۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۵۸۹۶۱۵
مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم شیروان خبر داد؛

وقف یک قطعه زمین با نیت تقویت مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم شیروان

مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) شیروان از وقف یک قطعه زمین به ارزش بالغ بر ده میلیارد ریال از سوی واقف شیروانی با نیت تقویت این مدرسه علمیه خبر داد.
حجت الاسلام سعادتی

حجت‌الاسلام امید سعادتی، مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از وقف یک قطعه زمین به مساحت هزار و 150 مترمربع با نیت تقویت و رفع نیازهای مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان خبر داد.

وی افزود: این قطعه زمین در راستای تقویت زیرساخت‌های مدرسه علمیه برادران شیروان توسط حاج صفرعلی شیدایی و همسر ایشان، از خیران شیروانی وقف شده است.

حجت‌الاسلام سعادتی با بیان اینکه مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) در سال 46 شمسی احداث شده است، اضافه کرد: از بدو تأسیس این مدرسه علمیه تاکنون 16 موقوفه توسط خیرین شیروانی برای این مدرسه ایجاد شده که از این تعداد شش موقوفه طی سال‌های 94 الی 97 ثبت شده است.

وی اظهار داشت: حاج حسین نوری یکی دیگر از خیرین شیروانی هم در اقدامی بزرگ و خداپسندانه یک دستگاه آپارتمان شش واحدی در بهترین نقطه شهرستان را به ارزش تقریبی 12 میلیارد ریال وقف مدرسه علمیه برادران شیروان کرده است.

حجت‌الاسلام سعادتی ادامه داد: اسناد مالکیت رقبات این موقوفه نیز به نام مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان انتقال یافته و بحمدالله با ثبت این موقوفه گام مؤثری برای تأمین استادسرای این مدرسه علمیه برداشته شده است.

وی افزود: علاوه بر این حاج غلام‌رضا صفایی که خود از آزادگان دوران دفاع مقدس است هم دو واحد آپارتمان و یک واحد ساختمان را در جنب مدرسه علمیه خریداری و وقف این مدرسه کرده که در حال حاضر ارزش این سه موقوفه بیش از پنج میلیارد ریال برآورد می‌شود.

 مدیر مدرسه علمیه شیروان همچنین با اشاره به این‌که حوزه‌های علمیه در طول تاریخ مستقل از حکومت‌ها و دولت‌ها و به لحاظ مالی عموماً توسط علما، خیرین، متدینین و عموم مردم اداره می‌شده‌اند، از وقف یک قطعه زمین 400 متری و یک باب ساختمان توسط حاج محمدرضا یزدی و حاج محمدعلی پور مقدم برای این حوزه خبر داد.

وی افزود: به حمدالله با تعامل خوب و سازنده‌ای که بین مدرسه علمیه شیروان و مسؤولان شهرستانی، خاصه خیرین و واقفان شهرستان به وجود آمده است، امیدواریم در آینده نزدیک سطوح عالی تحصیلی حوزوی در شهرستان ایجاد شود تا زمینه حضور مؤثرتر روحانیون و مبلغین در سطح شهرستان و منطقه فراهم شود.

حجت‌الاسلام سعادتی گفت: در حال حاضر بیش از 120 نفر طلبه سطح یک در مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان در حال تحصیل هستند که با توجه به استقبال بسیار خوب دانش آموزان برای ورود به حوزه علمیه، امیدواریم با تقویت زیرساخت‌های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد تحصیل حداقل 200 طلبه جوان و انقلابی در این مدرسه علمیه باشیم./9314//۶۰۲/خ

ارسال نظرات