۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۵۸۹۶۲۳
امام جمعه ارومیه مطرح کرد؛

لزوم مهاجرت طلاب به شهرها برای تبلیغ معارف الهی

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌غربی گفت: امروز با توجه به حملات فرهنگی دشمن ضرورت دارد که فضلای مقیم قم به استان مهاجرت کنند و در تبلیغ اسلام قدم بردارند.
قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی شب گذشته در نشست طلاب و فضلای استان مقیم در قم اظهار داشت: موقعیتی که خدای متعال به شما به عنوان سرباز امام زمان(عج) عطا کرده را قدر بدانید، باید خدا را شاکر باشیم که در زمینه تبلیغ دین الهی قدم برمی‌داریم.

وی به حدیثی از رسول اکرم(ص) را یادآور شد و بیان داشت: پیامبر اکرم می‌فرمایند؛ ساعةٌ مِن عالِمٍ یَتَّکِئُ علی فِراشِهِ یَنْظُرُ فی عَمَلِهِ خیرٌ مِن عبادةِ العابدِ سَبْعینَ عاماً، تکیه کردن یک عالم بر بالش خود جهت توجه به علم یک ساعت آن بهتر از عبادت هفتادساله عابد است، بنابر این استراحت عالم هم برای وی عبادت محسوب می‌شود

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: در روایات اهل بیت(ع) هست که گناه نادانان را دانایان حمل می‌کنند، اگر در تبلیغ معارف الهی کوتاهی کنیم و جایی که باید وارد میدان شویم و تبلیغ کنیم درست عمل نکنیم قیامت پاسخگو خواهیم بود.

وی ادامه داد: همه طلاب امروز موظف هستند جهت تبیین معارف اهل بیت به شهرها و روستاهای خود مهاجرت کنند، وجود مشکلات را کسی منکر نیست ولی باید این مشکلات را تحمل کنیم و پا در عرصه تبلیغ بگذاریم که امروز مهمترین نیاز جامعه دست‌یابی به دین است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی تصریح کرد: عده‌ای از فضلای قم در ایام تبلیغ در استان حضور پیدا می‌کنند این خیلی باارزش است و باید مورد قدردانی قرار گیرد، ولی واقعیت این است که این مقدار کافی نیست و امروز نیاز شدید داریم معارف اهل بیت به مردم تبیین شود، دشمن از همه جا روی آورده به حملات فرهنگی و در مقابل این حملات باید روحانیت مقابله کنند و اگر کوتاهی کنیم روز قیامت پاسخگو خواهیم بود.

وی وحدت را رمز پیروزی عنوان کرد و گفت: وحدت بین علمای شیعه به ویژه وحدت و همدلی بین طلاب و روحانیان استان بسیار اهمیت دارد، تاریخ را که مورد مطالعه قرار می‌دهیم متوجه می‌شویم که از اختلاف چه ضربه‌هایی به ستون اسلام و دنین وارد شده است.

امام جمعه ارومیه افزود: امام علی(ع) در نهج‌البلاغه متذکر می‌شوند که فرزندان پیامبرانی را که اختلاف کردند و به خاطر این اختلاف متفرق شدند و قیصرها و ارباب‌ها بر آن‌ها در اثر این تفرقه مسلط شدند، را مورد عبرت قرار دهیدو از آنها عبرت بگیرید./۹۳۵/د103/ب1

ارسال نظرات