۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۵۸۹۶۵۷
استاد حوزه و دانشگاه:

جامعه نیازمند روحانیت فاضل، اخلاق‌مدار و عمل‌گرا است

حجت الاسلام نظری با تأکید بر این‌که حوزه علمیه در زمینه ارتقای اخلاق در جامعه نیز مسؤول است، گفت: امروز بیش از هر زمان جامعه نیازمند روحانیت فاضل، اخلاق‌مدار و عمل‌گرا است.
مجتبی نظری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز امروز در جمع طلاب حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز اظهار داشت: راه‌حل بخش اعظمی از مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی کشور در حوزه‌های علمیه و شیوه عملکرد روحانیت است.

وی با اشاره به این‌که رسالت حوزه های علمیه تربیت طلابی در تراز انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه باید از بدو ورود طلبه به حوزه تا دوران حضور فضاهای تبلیغی، پژوهشی، مطالعاتی، اجتماعی و فرهنگی برنامه‌ریزی کامل داشته باشد.

حجت الاسلام نظری با بیان این‌که حوزه باید پاسخگوی نیازهای معرفتی، اعتقادی و فرهنگی جامعه باشد، تصریح کرد: اگر امروز شاهد معضلات اجتماعی فرهنگی هستیم، ریشه برخی از این معضلات را باید در حوزه های علمیه و کم‌کاری روحانیت جستجو کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که حوزه نباید از جریان‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جامعه غفلت کند، خاطرنشان کرد: جریان‌های فکری مختلف با خالی دیدن میدان، وارد عمل شده و شبهات مختلفی را ایجاد می کنند، در صورتی که اگر روحانیت و حوزه در چنین فضاهایی حضور فعالانه داشته باشد، میدانی برای جولان جریان های التقاطی نخواهد بود.

وی با تأکید بر این‌که حوزه های علمیه در زمینه ارتقای اخلاق در جامعه نیز مسؤول است، افزود: اگر حوزه مروج اخلاق دینی در جامعه باشد، جامعه‌ای اخلاق‌مدار را شاهدخواهیم بود، به عبارت دیگر روحانیت در زمینه اخلاق اجتماعی نیز مسؤولیت دارد.

حجت الاسلام نظری خواستار توجه طلاب به استعدادهای بالقوه خود شد و تصریح کرد: اگر در دوران تحصیل استعدادهای خود را بشناسید، مسیری صحیح در زمینه پرورش توانایی‌های خود سپری خواهید کرد، امروز بیش از هر زمان جامعه نیازمند روحانیت فاضل، اخلاق‌مدار و عمل‌گرا است./935/پ۶۰۲/ب۱

ارسال نظرات