۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۵۸۹۳۷۹
رییس اداره پذیرش جامعه الزهرا خبر داد؛

آغاز ثبت نام آزمون ورودی جامعه‌الزهرا از امروز| نام نویسی تا ۲۰دی ادامه دارد

رییس اداره سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا(س) گفت: پذیرش جامعه‌الزهرا برای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ از امروز، ۲۰ آذرماه آغاز می‌شود.
جامعه الزهرا

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ اباذر عمرانی فر رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با اشاره به فعال شدن سامانه پذیرش از صبح امروز، ۲۰ آذرماه گفت: ثبت نام آزمون ورودی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تا ۲۰ دی ماه ادامه دارد.

حجت‌الاسلام عمرانی فر با بیان اینکه تمام مراحل ثبت نام به صورت اینترنتی انجام می شود، بیان داشت: امسال آزمون ورودی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در سه مقطع رسمی سطح دو، سطح سه و سطح چهار، ۲۶ بهمن ماه در مراکز استان ها برگزار می‌شود.

شرایط پذیرش جامعه‌الزهرا(س) در مقاطع تحصیلی مختلف

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه شرایط مقاطع مختلف تحصیلی در دفترچه های آزمون در سامانه پذیرش ارائه شده است، افزود: شرط پذیرش در مقطع تحصیلی سطح دو (کارشناسی) داشتن حداقل مدرک دیپلم است، همچنین افرادی که دارای معدل بالای ۱۹ هستند و از زمان فارغ التحصیلی آنان کمتر از یک سال گذشته باشد، حافظان کل قرآن کریم، حافظان کل نهج‌البلاغه و حافظان صحیفه سجادیه از آزمون کتبی معاف هستند و بدون آزمون ورودی در مصاحبه شرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام عمرانی فر یادآور شد: افرادی که حافظ نیمی از قرآن کریم، نهج البلاغه و یا صحیفه سجادیه و یا برگزیدگان المیپادهای علمی کشوری هستند و همچنین همسران طلاب حوزه‌های علمیه از امتیازات ویژه در آزمون ورودی این مؤسسه برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به پذیرش طلاب در مقطع تحصیلی سطح سه، عنوان کرد: در سطح سه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام نیز به سه صورت حضوری، غیرحضوری و مجازی پذیرش خواهیم داشت.

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: امسال پذیرش مقطع سطح سه بین الملل برای نخستین بار در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام انجام می‌شود و طلاب بین الملل می‌توانند در پنج رشته تحصیلی سطح سه شامل اصول و فقه اسلامی، کلام اسلامی، تفسیر و علوم قرآن، تاریخ اهل بیت علیهم‌السلام و روانشناسی تربیتی تحصیل کنند.

حجت‌الاسلام‌ عمرانی فر با اشاره به اینکه ۱۵ گرایش تحصیلی برای سطح سه ویژه طلاب ایرانی وجود دارد، گفت: رشته‌ها و گرایش‌های تحصیلی مقطع سطح سه جامعه‌الزهرا(س) شامل «تاریخ اسلام»، «تبلیغ با گرایش حج»، «تعلیم و تربیت اسلامی با گرایش‌های مشاوره خانواده، تربیت دینی کودک و نوجوان»، «تفسیر و علوم قرآن»، «فقه و اصول»، «فلسفه اسلامی»، «رشته کلام اسلامی با گرایش‌های امامت، مذاهب اسلامی و مهدویت»، «مدرسی ادبیات عرب» و «مطالعات اسلامی زنان» است؛ همچنین امسال دو رشته جدیدتربیت دینی کودکان و نوجوانان و مشاور خانواده با رویکرد اسلامی برای مقطع تحصیلی سطح سه راه اندازی شده است.

وی بیان داشت: ۷۱ رشته دانشگاهی به عنوان رشته‌های همسو با رشته های سطح سه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام شناسایی شدند که علاقه‌مندان می‌توانند به سامانه پذیرش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام مراجعه کنند.

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام همچنین به پذیرش مقطع تحصیلی سطح چهار اشاره کرد و گفت: مقطع تحصیلی سطح چهار به صورت حضوری و دارای ۶ رشته تحصیلی فقه و اصول، حکمت اسلامی، کلام اسلامی، تاریخ اسلامی، تفسیر و علوم قرآن (دو گرایش تفسیر تطبیقی و علوم و معارف قرآن) و تاریخ اهل بیت علیهم‌السلام است.

حجت‌الاسلام عمرانی فر یادآور شد: علاقه مندان و متقاضیان شرکت در این آزمون جهت اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به نشانی http://www.jz.ac.ir و سامانه پذیرش به نشانی http://paziresh.jz.ac.ir مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام بزرگترین حوزه علمیه خواهران در جهان تشیع است، تأکید کرد: فعالیت هایی که در این مؤسسه علمی حوزوی برگزار می‌شود باید به عنوان رویداد جهانی در عرصه دینی دیده شود و اصحاب رسانه می‌توانند در این عرصه ما را یاری کنند. /۹۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات