۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۵۸۹۳۸۵
حجت الاسلام حیات الغیب:

حمایت از فعالیت های پژوهشی عامل رشد حوزه های علمیه است

مدیر مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد بر ضرورت حمایت از اقدامات پژوهشی در حوزه و فراهم کردن زیرساخت ها تأکید کرد و گفت: حمایت از فعالیت پژوهشی طلاب باعث رشد و پیشرفت آنها و حوزه های علمیه خواهد شد.
حوزه علمیه

حجت الاسلام سید لطف الله حیات الغیب، مدیر مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: پژوهش در هر زمینه ای مؤثرترین عامل رشد و توسعه است.

وی به اهمیت پژوهش در حوزه و تولید علم دینی اشاره کرد و افزود: برای رشد فعالیت های پژوهشی همواره باید این اقدامات از سوی حوزه و دولت مورد حمایت قرار گیرند.

حجت الاسلام حیات الغیب بیان کرد: تا زمانی که زمینه رشد فعالیت های پژوهشی فراهم نشود و اقدامات پژوهشگر مورد حمایت قرار نگیرد نمی توان شاهد رشد کاربردی فعالیت های پژوهشی شد.

وی با بیان اینکه جامعه به پژوهش های کاربردی نیازمند است، پژوهش هایی بتوان مشکلات را در زمینه های مختلف برطرف ساخت، اظهار داشت: با حمایت پژوهشگر و ایجاد انگیزه در ارتقای فعالیت پژوهشی می توان در کاربردی ساختن این اقدامات نقش آفرین شد.

مدیر مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد گفت: برای شکوفایی فعالیت پژوهشی طلبه ها که امروزه به صورت جدی تری در این عرصه قلم می زنند، باید از سوی حوزه بودجه لازم در اختیار آنان قرار گیرد.

وی در ادامه به برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی پژوهشی در حوزه اشاره کرد و افزود: این اقدامی اثربخش بوده و حوزه باید این راه های تشویقی را تقویت کرده و انگیزه پژوهش را بین طلبه افزایش دهد تا بتوان به نقظه مطلوب تری رسید.

حجت الاسلام حیات الغیب بهترین روش تقویت و ایجاد انگیزه بین طلبه در عرصه پژوهش را حمایت خواند و گفت: در هر زمینه ای اگر مورد توجه بیشتر قرار گیرد و برای نهادینه سازی آن فرهنگ وقت بگذاریم بدون شک موفق می شویم و در حوزه پژوهش نیز باید این مهم رعایت شود.

وی اظهار داشت: امروز طلبه ها به خوبی در عرصه پژوهش قلم می زنند و با فراهم ساختن زیرساخت ها، شکوفایی استعدادهای پژوهشی آنان می توان در حمایت و هدایت طلبه به سمت تولید آثار پژوهشی مؤثرتری نقش آفرین شد./9451//۶۰۲/خ

 

ارسال نظرات