۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۵۸۹۴۵۷
امام جمعه مسجدسلیمان:

شهدا را آنگونه که شایسته است به تصویر بکشانیم

حجت الاسلام امینی با بیان اینکه شهدا را باید آنگونه که شایسته است به تصویر بکشانیم، گفت: آبشخور فکری، خاستگاه تربیتی و کمال معنوی شهدا باید شناخته شود.
محفل انس با شهدا محفل انس با شهدا محفل انس با شهدا محفل انس با شهدا محفل انس با شهدا محفل انس با شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیین استقبال از پیکر پاک و مطهر ۷۲ شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس امشب با حضور پرشور اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان خوزستانی در معراج شهدای اهواز برگزار شد.

در این آیین حجت الاسلام محمدصادق امینی، امام جمعه مسجدسلیمان، عنوان داشت: نام و یاد خداوند در جای جای وصیت نامه شهدا موج می زند، چنانکه اطاعت از اوامر الهی را همچون امام راحل را سرمشق قرار داده و کارهایشان را برای خداوند و بدون ریا و فریبکاری انجام دادند؛ از این رو اعمال و یادشان جاودانه باقی ماند.

امام جمعه مسجدسلیمان با بیان اینکه امام راحل تنها بر خداوند متکی و نگاهی کلان به مسائل داشت، افزود: متأسفانه برخی حوزویان و دانشگاهیان جزئی نگر و یک سویه و از آرمان های اولیه دور شدند حال آنکه با گذر ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی و بازگشت پیکر شهدایمان واقف می شویم که مسیر رفته ما کاملا درست است.

رییس شورای فرهنگ عمومی مسجدسلیمان با بیان اینکه ۷۰ سال در شمال کشور کمونیست و مارکسیست و لیبرالیسم عدم نبود خدا و معنویت را مطرح و دین به عنوان افیون جامعه و عامل عقب ماندگی معرفی می کرد، اظهار داشت: در دوران شاهنشاهی بچه های مذهبی را دست انداخته، اندیشه ها و افکار غربی ترویج شد تا آنجا که الگوهای اسلامی متروک و کاسترو و چگوارا به عنوان نماد و اسوه معرفی شد.

حجت الاسلام امینی با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای فروپاشی اعتقادات در دهه ۵۰ بیان داشت: امام امت اهل سیاست کاری و سیاست بازی ها نبود، نه وعده سرخرمن داد و نه دروغ گفت با خدا بود و وعده هایش در حال تحقق است، در ادامه نیز رهبر انقلاب نزدیک به ۳۰ سال در دریای متلاطم جهان، کشتی انقلاب اسلامی را هدایت می کند.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در دیدار با اعضای یادواره شهدای خراسان جنوبی ادامه داد: شهدا، عطر شهادت و جهاد را در روزگاری که برخی مسؤولان در نقطه مقابل شهدا قرار گرفتند و به جای خداگرایی به غرب گرایی و از خداترسی به غرب ترسی رسیدند، طنین انداز کردند.

امام جمعه مسجدسلیمان گفت: کجایند شاگردان دهه ۴۰ امام راحل که امروزه راه امام را گم کرده و یا پشت کردند، دل به دنیا بسته، دوتابعیتی و سرمایه دار شدند؟.

رییس شورای فرهنگ عمومی مسجدسلیمان با بیان اینکه آمار خودکشی در میان جوانان و نوجوانان غربی بسیار بالا و نتیجه پوچی و دوری از خدا است، خاطرنشان کرد: شهدا را باید آنگونه که شایسته است به تصویر بکشانیم، آبشخور فکری، خاستگاه تربیتی و کمال معنوی شهدا(قرآن و عترت) باید شناخته شود با این حال شاهد آن هستیم که در حوزه تربیت کنوانسیون ها و سندهایی با غربی ها امضا می شود.

حجت الاسلام امینی با بیان اینکه خانواده داری رکن اساسی تربیت و یک لازمه در اسلام است، بیان داشت: غرب به صورت خاموش و بی سروصدا برای نابودی بنیان خانواده برنامه ریزی می کند و عجیب تر آن است که سند ۲۰۳۰ را می خواهیم در حالی که بنیان خانواده در غرب رو به فروپاشی است./۹۴۵۶/پ۶۰۲/ب۱

ارسال نظرات