۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۵۸۹۶۱۷
نویسنده کتاب نگاهی گذرا به تاریخ تشیع در خوزستان:

هدف وهابیت و استعمار تبدیل خوزستان به حلب سوریه است

علی نژاد گفت:‌ هدف وهابیت و استعمار گول زدن مردم و تبدیل خوزستان به حلب سوریه است هر چند که اجازه چنین کاری را نخواهیم داد.
کتاب نگاهی گذرا به تاریخ تشیع در خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، عبدالکاظم علی نژاد، نویسنده کتاب نگاهی گذرا به تاریخ تشیع در خوزستان، شامگاه گذشته در مراسم رونمایی از کتاب مذکور در سالن دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه تحقیق به معنای حقیقت یابی و محقق به دنبال کشف حقیقت است، عنوان داشت: یک کتاب و اثر باید نیازی را برطرف و ضرورتی برای به وجود آوردنش باشد و این حقیر از اول به دنبال چنین مطلبی بودم.

این تاریخ شناس خوزستانی در رابطه با انگیزه های تألیف کتاب نگاهی گذرا به تاریخ تشیع در خوزستان بیان داشت: امروزه خوزستان هدف استعمار و ایادی داخلی و خارجی است، می گویند این مردمان سنی بوده و صفوی ها پس از روی کار آمدن به زور شمشیر همگان را شیعه کردند.

نویسنده کتاب نگاهی گذرا به تاریخ تشیع در خوزستان ادامه داد: آل مشعشع نیم فرن با صفوی ها فاصله داشته و از آنها اقدم ترند؛ چنانکه هزار سال پیش آل بویه به عنوان یک حکومت شیعی در خوزستان به حکمرانی پرداخت با این اوصاف معلوم می شود که تشیع در زمان آل بویه نیز در خوزستان رسمیت داشت.

علی نژاد با بیان اینکه دشمنان در رسانه هایشان مدعی وهابی شدن دو میلیون خوزستانی هستند، تصریح کرد: موهای سرم سفید شد و غیرشیعی در خوزستان ندیدم حال آنکه وهابیت و بهائیت فرقه های غیراسلامی و ساخته و پرداخته انگلیس هستند.

وی با بیان اینکه دانشمندان و مخترعان بسیاری از خوزستان در تاریخ ذکر شدند، گفت: هدف وهابیت و استعمار گول زدن مردم و تبدیل خوزستان به حلب سوریه است هر چند که اجازه چنین کاری را نخواهیم داد.

علی نژاد در پایان ابراز امیدواری کرد تا کتاب نگاهی گذرا به تاریخ تشیع در خوزستان فتح بابی برای اثبات حقانیت مردم خوزستان و ولایتشان به اهل بیت و دفاع از ایران اسلامی باشد./9456/پ204/ب1

ارسال نظرات