۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۵۸۹۶۴۵
حجت الاسلام و المسلمین اختری:

کمک هفت میلیون دلاری مجمع جهانی اهل بیت به مردم یمن

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) از کمک هفت میلیون دلاری این مجمع به مردم مظلوم یمن با همکاری خیرین کشور خبرداد و گفت: این هزینه ها مربوط به احداث بیمارستان، خرید اقلام دارویی و مسائل غذایی می شود.
اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از مدیران مجمع جهانی اهل بیت(ع) و اعضای دبیرخانه همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع) پیش از ظهر امروز با حضور در بیت حضرت آیت الله حسین نوری همدانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام محمدحسن اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در این دیدار با اشاره به آخرین فعالیت های صورت گرفته از سوی این مجمع در جهت کمک به سوریه، یمن و بحرین اظهار داشت: ما بیانیه ها، نامه ها و گزارشات مختلف را به 25 زبان از طریق خبرگزاری ابنا منتشر می کنیم.

وی با اشاره به راه اندازی شبکه ثقلین به زبان عربی عنوان کرد: این شبکه نیز در جهت معرفی درست شیعه و اهل بیت(ع) به جهان و همین طور ایجاد وحدت و همدلی در میان اقوام مختلف مسلمان در سراسر جهان راه افتاده است.

حجت الاسلام اختری اضافه کرد: از دو سال پیش در ارتباط با یمن ستادی با عنوان حمایت و پشتیبانی از یمن راه اندازی شده که توانسته کمک های مردمی خوبی را به این مردم مظلوم برساند البته این کار با سختی خیلی زیادی صورت گرفته است، از این رو تا کنون ده ها هزار دلار برای تأسیس بیمارستان صحرایی، اقلام دارویی، خرید آمبولانس و مسائل غذایی مردم یمن به صورت مردمی جمع آوری و ارسال شده که جمعا به بیش از هفت میلیون دلار می رسد.

وی با بیان این که این گونه کمک های برای مردم میانمار و سوریه هم صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: برای احداث خانه های تخریب شده، مدارس و مراکز مختلف سوریه نیز اقداماتی با همکاری برخی از نهادهای کشور صورت گرفته و می طلبد که با تشویق مردم از سوی مراجع و بزرگان این اقدامات افزایش بیشتری پیدا کند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) تأکید کرد: امروز در شهرهای سوریه نظیر نبل، الزهرا، فوعه و کفریا آوارگان زیادی هستند که نیاز به کمک دارند و ما در حد توان خود به آنها کمک هایی رسانده ایم و اخیرا با مؤسسه شیعیان حمص در سوریه نیز همکاری هایی در این زمینه داشته ایم.

وی با اشاره به منابع کمک به مردم مظلوم سراسر جهان گفت: بخشی از این هزینه ها از طریق خود مجمع تأمین می شود و بخشی هم مربوط به خیرینی است که با مجمع در ارتباط هستند و کمک های خود را می رسانند و بخش دیگر هم از طریق همکاری ما با برخی نهادهای کشور تأمین می شود.

حجت الاسلام اختری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آخرین اخبار در ارتباط با بحرین عنوان کرد: در این کشور نیز هنوز مشکلات زیادی وجود دارد ولی این امیدواری هست که آل خلیفه دیگر به اهداف خود نرسد چراکه اخیرا انتخابات این کشور نیز از سوی مردم تحریم و این برنامه به صورت خیلی ضعیف برگزار شد./1330/ب۲۰۲/ف

ارسال نظرات