۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۵۸۹۳۸۸
با پیام ‌آیت الله جوادی صورت می گیرد؛

رونمایی از ۱۰ اثر فاخر مؤسسه امام خميني

حجت الاسلام ابوترابی از برگزاری آيين رو نمايي از ۱۰اثر فاخر مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خميني با پیام حضرت ‌آیت الله جوادی آملی و با سخنرانی آیت الله مصباح یزدی خبر داد.
رونمایی

حجت الاسلام احمد ابوترابی رییس مرکز پژوهشی دائره المعارف علوم عقلی اسلامی درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا از رو نمايي از 10اثر فاخر مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خميني(ره) خبر داد و گفت: این آثار فاخر که آماده رونمایی است حاصل تلاش سال ها پژوهش پژوهشگران برتر حوزه های علمیه است.

وی افزود: مرکز پژوهشی دائره المعارف علوم عقلی اسلامی وابسته به موسسه امام خمینی(ره) تحت اشراف آیت الله مصباح یزدی است و هدف این مرکز پژوهشی تدوین دائرالمعارف علوم عقلی اسلامی از جمله منطق، فلسفه، کلام و عرفان است و در عرفان بحث عرفان نظری، علمی و ادبی مطرح است و در فلسفه مباحث فلسفه مضاف، دین و حقوق سیاسی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

رییس مرکز پژوهشی دائره المعارف علوم عقلی اسلامی اظهار داشت: در این مراسم سه اصطلاح نامه علوم عقلی اسلامی با عناوین اصطلاح نامه فلسفه سیاسی، اصطلاح نامه فلسفه اخلاقی و اصطلاح نامه معرفت شناسی اسلامی رونمایی خواهد شد و شاخص ترین ویژگی این اصطلاح نامه ها تبیین جایگاه دیدگاه های غربی در آنها است.

حجت الاسلام ابوترابی با اشاره به دیگر آثار مرکز پژوهشی دائره المعارف علوم عقلی اسلامی بیان داشت: معجم موضوعی فلسفه اسلامی از دیگر آثار است که از منتخب کتاب های فلسفی است که در 7 جلد جمع آوری شده است که کار پژوهشگران را در این زمینه آسان می کند.

وی خاطرنشان کرد: پرونده های علمی منطق دیگر آثاری است که حدود 47هزار صفحه از کتاب های مختلف در حدود 150موضوع اصلی و 200هزار موضوع فرعی به صورت نرم افزار تهیه شده است.

رییس مرکز پژوهشی دائره المعارف علوم عقلی اسلامی عنوان کرد: 5جلد کتاب معرفی آثار لاتین با موضوع علوم عقلی اسلامی به زبان های انگلیسی، فرانسه، آلمانی و روسی، شیوه نامه دائره المعارف علوم عقلی و پرونده های فلسفه علمی از دیگر آثاری است که رونمایی خواهد شد.

وی در پایان گفت: آيين رو نمايي از 10اثر فاخر موسسه آموزشی و پژوهشی امام خميني(ره) روز پنج شنبه 22 آذرماه با پيام حضرت آيت الله جوادي آملی و سخنراني آیت الله مصباح یزدی از ساعت8:30 در سالن همایش های مؤسسه امام خمینی(ره) برگزار می شود./1325/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات