۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۵۸۹۶۰۴
شریعتمداری در قم:

تابستان داغ ایران به "اروپای شعله ور" تبدیل شده است| دشمن با سیاست "غرق مصنوعی" خواسته خود را تحمیل می کند

مدیر مسؤول روزنامه کیهان با بیان این که دشمن می خواهد ما را در بن بست قرار دهد، گفت: دشمن با سیاست «غرق مصنوعی» می خواهد ما را در حالتی قرار دهد که فکر کنیم هیچ راهی جز پذیرش پیشنهادهای استعمارگرانه اش نداریم.
حسین شریعتمداری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین شریعتمداری مدیرمسؤول روزنامه کیهان چهارشنبه شب در همایش 40 سالگی انقلاب اسلامی که در سالن همایش های مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد، با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: ایران در روزگاری از خود هیچ چیزی نداشت اما امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد هستیم که توانسته ایم عقبه های استراتژیک آمریکا در منطقه را تحت اختیار بگیریم.

وی ادامه داد: ما امروز در یمن، لبنان، سوریه و افغانستان حضور داریم و دیگر مسائل منطقه را با دیدگاه برون مرزی نمی نگریم، بلکه مسائل منطقه را مسأله ای داخلی تلقی می کنیم.

شریعتمداری با اشاره به منزوی شدن رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه ابراز کرد: این رژیم ادعای نیل تا فرات داشت، اما امروز مجبور است در اطراف خودش دیواری حایل بکشد تا کسی آن ها را نابود نکند.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان با بیان این که ما امروز در اوج قرار داریم، اظهار داشت: اگر ما در اوج قرار نداشتیم، این اندازه دشمنی با شتاب روز افزون علیه مان در جریان نبود؛ قبل از انقلاب اسلامی در هیچ کجای جهان شناخته شده نبودیم و هیچ قدرتی با ما کاری نداشت، اما امروز آوازه قدرت ما در همه جای جهان پیچیده و هیچ اتفاقی بدون اجازه جمهوری اسلامی در منطقه رخ نمی دهد.

وی با تأکید بر این که امروز دشمن به دنبال این است که اجازه ندهد ما متوجه جایگاه ویژه خود شویم، خاطرنشان کرد: دشمن با این کار می خواهد ما از قدرت ها و دستاوردهای خود غافل شده و ندانیم در کدام نقطه قرار داریم تا به ما القا کند در اقلیت هستیم و با استفاده از این زمینه پرچم خود را برافراشته کند، بر این اساس ما نباید اجازه دهیم این توهم به وجود آید که در اقلیت قرار داریم و نظرات مان شنیده نخواهد شد.

دشمن می خواهد به ما القا کند در اقلیت هستیم

شریعتمداری با اشاره به این که دشمن با استفاده از تبلیغات رسانه ای قصد دارد ما را در اقلیت نشان دهد، بیان کرد: اگر ما نظرات و اعتقادات خود را بیان نکنیم، این توهم پدید می آید که ما در اقلیت قرار داریم و همین کار زمینه سوء استفاده دشمن را به وجود می آورد؛ ما نباید منتظر بمانیم که 9 دی و 22 بهمن فرار برسد تا جوش و خروش خود را نشان دهیم، بلکه هر لحظه در پی آن باشیم که قدرت خود را ظاهر کنیم.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان با بیان این که با متمایلان به غرب نمی توانیم به آسانی اهداف انقلاب اسلامی را پیش ببریم، ابراز داشت: غرب گرایان نخواهند توانست راه ما را سد کنند، اما ناگفته نماند که این دسته از افراد قادر به ایجاد مانع و مشکل بر سر راه ما هستند؛ ما از عقبه های سخت با شرایط دشواری که در اوایل انقلاب داشتیم، عبور کردیم، بنابراین امروز هم خواهیم توانست این مسیر پر فراز و نشیب را طی کرده و به هدف خود برسیم.

«تابستان داغ ایران» به «اروپای شعله ور» تبدیل شده است

وی تأکید کرد: اگر امروز کسی به عمد یا به خطا مهر شیطان بزرگ را از پیشانی آمریکا برداشت و مهر «کدخدا» را جایگزین آن کرد، باید بسیار احتیاط و مراقبت کنیم، زیرا شیطان دشمن همیشگی ما است، اگر چه نامش را تغییر دهند؛ نباید به غرب گرایان خرده گرفت، زیرا مرعوب و خودباخته اند، اما وظیفه ما این است که در این زمینه مطالبات خود را پررنگ تر کنیم و اجازه ندهیم عرصه ها و میادین مختلف را از ما سلب کنند؛ امروز ما در اوج قرار داریم، زیرا همه ادعاهای دشمنان علیه ایران تحقق پیدا نکرده است، به عنوان مثال اروپا از «تابستان داغ ایران» دم می زد، اما این موضوع نه تنها تحقق پیدا نکرده، بلکه «تابستان داغ ایران» به «اروپای شعله ور» تبدیل شده است.

شریعتمداری در ادامه با اشاره به این که وظیفه امروز ما در دست داشتن نقشه راه انقلاب اسلامی و حرکت بر مبنای آن است، گفت: رهبر معظم انقلاب نیز بر این مسأله تأکید دارند که اگر کسی نقشه راه را در دست نداشته باشد، گمراه می شود؛ ما باید بر اساس این نقشه راه عمل کرده و به همه مبانی و ارزش های آن توجه داشته باشیم.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان با انتقاد صریح از برخی مسؤولان و بیان این که یک عده در کشور دروغ می گویند، کار متناقض انجام می دهند، اموال بیت المال را غارت کرده و هیچ کاری هم برای مملکت انجام می دهند، اما هنوز هم طلبکار هستند، خطاب به این افراد تصریح کرد: در اوج نیاز به ارز، 18 میلیارد دلار را برای چه باد هوا کردید؟ 80 تن طلا را چرا پخش کردید؟ این موضوع ها باید دنبال شود و مطالبات جدی صورت پذیرد.

وی با اشاره به برجام و مشکلات آن ابراز کرد: همه امکانات مملکت را در وزارت خارجه ریختند و دولت را در این وزارت خلاصه کردند؛ وزارت خارجه هم با یک دستورالعمل تک دستوره مسأله هسته ای را تعطیل کرد و امروز شاهد هستیم که از این برجام هیچ چیزی عایدمان نشد؛ هم اکنون حداقل این عده باید از تجربه تلخ برجام عبرت بگیرند و دیگر سراغ FATF و CFT نروند.

چرا می خواهید با FATF اطلاعات اقتصادی کشور را برای دشمن شفاف کنید؟

شریعتمداری ادامه داد: هم اکنون نزدیک به 9 ماه است که ماده ابلاغ شده و مسؤولان طبق آن موظف شده اند حقوق و مزایای خود را در سایتی قرار دهند تا مردم از وضعیت حقوق و مزایایشان آگاه شوند، اما هیچکدام از مسؤولان با این بهانه که «ما نباید به اموال دیگران سرک بکشیم» از انجام این عمل سرباز زده اند؛ ما هم به آن ها می گوییم اشکالی ندارد، پس چرا می خواهید با FATF اطلاعات اقتصادی کشور را برای دشمن شفاف کنید؟ تعجب می کنم از بعضی مسؤولان و کسانی که به CFT رأی مثبت دادند؛ 192 نماینده مجلس بیانیه دادند که ما خواهان شفافیت رأی نمایندگان هستیم، اما موقع تصویب CFT که شد، دیگر خبری از شفافیت نبود!

مدیر مسؤول روزنامه کیهان خاطرنشان کرد: CFT کنوانسیون یا لایحه ای به معنای مقابله با تأمین مالی تروریسم است؛ آقایان می گویند ما قربانی تروریسم هستیم و چه قانونی از این بهتر می تواند باشد، اما بهتر است بدانیم که این ما نیستیم که تروریسم را معنا می کنیم، بلکه آن ها مصداق تروریسم را مشخص می کنند؛  باز هم آقایان می گویند ما می توانیم با «تحفظ» این مشکل را حل کنیم و این در حالی است که ماده 16 کنوانسیون وین می گوید «شرط در حالی قابل قبول است که با روح معاهده در تضاد نباشد»، بنابراین ما نخواهیم توانست حق تحفظ و یا شرط داشته باشیم؛ افزون بر این، FATF رسماً اعلام کرده است که شرط ایران قابل پذیرش نیست.

وی افزود: با مراجعه به سایت وزارت خزانه داری آمریکا و FATF خواهیم دانست که سپاه قدس، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع و حتی وزارت ارشاد از دیدگاه این لایحه و کنوانسیون جزء تروریسم محسوب می شود؛ آن وقت یک عده می گویند اگر CFT تصویب شود، 20 درصد مشکلات اقتصادی حل خواهد شد و این در حالی است که همین موضوع را در زمان برجام در مهر 94 مطرح کردند؛ جالب هم آن است که می گویند اگر مخالف هستید برای مردم دلیل بیاورید، چرا ما به مردم بگوییم؟ شما که دارید ادعا می کنید به میدان آمده و ادعای خود را برای جامعه اثبات کنید.

شریعتمداری با بیان این که دشمن می خواهد ما را در بن بست قرار دهد، تأکید کرد: دشمن با به پیش بردن سیاست «غرق مصنوعی» می خواهد ما را در حالتی قرار دهد که هیچ راهی جز پذیرش پیشنهادهای استعمارگرانه اش نداشته باشیم؛ اگر در عرصه اجتماعی دشمن بتواند به این هدف خود برسد، مردم برای نجات خود به هر وسیله ای که از سوی دشمن به سمتشان دراز شود چنگ می اندازند، بنابراین امروزه باید بصیرت داشته باشیم و فریب دشمن را نخوریم.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان با تأکید بر این که آمریکایی ها اگر توان جنگیدن داشتند کوچکترین فرصت ها را غنیمت می شمردند، تصریح کرد: اگر آمریکا کمترین احتمال را برای موفقیت در برابر ایران می داد، لحظه ای درنگ نمی کرد؛ امروز آمریکا به خوبی می داند که طرف حسابش لیبرال ها نیستند، بلکه با توده مردم و سپاه مقتدر انقلاب اسلامی طرف است.

وی با بیان این که درگیری جمهوری اسلامی و آمریکا از جنس درگیری های ماهوی است، تأکید کرد: ممکن است میادین جنگ ما با آمریکا تغییر کند، اما بدون شک اصل درگیری ما با آن ها هیچگاه تغییر نخواهد کرد، زیرا ما داعیه دار حکومت اسلامی هستیم و آمریکا خوی شیطانی دارد؛ امروز باید بدانیم که هزینه سازش بسیار سنگین تر از هزینه مقاومت خواهد بود، زیرا کسانی که مقاومت می کنند امید به پیروزی دارند، اما کسانی که در پی سازش هستند، از همان ابتدا باخته اند.

شریعتمداری گوشه ای از حقارت غربی ها را حضور یک دختر خیابان انقلاب در پارلمان کانادا دانست و ابراز کرد: حقارت یعنی همین که یک شخص این چنینی را برای سخنرانی به پارلمان کانادا می برند و سخنانش را رسانه ای می کنند تا به خیال خودشان علیه ملت ایران کاری انجام دهند.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان با بیان این که امروز خاورمیانه به ویترین ناکامی های آمریکا تبدیل شده است، یادآور شد: ناکامی ها و شکست های آمریکا نباید سبب شود تا ما از دشمنی دشمنان خود غفلت کنیم، زیرا دشمن همیشه بیدار بوده و در پی ضربه زدن به ما است./841/پ۲۰۰/ق

ارسال نظرات