۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۵۸۹۶۰۵
رییس سازمان تبلیغات اسلامی:

سازمان تبلیغات اسلامی از ظرفیت حوزه های علمیه استفاده می کند

حجت الاسلام والمسلمین قمی با بیان این که سازمان تبلیغات اسلامی باید از ظرفیت های حوزه علمیه به خوبی بهره مند شود، گفت: همان گونه که رهبر انقلاب تأکید کردند فلسفه وجودی حوزه های علمیه مردم هستند.
دیدار حجت الاسلام والمسلمین قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با آیات مصباح یزدی و اراکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست یک روزه مدیران کل سازمان تبلیغات اسلامی پیش از ظهر امروز در مجموعه فرهنگی نور آغاز شده و تا امشب با سخنرانی آیت الله اعرافی به کار خود پایان داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی در بخش عصرگاهی این نشست نیز به ایراد سخنرانی پرداخت و با بیان این که باید از سرمایه مجموعه های انقلابی به خوبی استفاده شود، یادآور شد: سازمان تبلیغات اسلامی یکی از سازمان هایی است که نقش مهمی در ترویج معارف دینی دارد و در این عرصه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: باید بدانید که مدیران کل سازمان تبلیغات اسلامی وظیفه مهمی بر عهده دارند، باید به کلیت سازمان فکر کنیم؛ ما دارای وظایفی هستیم از جمله این که تلاش کنیم تا سازمان به اهداف خود برسد و اندیشه های مبتنی بر تجارب ذی قیمت مورد تأکید قرار بگیرد.

وی با اشاره به نقش سازمان تبلیغات اسلامی در راهبری اجتماعی خاطرنشان کرد: باید سیاست های سازمان بر اساس طرح های مناسب با روش های هوشمندانه اتخاذ شود، چراکه حق مردم بیش از این است و ما باید به آرمان های مدنظر دست پیدا کنیم و همیشه اهداف بلند را مدنظر داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین قمی تصریح کرد: مردم باید با وحدت و همکاری و اراده در راستای  آرمان های انقلاب اسلامی گام بردارند، به همین جهت برای رسیدن به قله ها باید شبکه های راهبری و هدایت ایجاد کنیم چراکه ما امروز با 80 میلیون ایرانی سرکار داریم که باید مسیرهای مناسبی ایجاد کرده و گام هایی استوار برداریم.

وی با تأکید بر این که باید از ظرفیت انقلابیون فهیم و فرهیخته بهره مند شویم، تصریح کرد: باید مؤثرین فرهنگ را در لایه و سطوح مختلف تغذیه فکری و معنوی کنیم البته این موضوع به این معنا نیست که به اقشار دیگر مردم کار نداریم بلکه باید از همه ظرفیت ها استفاده کافی داشته باشیم.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه آسیب های اجتماعی یکی از مسائل مهمی است که باید مورد توجه مدیران سازمان تبلیغات قرار بگیرد، ابراز داشت: ما باید همواره به تقویت جبهه و جریان فرهنگی انقلاب اسلامی فکر کنیم، از این رو لازم است که به فکر ایجاد فعالیت شبکه ای و جبهه ای  بوده و با نهادهای دینی و فرهنگی ارتباط برقرار کنیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری تاکید کردند که همه مسؤولان باید در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی اقدام کنند، از این رو ما نیز باید در انجام کارهای خود جدی باشیم و جامعه و ظرفیت های آن را جدی تر بگیریم و از کنار این مسأله به راحتی گذر نکنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قمی در ادامه با بیان این که سازمان تبلیغات اسلامی باید از ظرفیت های حوزه علمیه به خوبی بهره مند شود، اظهار داشت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب تأکید کردند فلسفه وجودی حوزه های علمیه مردم هستند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم تبیین دین در جامعه عنوان کرد: باید از ظرفیت جوانان به عنوان بازوان طلاب برای ترویج معارف دینی بهره مند شویم، همچنین باید در عزم خود راسخ باشیم و برای رسیدن به اهداف خود کوتاه نیاییم.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به فرارسیدن سالروز چهل سالگی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: برای 40 سالگی انقلاب اسلامی نمی خواهیم فعالیت های صوری انجام دهیم بلکه باید آسیب شناسی شود و برای اینکه به اهداف انقلاب اسلامی برسیم باید به خوبی از همه ظرفیت های فرهنگی کشور بهره ببریم./1330/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات