۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۵۸۹۴۲۳
مسؤول پژوهش حوزه علمیه خراسان شمالی خبر داد؛

ارائه ۲۰۰ اثر پژوهشی از حوزه علمیه خراسان شمالی در نمایشگاه حوزه علمیه خراسان

مسؤول اداره پژوهش حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی حوزه علمیه خراسان، گفت: ۲۰۰ اثر پژوهشی از طلاب و اساتید مدارس علمیه استان در این نمایشگاه ارائه شد.
حجت الاسلام سعادتی

حجت‌الاسلام امید سعادتی، مسؤول اداره پژوهش حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی حوزه علمیه خراسان در مشهد مقدس خبر داد و افزود: طلاب و اساتید مدارس علمیه خراسان شمالی هم با ارائه 200 اثر پژوهشی ازجمله کتاب و مقاله در این نمایشگاه شرکت کردند.

وی با بیان اینکه دستاوردهای ارائه‌شده در این نمایشگاه آخرین آثار و دستاوردهای پژوهشی طلاب و اساتید حوزه علمیه خراسان شمالی است، اضافه کرد: این آثار شامل کتاب، پایان‌نامه، مقاله و نرم‌افزار است که در سال‌های اخیر از سوی طلاب و اساتید مدارس علمیه استان تولید شده است.

حجت‌الاسلام سعادتی گفت: در این نمایشگاه مدارس علمیه خراسان بزرگ و برخی از مؤسسات علمی و پژوهشی وابسته به حوزه علمیه آثار خود را در معرض استفاده علاقه‌مندان قرار دادند.

مسؤول اداره پژوهش حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اقدامات این نهاد در راستای حضور شایسته در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی حوزه علمیه خراسان، افزود: در این راستا هم‌زمان با سالروز سفر رهبری به خراسان شمالی در نوزدهم مهرماه سال 91، فراخوان دریافت مقاله با موضوع مطالبات رهبر معظم انقلاب در سفر به استان را در مدارس علمیه خراسان شمالی منتشر کردیم.

وی ادامه داد: در این فراخوان 10 عنوان و موضوع ارائه‌شده بود و مقالات برتر این فراخوان پس از ارزیابی به نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی حوزه علمیه خراسان ارائه شدند.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان هزار و 200 سال قدمت داشته و اکنون با بیش از 30 هزار طلبه که زیر نظر افزون بر دو هزار استاد در 131 مدرسه علمیه تحصیل می‌کنند، پس از حوزه علمیه قم بزرگ‌ترین مرکز حوزوی کشور است.

مدارس علمیه در استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 1395 به‌صورت نمایندگی و تحت نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ فعالیت می‌کردند؛ اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه 95 به مدیریت استانی ارتقا یافت.

اکنون در سطح استان خراسان شمالی درمجموع 15 مدرسه علمیه شامل 9 مدرسه ویژه برادران و شش مدرسه ویژه خواهران فعال بوده و امسال حدود دو هزار و 600 طلبه خواهر و برادر در سطوح تحصیلی یک تا چهار در این مدارس مشغول به تحصیل هستند./9314//۶۰۲/خ

ارسال نظرات