۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۵۸۹۶۵۴
استاد حوزه علمیه:

کتاب شریف اصول کافی معجزه فکر و عقل ائمه معصومین است

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: کتاب شریف اصول کافی که معجزه فکر و عقل ائمه معصومین است را به امید ورود آن به خانه‌های شیعیان ترجمه کرده‌ام.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان خطیب برجسته حوزه علمیه در مراسم رونمایی از ترجمه اصول کافی که امروز در سالن همایش شیخ طوسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار شد، با بیان این‌که بدون کمک، یاری و توجه خداوند، امکان انجام کارهایی که تاکنون توسط بنده انجام گرفته، وجود نداشته است، اظهار داشت: بنده این کتاب با عظمت و شفابخش اصول کافی که معجزه فکر و عقل ائمه معصومین است را به امید ورود آن به خانههای شیعیان ترجمه کردهام که تا زمان چاپ این کتاب، شیعیان نسبت به فرهنگ غنی اهل‌بیت(ع) آگاهی پیدا کرده و از توصیههای ائمه بهره مند شوند.

خطیب برجسته حوزه علمیه با اشاره به ویژگی‌های کتاب اصول کافی بیان کرد: این کتاب مکتوب نیست، بلکه معجزه اهل‌بیت(ع) است، وقتی انسان روایات این کتاب را مطالعه می‌کند، متوجه می‌شود که ائمه طاهرین(ع) برای تمام انسان‌ها و نه فقط برای شیعیان تا روز قیامت دستورالعمل داده‌اند.

وی ادامه داد: شیعیان از مرجع تقلید گرفته تا ضعیف‌ترین مردم، این کتاب را یک دوره نخواند، متوجه نخواهد شد که شیعه و تشیع و فرهنگ اهل‌بیت(ع) به چه معنا است و نمی‌فهمد که خداوند متعال با به وجود آمدن کتاب شریف اصول کافی چه توجه خاصی به بندگان خود کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان بیان کرد: این کتاب آن قدر مهم است که در اجازه‌نامه فقهای ما به شاگردان خود که در حد مرجعیت بوده اند، نوشته اند کسی که عمر خود را در فقه آموزی صرف کرده باشد، روایات این کتاب شریف را حتما بخواند، علما این گونه با این کتاب ارتباط برقرار کرده‌ و برخورد می‌کردند.

وی تأکید کرد: حیف است که عمر انسان تمام شود و یک بار با دقت قرآن، صحیفه و کتاب شریف کافی را نخواند، چراکه عمر را یک بار به انسان عنایت کرده و دوباره به انسان تفویض و عنایت نمی‌شود.

این مفسر قرآن و نهج البلاغه با بیان این‌که بایستی عظمت روایات برای مردم به درستی تبیین شود، اظهار داشت: اصل دین با روایات در جریان است و با کنار گذاشتن آن، در حقیقت دین کنار گذاشته شده است.

وی همچنین با اشاره به پیام حضرت آیت الله صافی بیان کرد: محبت و لطف حضرت آیت الله صافی گلپایگانی هنگام صدور پیام طوری بود که قابل بیان نیست./876/پ202/ب1

ارسال نظرات