانان در كاشان اجرا شده است.

به گفته وي، بيش از 60 نهاد مردمي در حوزه كتاب و كتابخواني كاشان فعال شدند و با برگزاري نخستين جشنواره بين المللي كتاب كودك و نوجوان در كاشان دامنه اين رخداد فرهنگي در كاشان توسعه خواهد داشت.

صالحي توجه به موضوع مهم ملي آب در نخستين جشنواره بين المللي كتاب كودك و نوجوان كاشان را حائز اهميت خواند و عنوان كرد: اين جشنواره در ترويج فرهنگ مصرف صحيح آب مي تواند نقش مهمي داشته باشد و الگويي براي ديگر شهرهاي كشور باشد.

به گفته وي، نخستين جشنواره بين المللي كتاب كودك و نوجوان در كاشان مي تواند سرآغازي براي تبديل كاشان به عنوان يك پايگاه مهم در حوزه كتاب كودك و نوجوان باشد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه از امضاي تفاهم نامه وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيمارستان آيت الله يثربي خبر داد و عنوان كرد: با امضاي اين تفاهم نامه اهالي قلم به صورت رايگان در اين بيمارستان معالجه و درمان خواهند شد./1307/پ۶۰۲/ب۱

ارسال نظرات