۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۵۸۹۶۳۰
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی:

تنها ۲۰ درصد مساجد آذربایجان غربی دارای روحانی است

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با ابراز نگرانی از وضعیت تبلیغ در استان آذربایجان غربی، گفت: متأسفانه تنها ۲۰ درصد از مساجد شیعیان در استان آذربایجان غربی دارای روحانی است.
امام جمعه ارومیه امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی در مراسمی که با عنوان «پنجمین نشست صمیمانه نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی با علما و فضلای مقیم قم با حضور جمعی از ائمه جمعه استان» که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد، گفت: بی‌تردید لطف خداوند متعال شامل حال ما شده است تا در راه تبلیغ و تبیین معارف اسلامی گام برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان این که لباس سربازی حضرت ولیعص(عج) بزرگ‌ترین توفیق از سوی پروردگار است، اظهار داشت: استعداد و توان ما در مسیر تبلیغ دین صرف می‌شود، از این رو باید بابت این نعمت همواره خداوند متعال را شاکر باشیم.

وی با قرائت روایت «ساعَةٌ مِن عالِمٍ يَتَّكِئُ عَلى فِراشِهِ يَنظُرُ في عَمَلِهِ ، خَيرٌ مِن عِبادَةِ العابِدِ سَبعينَ عاما» ابراز داشت: پیامبر اکرم(ص) در این روایت به مقام بالای علما اشاره کرده و می‌فرماید؛ يك ساعت تكيه زدن عالم بر بستر خويش و نگريستن در كار و عملش، بهتر از هفتاد سال عبادت عابد است.

امام جمعه ارومیه با تأکید بر این که نماینده ولی‌فقیه به تنهایی نمی‌تواند مشکلات را حل کرده و همه امور را سامان دهد، تصریح کرد: طلاب بومی آذربایجان غربی که مقیم شهر مقدس قم هستند،‌ در ایام تبلیغ باید برای تبیین معارف اسلامی بیش از پیش در استان حضور یابند.

وی ادامه داد: بدون شک هر عالمی که از وظیفه خود سستی و کوتاهی کند، باید در برابر خداوند متعال پاسخگو باشد. چرا که «کلکمْ راعٍ، وَ کلکمْ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِیتِهِ»، بنابراین همه علما در برابر آنچه در استان رخ می‌دهد، مسؤولند.  

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با ابراز نگرانی از وضعیت تبلیغ در استان آذربایجان غربی، گفت: متأسفانه تنها 20 درصد از مساجد شیعیان در استان آذربایجان غربی دارای روحانی است و در 80 درصد از مساجد  دیگر هیچ مبلغی حضور نمی‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: تمام مسؤولانی که به انجام وظیفه در استان آذربایجان غربی می‌پردازند، تمام توان خود را بکار گرفته‌اند تا شرایط لازم برای حضور مبلغان مقیم قم در استان فراهم شود، اما امکانات محدود است و به سرعت نمی‌توان همه مشکلات را برطرف کرد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی افزود:‌ طلاب، روحانیون و مبلغانی که امروز در شهر مقدس قم حضور دارند، نباید منتظر باشند تا همه مشکلات استان برطرف گردد. مبلغان با حضور در استان و تبلیغ آموزه‌های دینی می‌توانند به حل مشکلات در استان سرعت ببخشند./878/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات