۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۵۸۹۵۰۵
آیت الله صفایی بوشهری:

پایگاه سایبری جنوب کشور در بوشهر راه‌اندازی شود

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه بوشهر یکی از مهم‌ترین استان‌ها در عرصه فضای مجازی و اینترنتی در کشور است، گفت: با توجه به ظرفیت‌های استان بوشهر این استان می‌تواند یک پایگاه سایبری در جنوب ایران باشد.
آیت الله صفایی بوشهری

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری در نشست با مسئولان فضای مجازی نیروی مقاومت بسیج با بیان اینکه جنگ نرم دشمن از طریق فضای مجازی و سایبری انجام می‌شود اظهار داشت: در جنگ آینده کشورهایی موفق هستند که در نبرد با مدیریت و تولید با استفاده از امکانات فوق مدرن حرکت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه بخش عظیمی از تهاجم استکبار در حوزه جنگ نرم  است تصریح کرد: دشمن اهداف خود را از طریق جنگ نرم و فضای مجازی تحقق می‌بخشد که افزایش آگاهی و بصیرت جوانان در این عرصه امری مهم و ضروری است.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر ایجاد خط مقاومت سایبری در مقابل تهاجم دشمن در جنگ فرهنگی و  نرم افزود: در ایجاد خط مقاومت سایبری باید لشکرها در حوزه زیرساخت، رصد اطلاعات و دیگر عرصه‌ها فعال باشد.

آیت الله صفایی بوشهری با تاکید بر ایجاد فرماندهی واحد در حوزه سخت افزار و نرم افزار تصریح کرد: در حوزه سخت افزار و نرم افزار و تامین اعتبار در فضای مجازی باید فرماندهی واحدی ایجاد شود که اکنون این مهم هنوز محقق نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، جنگ سایبری را یک نبرد پیچیده و علمی دانست و  گفت: امروز امید به جوانان بسیجی است اما جنگ سایبر یک جنگ فوق العاده پیچیده و سخت و علمی است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه در جنگ سایبری دانش و علم بسیار مهم  است تاکید کرد: همیشه در فضای جنگ سخت عملیات فیزیکی مهم است اما در در جنگ سایبری دانشهای مختلف بسیار مهم است و یکی از نبردهای آینده جهان نبرد سایبری است که در آن آتش بس وجود ندارد.

آیت‌الله صفایی بوشهری، استان بوشهر را دومین استان کشور در حوزه فعالیت فضای مجازی دانست و افزود: بوشهر یکی از مهمترین استانها در عرصه فضای مجازی و  اینترنتی در کشور استکه با توجه به ظرفیتها آن، استان بوشهر میتواند یک پایگاه سایبری در جنوب ایران باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه تهاجم فضای مجازی محدود به  زمان معینی نیست گفت: در آینده شاید تعداد اندکی موشک شلیک شود اما هزاران گلوله سایبری از طریق فضای مجازی شلیک می‌شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات