۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۵۸۹۴۹۵
حجت الاسلام والمسلمین قمی:

جریان تبلیغی کشور باید متحول شود

رییس سازمان تبلیغات اسلامی وظیفه اصلی و راهبردی این سازمان را معرفی درست اسلام ناب و انقلاب اسلامی عنوان و بر لزوم تحول جریان تبلیغی کشور تأکید کرد.
محمد قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست یک روزه مدیران کل سازمان تبلیغات اسلامی پیش از ظهر امروز در مجموعه فرهنگی نور آغاز شده و هم اکنون در حال برگزاری است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم آغازین این نشست با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب در ارتباط با وظایف سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: ایشان تبیین و عرضه اسلام ناب به مردم را از وظایف اصلی سازمان می دانند.

وی افزود: در کلام امام راحل (ره) داریم که اسلام، دین افراد مجاهدی است که به دنبال حق و عدالت هستند و دین کسانی است که در راه استقلال و آزادی مجاهدت می کنند به همین جهت وظیفه سازمان تبلیغات معرفی و تبیین همین اسلام است.

وی با تأکید بر این که تبیین دین اصلی ترین برنامه راهبردی این سازمان محسوب می شود، گفت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اگر ما غفلت و کوتاهی کنیم سیلی خواهیم خورد؛ اولین دغدغه امام نیز اسلام ناب، اسلام ظلم ستیز، اسلام عدل و قسط و اسلام دفاع از حقوق مظلومان و مستضعفان بود.

وی اسلام آمریکایی را مهمترین دشمن و ستیزه گر اسلام ناب برشمرد و خاطرنشان ساخت: اسلام آمریکایی یعنی اسلام تشریفاتی و اسلامی که با همه ظلم ها می سازد؛ به همین جهت است که می گوییم وظیفه سازمان تبلیغات تبیین این اسلام ناب است و همیشه باید ضمن بیان تفاوت اسلام ناب انقلابی و اسلام غیر انقلابی به معرفی درست دین و تبلیغ آن بپردازیم.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اهمیت جایگاه این سازمان در کلام و سخن رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: ایشان در جایی فرمودند: «نمی گویم اهمیت سازمان تبلیغات بیشتر شده، بلکه چندین برابر شده است»، باید در امر تبیین دین ارتقا ایجاد شود؛ ما در همین شان و جایگاه طلبگی وظیفه مان هدایت انسان و پیشبرد اهداف انقلاب است.

وی افزود: سؤال مهم این است که ما اینجا باید چه کارهایی را اولویت قرار داده و انجام دهیم؟ جای طرح و پاسخ دادن به این سوال ها همین جلسات است؛ ما با تبیین درست اسلام ناب به مردم کمک می کنیم که به این نتیجه برسند و تصمیم بگیرند که بایستند.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب عمیقا به مردم سالاری دینی معتقد است، یادآور شد: مدل حرکت سازمان تبلیغات باید بر مدار مردم سالاری دینی با تبیین اسلام ناب باشد و نتیجه اش باید این باشد که اراده های مردم نیرومند تر شود تا مردم مقاومت کنند و بایستند.

وی اضافه کرد: به نظر من ارزیابی عملکرد مدیران سازمان نباید بر اساس تعداد کلاس ها و منبرهایی که تشکیل داده اند بررسی شود، بلکه ارزیابی به نتیجه و ثمره است.

وی در پایان با تأکید بر این این که در جریان تبلیغی کشور باید تفاوت و پیشرفت ایجاد شود، تصریح کرد: تا سال گذشته ما در صنعت نانو در جهان پنجم بودیم، الان چهارمیم؛ عقیده من این است که باید در بحث تبلیغ هم پیشرفت کنیم چون کشور ما داعیه دار اسلام ناب و حوزه های علمیه مبلغ و گسترش دهنده این نظریه و تئوری در جهان اسلام به شمار می روند./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات