۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۵۸۹۵۰۸
رییس قرارگاه حضرت ابوالفضل سوریه:

بازسازی سوریه ظرفیتی بزرگ برای رونق تولید و صادرات ایران است

سردار نوعی اقدم با اشاره به این که سوریه به مرحله تثبیت و بازسازی رسیده است، تأکید کرد که ما می توانیم با هماهنگی با سرمایه گذاران و تجار ظرفیتی بزرگ را برای تولید و صادرات فراهم کنیم.
سردار نوعی اقدم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار رحیم نوعی اقدم رییس قرارگاه حضرت ابوالفضل(ع) سوریه پیش از ظهر امروز در دیدار با حضرت آیت الله علوی گرگانی ضمن ابلاغ سلام رزمندگان مدافع حرم در سوریه اظهارداشت: خداوند متعال عنایت کرده و مقاومت در مقابل دشمنان به پیروزی نهایی رسیده است و سند در این مسأله این است که دشمن در طول این هفت سال به آن چه می خواست نرسید و ما به آن چه می خواستیم رسیدیم.

وی اضافه کرد: دشمن داعش را درست که مرزهای ایران را ناامن کند، حاکمیت عراق و سوریه را تغییر دهد و حزب الله و انقلاب اسلامی را از بین ببرد و با این که همه تکنولوژی ها و تجهیزات را در اختیار داشت خداوند متعال به رهبر معظم انقلاب و به مقاومت کمک کرد تا بتوانند بر دشمن تکفیری پیروز شوند.

رییس قرارگاه حضرت ابوالفضل(ع) سوریه تأکید کرد: رزمندگان مدافع حرم در سوریه و عراق به مصداق آیه شریفه «ان الذین قالو ربنا الله ثم استقاموا» با عزت و اقتدار در مقابل دشمن تا دندان مسلح نامرد ایستادگی کرده و بر آنها غلبه کردند.

وی با بیان این که از نظر جغرافیایی 65 درصد سوریه و 45 درصد سرزمین عراق در اختیار داعش بود، گفت: عراق و سوریه به طور کامل زیر چکمه داعش بود ولی امروز یک وجب هم ندارد و این عنایت و لطف شامل حال رزمندگان شد تا بتوانند در مقابل استکبار جهانی مقاومت کنند چون آمریکایی ها به میدان آمدند و در جریان آزادی حلب شکست خوردند و در جریان رسیدن به مرز عراق در شرق سوریه نیز شکست خودرند.

سردار نوعی اقدم تأکید کرد: داعش در این هفت سال متقبل دو شکست کمر شکن شد، یکی شکست اعتقادی داعش بود که می گفتند اگر پنج نفر را بکشی به بهشت می روی و اگر کشته شوی نیم ساعت بعد سر سفره ای با رسول خدا غذا می خوری؛ متوجه شدند که این فریب آمریکایی است و شکست دوم این بود که داعشی که تا آخرین تیر مقاومت می کرد امروز با هجوم های اولیه یا به درک واصل می شوند یا فرار را بر قرار ترجیح می دهند.

وی تصریح کرد: ما الان با عنایت الهی به مرحله تثبیت رسیده ایم، چراکه اعتقاد داریم اگر یک فرمانده ای که جایی را تصرف می کند آن جا را تثبیت نکند از دست می رود، از این رو ما در صدد این هستیم که از ظرفیت های نظام جمهوری اسلامی در بازسازی سوریه استفاده می کنیم که این مسأله در توسعه استان های خودمان نیز نقش بزرگی را ایفا کند.

رییس قرارگاه حضرت ابوالفضل(ع) سوریه با اشاره به این که سوریه ظرفیت بزرگی برای اقتصاد و صادرات کشور اسلامی ایران است، گفت: سوریه برای بازسازی ظرفیت خوبی دارد به همین جهت با تعدادی از تجار و سرمایه گذاران صحبت کرده ایم تا از این طریق ضمن بازسازی کشور اسلامی سوریه بتوانیم تولید کشور خودمان را نیز رونق ببخشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بحث بازسازی استان ها و شهرهای سوریه همچنین ظرفیتی بزرگ برای توسعه صادرات ما است و به همین جهت در صدد هستیم تا با  ایجاد هماهنگی هایی این قضیه محقق شود./1330/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات