۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۵۸۹۴۸۲
دبیر سومین جشنواره استانی علامه حلی مازندران:

آموزش و پژوهش دو بال مستحکم برای رونق علمی در حوزه است

دبیر سومین جشنواره استانی علامه حلی مازندران با تأکید بر این که رشد و تقویت پژوهش در حوزه باید متناسب با سایر فعالیت های علمی و آموزشی حوزه های علمیه باشد، گفت: آموزش و پژوهش دو بال مستحکم برای رونق علمی در حوزه است.
معاون پژوهشی مدرسه علمیه فیضیه مازندران

حجت الاسلام محمد صادق فاضل، دبیر سومین جشنواره استانی علامه حلی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، جشنواره علامه حلی را فرصت مغتنمی برای شناسایی استعدادهای پژوهشی در سطح مدارس علمیه دانست و گفت: این جشنواره در طی سال های اخیر بستری را برای رشد و رونق فعالیت های پژوهشی در سطح مدارس علمیه فراهم کرده است.

وی با بیان این که در سه دوره برگزاری جشنواره استانی علامه حلی در مازندران شاهد رشد کمی و کیفی آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره بوده ایم، افزود: رشد کیفی مقالات ارسالی از سوی طلاب مدارس علمیه همواره جزء اولویت های شورای سیاست گذاری و کمیته علمی جشنواره بوده است.

حجت الاسلام فاضل با اشاره به این که برگزاری این جشنواره نشان داد که ظرفیت و پتانسیل های پژوهشی بسیار مناسبی در سطح مدارس علمیه وجود دارند، بیان داشت: شناسایی و استعدادیابی طلاب علاقه مند و مستعد به تحقیق و پژوهش در سطح مدارس علمیه می تواند به رشد و رونق علمی در حوزه بینجامد.

دبیر سومین جشنواره استانی علامه حلی مازندران با بیان این که متأسفانه در گذشته یک سازوکار مشخصی برای برنامه های تحقیقاتی و پژوهشی در مدارس علمیه وجود نداشت، افزود: اما امروز با توجه به شرایط جامعه، شاهد فراهم شدن یک سازوکار و بسترهای لازم به منظور رونق فعالیت های پژوهشی در سطح مدارس علمیه هستیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که پژوهش را تحت هیچ شرایطی نمی توان از برنامه های آموزشی حوزه حذف کرد، خاطرنشان کرد: طلبه ای که در طول دوران تحصیلی خود نسبت به تحقیق و پژوهش بیگانه باشد به هیچ عنوان نمی تواند به مدارج علمی بالا در حوزه دست پیدا کند.

حجت الاسلام فاضل با بیان این که پژوهش رکنی جدایی ناپذیر ار بدنه علمی حوزه های علمیه است، تصریح کرد: پیشرفت علمی امروز حوزه با تلاش های تحقیقاتی و پژوهشی علما و مراجع دینی در طول تاریخ به دست مده است.

دبیر سومین جشنواره استانی علامه حلی مازندران با اشاره به این که امروز مدارس علمیه باید در کنار دستورالعمل های ابلاغی از مرکز در جهت رونق فعالیت های پژوهشی بسترسازی کنند، خاطرنشان کرد: نباید به هیچ عنوان پژوهش و تحقیق را از فعالیت های آموزشی حوزه جدا کرد و عنوان فوق برنامه برای آن گذاشت.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که رشد و تقویت پژوهش در حوزه باید متناسب با سایر فعالیت های علمی و آموزشی حوزه های علمیه باشد، بیان داشت: آموزش و پژوهش دو بال مستحکم برای رونق علمی در حوزه است./۹۵۰/ت602/ب1

ارسال نظرات