۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۵۸۹۶۸۴
آيت الله نمازي:

اداره امور کشور باید به اهل آن سپرده شود

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: ابتداي انقلاب نيروي با تجربه براي اداره كشور وجود نداشت اما امروز بعد از چهل سال از پيروزي انقلاب اسلامي با تربيت نيروهاي با تجربه امور اداره كشور را بايد به اهل آن داد.
آيت الله نمازي آیت الله نمازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي ظهر امروز در ديدار عباس صالحي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، گفت: ابتداي انقلاب اسلامي نيروي با تجربه براي اداره كشور وجود نداشت اما امروز بعد از چهل سال از پيروزي انقلاب اسلامي با تربيت نيروهاي با تجربه امور اداره كشور را بايد به اهل آن داد.

وي با اشاره به اينكه امروز براي اداره كشور كادرهاي نظام بايد در دانشگاه هاي استراتژيك آموزش و تربيت شوند، ابراز کرد: يكي از وزارت خانه هاي حساس و مهم، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است.

آيت الله نمازي فرهنگ را جزء ماهيت انقلاب اسلامي دانست و با تأكيد بر اينكه فرهنگ سوغات و كالاي وارداتي نيست، اظهار داشت: فرهنگ كاشان و ملت ايران ذاتي و جزء هويت مردم ايران است.

نماينده ولي فقيه در كاشان همچنين درخواست مردم كاشان در يكهزار و 300 سال قبل از امام باقر(ع) براي اعزام سفير خودش به اين منطقه را نشانه ولايت مداري مردم كاشان دانست و گفت: هويت مردم ايران به ويژه هويت مردم قم و كاشان يك هويت معنوي و فرهنگي و الهام گرفته از مكتب اهل بيت(ع) است.

وي با تأكيد بر اينكه آنچه را دولت براي منطقه كاشان تدبير، تصويب و اجرا مي كند بايد متناسب با شئون و موقعيت و جايگاه مردم منطقه كاشان باشد، افزود: نگاه امام راحل به كاشان نگاه ويژه اي بود و امروز نيز رهبر معظم انقلاب نگاه ويژه اي به كاشان دارند.

آيت الله نمازي با اشاره به مطرح شدن موضوع تأسيس استان كاشان در دولت نهم و دهم، گفت: بحث تأسيس استان كاشان با تغيير دولت پيگيري نشد و تنها به تبديل كاشان به فرمانداري ويژه بسنده شد كه فرمانداري ويژه تنها خواست حداقلي مردم كاشان است.

به گفته وي، حداقل انتظار امروز مردم كاشان تفويض اختيارات به ادارات شهرستان كاشان است تا مشكلات رفت و آمد به مركز استان برطرف شود.

نماينده ولي فقيه در كاشان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي را وارث برخي از تفكرات غلط رژيم گذشته خواند و گفت: فرهنگ در نظام طاغوتي به معناي ساز و موسيقي بود كه هنوز هم اين تفكر در اذهان برخی مردم باقي است.

وي اقتصاد مقاومتي را مولود فرهنگ خواند و افزود: فرهنگ در همه حوزه ها از جمله اقتصادي كه همان اقتصاد مقاومتي است حرف براي گفتن دارد و براي همين است كه اسلام سفارش مي كند سرمايه هاي ملي را به دست كساني بدهيد كه توانايي توليد ثروت دارند و سفير اقتصادي هستند.

آيت الله نمازي در ادامه با تأكيد بر تعريف هنر از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، گفت: نخستين هنرمند خدا است چرا كه خدا هرچه توليد كرده به بهترين شكل مهندسي شده است.

وي همچنين موضوع كتاب و ترويج فرهنگ مطالعه را در جامعه يادآور شد و بیان کرد: همه اديان الهي بر مبناي كتاب تأسيس شده است چرا كه كتاب و فرهنگ بايد هدايتگر باشد.

نماينده ولي فقيه در كاشان با اشاره به اينكه در تبليغ كتاب و فرهنگ مطالعه بايد نوجوانان و جوانان را به تشويق و ترغيب به مطالعه كتاب هاي سالم و مفيد كرد، افزود: يكي از وظايف مهم وزارت فرهنگ و ارشاد دادن مجوز براي چاپ و نشر كتاب هاي خوب و سالم است./1307/پ۶۰۱/ب۱

ارسال نظرات