۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۵۸۹۳۶۶
به مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی؛

نشست هم اندیشی نخبگان حوزه و دانشگاه در مسجد شهید بهشتی برگزار می شود

مدیر مؤسسه تبلیغی جهادی میقات از برگزاری نشست هم اندیشی نخبگان حوزه و دانشگاه پیرامون انقلاب اسلامی با تمرکز بر اعتراضات اخیر کارگری و نقش جریان های انقلابی خبر داد.
نشست هم اندیشی نخبگان حوزه و دانشگاه در مسجد شهید بهشتی اهواز

حجت الاسلام محسن ریسمان سنج، مدیر مؤسسه تبلیغی جهادی میقات، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی نیاز به بحث گذاشتن دوباره آرمان ها و یافتن راه پیشرفت و ترسیم نقشه پیشرفت دارد، عنوان داشت: رهبر انقلاب در سخنرانی های اخیر بیان داشت که در زمینه پیشرفت های علمی و اجتماعی و هنری کارنامه انقلاب اسلامی قابل دفاع است اما در دهه پیشرفت و عدالت در حوزه عدالت اجتماعی به خواسته مان نرسیدیم.

مدیر مؤسسه تبلیغی جهادی میقات با بیان اینکه تجمعات کارگری استان گویای آن است که در حوزه عدالت مقصود انقلاب و نظام اسلامی حاصل نشده است، خاطرنشان کرد: نخبگان حوزه و دانشگاه به عنوان جریان فکری و نخبه ها و اهل علم انقلاب اسلامی نقش مهمی را ایفا می کنند و به حضور آنها در صحنه بسیار نیاز است تا نقش مردم و جریان های انقلاب اسلامی در فضای کنونی به خوبی تبیین شود.

حجت الاسلام ریسمان سنج ادامه داد: علت عدم وجود عدالت در برخی حوزه ها و برخوردهای ناعادلانه از سوی عده ای مسؤول که ناراحتی مردم را به دنبال دارد باید از سوی نیروها و جریان های انقلابی و مردم به عنوان صاحبان انقلاب اسلامی ریشه یابی و شیوه های مواجهه بررسی شود.

وی با بیان اینکه نقشه راه رسیدن به نقطه مطلوب عدالت باید از سوی نخبگان حوزه و دانشگاه ترسیم شود، عنوان داشت: جلسات متعدد در این زمینه برگزار و نظرها به سوی آن جلب شود تا شاهد انجام کارها و اقدامات عملی و جدی و مطالبه گری عدالت در حوزه های مختلف باشیم.

مدیر مؤسسه تبلیغی جهادی میقات با بیان اینکه مطالبه گری عدالت باید در حوزه های آموزشی، کارگری، مسکن و عدالت اجتماعی و قضایی باشد، خاطرنشان کرد: بدین منظور و به مناسبت وحدت حوزه و دانشگاه نشست هم اندیشی نخبگان(فرهنگی و اجتماعی) حوزه و دانشگاه پیرامون انقلاب اسلامی با تمرکز بر اعتراضات اخیر کارگری و نقش جریان انقلابی فردا ساعت ۱۸:۳۰ در مسجد شهید بهشتی بلوار فنی و حرفه ای کوی پلیس برگزار می شود.

حجت الاسلام ریسمان سنج با بیان اینکه اصل حرکت انقلاب اسلامی از مساجد بود، ادامه داد: پیشرفت انقلاب اسلامی هم باید از کانال مسجد ادامه پیدا کند چرا که مطمئن ترین راه و صراط مستقیم برای انقلاب اسلامی است که می تواند جریان های پیشرفت آن را به دور از هر گونه انحراف و در یک سلامت کامل در خود جای دهد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با پیشتازی روحانیت اتفاق افتاد، تصریح کرد: پیشرفت انقلاب اسلامی و جلو بردن آرمان هایش با پیشتازی روحانیت صورت گیرد و امیدواریم جلسات و نشست های هم اندیشی در مساجد و در راستای توسعه و پیشرفت و مطالبه آرمان های انقلاب اسلامی بیشتر شود.

مدیر مؤسسه تبلیغی جهادی میقات با بیان اینکه مستند خفه خون در نشست اکران خواهد شد، بیان داشت: هدف از اکران آن است که آشنایی اجمالی با اتفاقات افتاده برای وضعیت اقتصاد و کارخانه های کشور حاصل شود./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات