۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۵۸۹۴۶۶

فعالیت شبکه دانش‌آموزی کتاب آغاز می‌شود

مدیرعامل به‌نشر از آغاز به‌کار رسمی فعالیت شبکه دانش‌آموزی کتاب (کتاباران) ویژه مقطع دبیرستان، همزمان با رونمایی و جشن امضای کتاب «سلطان طوس» خبر داد.
فعالیت شبکه دانش‌آموزی کتاب

​به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از انتشارات آستان قدس رضوی، حسین سعیدی با اشاره به حضور 200 نفر از دانش‌آموزان مقطع دبیرستان به همراه مربیان طرح «کتاباران»، درباره آغاز به‌کار رسمی فعالیت این شبکه دانش‌آموزی کتاب، بیان کرد: شبکه دانش‌آموزی کتاب با هدف تشکیل گروه‌های دوستی کتابخوانی در به‌نشر و تکثیر این گروه‌ها در مدارس و ترویج کتاب‌دوستی و کتابخوانی دانش‌آموزان همراه با تقویت مهارت‌های مرتبط در حوزه کتاب فعالیت می‌کند.

 وی افزود: مراسم آغاز به‌کار رسمی شبکه دانش‌آموزی «کتاباران»، پنجشنبه 22 آذرماه ساعت 14 در فروشگاه مرکزی کتاب و محصولات فرهنگی آستان قدس رضوی در مشهد واقع در خیابان امام خمینی (ره)، مقابل باغ ملی برپا می‌شود. همزمان با این مراسم، رونمایی و جشن امضای کتاب «سلطان طوس» با حضور مرتضی کربلایی لو؛ نویسنده اثر برگزار می‌شود.

 سعیدی با اشاره به اینکه سال گذشته شبکه دانش‌آموزی کتاب در قالب «چله‌ی اردو کتاب» و با حضور بیش از یک‌هزار نفر از دانش‌آموزان مقاطع و نواحی مختلف در فروشگاه مرکزی کتاب «به‌نشر» در مشهد برگزار شد، گفت: کتابگردی، کارگاه‌های کتابخوانی و قصه‌خوانی همراه با نمایش فیلم‌های دانش‌آموزی جشنواره عمار از جمله برنامه‌های این طرح بود.

 مدیرعامل به‌نشر از آغاز به کار رسمی فعالیت شبکه دانش‌آموزی کتاب(کتاباران) در مقطع متوسطه دختران خبر داد و تصریح کرد: در این برنامه دورهمی‌های هفتگی کتابخوانی در کافه‌کتاب فروشگاه مرکزی انتشارات «به‌نشر» در مشهد برگزار می‌شود که این برنامه در پایان هر ماه با حضور نویسندگانی که توسط اعضای شبکه پیشنهاد می‌شود، برپا و در ادامه دانش‌آموزان از طریق مهارت‌هایی که در حوزه کتابخوانی کسب می‌کنند، به‌عنوان «سفیر کتاباران» در مدارس خود معرفی می‌شوند. دانش‌آموزانی که از لحاظ کمی و کیفی در این طرح رتبه خوبی را کسب کنند، وارد شبکه اصلی کتاباران می‌شوند.

 وی در پایان درباره جشن امضا و رونمایی از کتاب «سلطان طوس»، گفت: این اثر به قلم مرتضی کربلایی لو، سیاحت‌نامه‌ای با نگرش پديدارشناختی و زيباشناختی در مورد حرم امام رضا (ع) برای زائر حرم رضوی است، به‌طوری‌که مخاطب حین خواندن اثر با جنبه‌های نادیده و کمتر دیده‌شده حرم رضوی روبه‌رو می‌شود./۹۹۸/د ۱۰۳/ش

 

ارسال نظرات