۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۵۸۹۴۹۱
با حضور دبیر شورای عالی حوزه؛

برگزیدگان مدرسه انوار طاها تجلیل شدند

در آستانه هفته پژوهش مراسم تجلیل از برگزیدگان مدرسه انوارطاها با حضور دبیر شورای عالی حوزه‌ های علمیه برگزار شد.
تجلیل از پژوهشگران برتر مدرسه علمیه انوار طاها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم تجلیل از برگزیدگان مدرسه انوار طاها امروز با حضور آیت الله حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه‌ علمیه قم و سایر طلاب و رحانیون در زیرزمین مدرسه انوارطاها برگزار شد.

 در این مراسم از آقایان: علی مولودی پایه دهم، سیدمهران پورگیر پایه هشتم، علی حدادی پایه نهم و  حجت الاسلام سعید امیری پایه هشتم با اهداء لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

در ابتدای این مراسم آیت الله حسینی بوشهری به تبیین رسالت طلاب و فضلای حوزه پرداخت و تهذیب نفس را یک اصل مهم برای دانش پژوهان حوزوی دانست.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) اظهار داشت: زندگی انسان از سه مقطع گذشته، حال و آینده تشکیل شده است، مقطع زمانی گذشته قابل استفاده و دستیابی نیست، از مقطع حال باید به درستی و شایستگی استفاده کرده و مقطعی آینده که هنوز فرانرسیده است، شایسته برنامه‌ریزی است.

مؤسس و تولیت مدرسه انوار طاها در ادامه با تأکید بر ضروریات و اهداف قابل دستیابی در حوزه بیان کرد: حضرت امیر(ع) در روایتی مقدمات لازم جهت کسب علم را بیان کرده و می‌فرمایند؛ کثرت سؤال از استاد، کثرت اشتغال به معنای دوری از گعده‌های بیهوده و اتلاف وقت و تطهیر افعال به معنای خودسازی و مهذب بودن از امور ضروری در کسب علم است./876/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات