۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۵۸۹۵۰۱
مدیر حوزه علمیه لرستان:

حوزه علمیه محل تربیت نیروهای انقلابی و کارآمد است

مدیر حوزه علمیه لرستان با بیان اینکه تلاش و پشتکار، لازمه موفقیت طلاب است، گفت: فضای حوزه محل تربیت نیروهای انقلابی و کارآمد است.
مدیر حوزه های علمیه لرستان

حجت ‌الاسلام علی میناپور، مدیر حوزه علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: فضای حوزه محل تربیت نیروهای انقلابی و کارآمد است.

وی با اشاره به حضور اساتید مجرب و توانمند در فضای حوزه افزود: در راستای رسیدن به اهداف حوزه همواره برنامه های مختلف علمی، آموزشی، اخلاقی، پژوهشی و فرهنگی در مدارس برگزار می شود.

حجت الاسلام میناپور رمز موفقیت طلبه را تلاش و پشتکار دانست و ادامه داد: طلاب باید به دور از تنبلی و برای رسیدن به هدف طلبگی از امتیازات و امکاناتی که در حوزه در اختیار دارند بهره مند شوند.

وی در ادامه بیان کرد: طلبه و مبلغ پرچم ‌دار تبلیغ و صیانت از علوم قرآن و سیره اهل‌بیت(ع) هستند، خاطرنشان کرد: برای نقش آفرینی در انجام وظیفه خطیری که بر دوش دارند، باید همواره تشنه فراگیری علوم دینی باشند و در علم و اخلاق الگو قرار گیرند.

مدیر حوزه علمیه لرستان داشتن نظم و برنامه ریزی را از دیگر مواردی عنوان کرد که در موفقیت طلبه مؤثر است و اظهار داشت: طلبه با تکیه بر مطالعه، تحقیق و پژوهش باید توانایی علمی خود را بالا برد تا بتواند در انجام رسالت طلبگی فردی موفق باشد.

وی با بیان اینکه از رسالت های مهم طلبه حفظ ارزش‌های اسلام و انقلاب و تبیین و ترویج این ارزش ها در جامعه است، اظهار داشت: طلبه انقلابی برای انجام رسالت های خود باید اهل علم و قلم، تحقیق و پژوهش باشد.

حجت الاسلام میناپور بر ضرورت حفظ نشاط اخلاقی در مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: این مهم در رشد علمی تأثیرگذار بوده و باید همواره در مدارس علمیه رعایت شود./9451//۶۰۲/خ

ارسال نظرات