۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۵۸۹۴۵۸
در قالب کتابخوان همراه پژوهان؛

نسخه الکترونیکی کتاب «فرزندم!(منتخب موسوعه یا بُنیّ)» منتشر شد

این کتاب نوشته گروهی از محققین است که در مؤسسه پیام امام هادی(ع) شده و در انتشارات این مؤسسه به چاپ رسیده است.
کتاب «فرزندم! منتخب موسوعه یا بُنی»

محمد پهلوانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «فرزندم(منتخب موسوعه یا بُنیّ)؛ پند آموزه هایی از پیامبر اکرم(ص)، اهل بیت و انبیا(ع) و حکما به فرزندانشان» اظهار داشت: پدران و مادران، حاصل تجربه ‌ها و آموخته‌ های عمر خود را صادقانه و بدون هیچ‌گونه انتظار پاداشی در اختیار عزیزترین ثمرات عمرشان ـ فرزندانشان ـ قرار می‌دهند، تا آنها را به کمال رسانده و از لغزشگاه‌ های گوناگون دور نموده و به سعادت برسانند. این دلسوزان واقعی می‌دانند که «بالموعظه تنجلی الغفله؛ با موعظه غبار غفلت زدوده می‌شود» و راه روشن آشکار می‌گردد و «المواعظ شفاء لمن عمل بها؛ موعظه ‌ها درمان کسی است که بدان عمل کند». ایشان کوشش می‌کنند ثمره عمر خود را با نصایح سودمند به اوج ترقی برسانند و بهترین اسرار معنوی را به فرزندان آموزش دهند و با نصیحت و زبان لیّن آنها را به سوی ارزش های معنوی و اعتقادی، صبر و استقامت، طلب علم و ایجاد روح عبادت و پرهیز از منکر و حفظ حقوق دیگران سوق می‌دهند. هر چه مقام علمی و معنوی و تجربه مربی بیشتر باشد، نصیحت او ارزش بیشتر و بالاتری دارد.

وی گفت: در این مجموعه بعد از بیان کلمات نورانی پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) که مشتمل بر کلماتی نظیر یا بنیّ (ای پسرم) یا ابنتی (ای دخترم) و تربیت فرزند در اسلامی و مشابهات این موارد نظیر فرزندانم، کلمات سایر پیامبران و حکماء و مشاهیر آورده شده تا کتاب در این زمینه با تنوع بیشتر، بتواند اثر بخش‌تر باشد.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: لازم به ذکر است این کتاب خلاصه‌ای از کتاب «موسوعه یا بُنَیّ» است که سال‌های قبل در مؤسسه امام هادی(ع) نوشته شده، در اختیار شما قرار گرفته است.

وی به معرفی کتاب «رسانه ها و راه های تقویت مشارکت مردم» پرداخت و افزود: این کتاب نوشته گروهی از محققین است که در مؤسسه پیام امام هادی(ع) شده و در انتشارات این مؤسسه به چاپ رسیده است.

پهلوانی افزود: کتاب «رسانه ها و راه های تقویت مشارکت مردم» با 472 صفحه به زبان فارسی و به قیمت 200000 ریال در سال 1394 منتشر شده و به تازگی اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید و ویندوز به قیمت 100000 ریال منتشر کرده است.

وی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب اظهار داشت: علاقه مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به آدرس www.pajoohaan.ir مراجعه کرده و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره مند شوند./822/ت ۳۰۳/ش

ارسال نظرات