۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۵۸۹۶۵۶
به همت حوزه علمیه تبریز؛

کارگاه «تربیت مربی» با رویکرد نگرش سیستمی به دین در تبریز برگزار شد

حجت‌الاسلام بایرامی از برگزاری کارگاه «تربیت مربی» با رویکرد نگرش سیستمی به دین با همکاری مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی مشهد خبر داد.
هفته پژوهش

حجت‌الاسلام عادل بایرامی، معاون پژوهش مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، از برگزاری کارگاه «تربیت مربی» با رویکرد نگرش سیستمی به دین با همکاری مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی مشهد خبر داد و اظهار داشت: این دوره در سطح مقدماتی برگزار شد.

وی نگرش منظومه وار، شبکه‌ای، جامع و سیستمی به مباحث دین را از جمله محورهای این کارگاه آموزشی برشمرد و افزود: برگزاری کارگاه‌های تخصصی با استقبال طلاب سطوح عالی حوزه علمیه تبریز همراه است و درصدد تداوم برگزاری چنین دوره‌های آموزشی هستیم.

حجت الاسلام بایرامی با اشاره به این‌که برگزاری سلسله نشست‌های پژوهشی ویژه طلاب و اساتید این مرکز علوم دینی جزء برنامه‌های مهم در طول سال تحصیلی است، افزود: کارگاه‌های روش تدریس نیز با رویکرد پژوهشی با هدف کاربردی کردن علوم و معارف اسلامی نیز در اولویت قرار گرفته است.

 معاون پژوهش مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) تبریز با اشاره به برگزاری نخستین نشست پژوهشی، کاربردی «راهکارهای ایجاد انگیزه، نشاط و پیشرفت علمی – تربیتی» گفت: مقالات در دو بخش اساتید و طلاب فراخوان شد، که صاحبان آثار برگزیده همزمان با روز پژوهش مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

وی برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه‌پردازی ویژه اساتید  و طلاب علوم دینی با موضوعات مختلف را از دیگر برنامه های این معاونت برشمرد و افزود: سلسله نشست‌های علمی و آزاد اندیشی این روزها نیز با موضوع «فلسفه‌های مضاف» برگزار می شود.

معاون پژوهش مدرسه علمیه ولیعصر(عج) تبریز با اشاره به تجهیز کتابخانه حوزه علمیه تبریز گفت: تشکیل حلقه‌های تحقیق و پژوهش، انتشار نشریات تخصصی، همکاری با مؤسسات حوزوی فعال در حوزه پژوهش های علوم دینی و برگزاری سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری نیز از جمله برنامه های هفته پژوهش است./935/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات