۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۵۸۹۴۲۵
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

روحانیان ثمرات و برکات نظام اسلامی را برای مردم تشریح کنند

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: یکی از وظایف طلاب و حوزویان این است که تاریخ مبارزات انقلاب و ثمرات و برکات نظام دینی را برای اقشار مختلف مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان تبیین کنند.
حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، عصر امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی و تحکیم و تقویت نظام دینی در کشور، اظهار کرد: اساس و پایه انقلاب اسلامی ایران معارف قرآنی و دینی بود که از سوی روحانیان در جامعه مطرح و ترویج می‌شد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران فرهنگی و دینی بود، اضافه کرد: به همین دلیل اکنون هم بزرگ‌ترین و بیشترین تأثیرگذاری نظام و انقلاب اسلامی در سطح منطقه و دنیا تأثیر فرهنگی است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی خاطرنشان کرد: ترویج روحیه مبارزه با استکبار و حق‌طلبی و حقیقت‌جویی از مهم‌ترین تأثیرات فرهنگی انقلاب و نظام اسلامی در دنیا است.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: این‌گونه اثرگذاری در سطح مردم دنیا سبب ناخشنودی و دشمنی مضاعف مستکبران با نظام اسلامی شده است؛ به‌گونه‌ای که با تمام توان برای مقابله با نظام اسلامی ایران به عرصه آمده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان با استفاده از ابزارها و جبهه‌های مختلف به نبرد با نظام اسلامی و ملت مسلمان ایران می‌پردازند، اظهار کرد: تقابل جبهه استکبار با جبهه نظام اسلامی به دلیل برحق بودن انقلاب و عزت و اقتداری است که از این ناحیه شامل حال ملت ما شده است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: در این وضعیت یکی از وظایف طلاب و حوزویان این است که تاریخ مبارزات انقلاب اسلامی و ثمرات و برکات نظام دینی را برای اقشار مختلف مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان تبیین کنند.

وی تصریح کرد: باید روحانیان و مبلغان به‌صورت مستدل و مستند مواردی ازجمله ظلم افسارگسیخته نظام پهلوی و اقدامات مستکبران در داخل کشور را برای مردم بازگو کنند تا آحاد جامعه بیش از پیش با شرایط حاکم در دوران رژیم ستم‌شاهی آشنا شوند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: امروز بساط این‌گونه اقدامات مستکبران در ایران اسلامی برچیده شده و به همین دلیل هم دشمنان از نظام اسلامی ناخشنود هستند و به بهانه‌های مختلف مردم و نظام اسلامی را تهدید و تحریم می‌کنند؛ اما به فضل الهی همانند گذشته در تمام این عرصه‌ها شکست خورده و بار دیگر پیروزی از آن جبهه حق خواهد بود./9314//۶۰۱/خ

ارسال نظرات