۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۵۸۹۳۶۳

چند خبر کوتاه از خوزستان

دیدار سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بندرماهشهر با امام جمعه شهرک طالقانی، برگزاری جلسه جمع خوانی کتاب در دبستان قدس روستای آلبوعبادی آبادان، رهایی ۵ محکوم به قصاص از چوبه دار و برگزاری مسابقه عکاسی و پوستر حجاب در دانشگاه شهید چمران اهواز چند خبر کوتاه از خوزستان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بندرماهشهربا حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی دیدار و گفت وگو کرد.

محمد فروغی نژاد با حضور در دفتر حجت الاسلام هاشمی، امام جمعه شهرک طالقانی، ضمن دیدار با وی و تشریح عملکرد فرهنگی و وضعیت کتابخانه های موجود در این شهرستان، خواستار ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی توسط ائمه جمعه شهرستان از تریبون نماز جمعه شد.

در این دیدار حجت الاسلام هاشمی نیز با تاکید بر امر کتاب و کتابخوانی عنوان داشت: انسان با مطالعه کتاب و کسب علم و دانش به مدارج عالی می‌رسد و باید همگان در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی گامی موثر بردارند.

وی افزود: کتابخانه عمومی شهرک طالقانی نیازمند منابع جدید، غنی‌سازی و تقویت کتب مرجع، حوزوی و دانشگاهی است.

سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بندرماهشهر بیان داشت: خوشبختانه کتابخانه های شهرستان بندرماهشهر توانسته است تا حد مطلوبی نسبت به نیازهای مراجعین پاسخگو بوده است و کتاب هایی که بتواند رفع نیاز کند را اقناع کند.

فروغی نژاد در پایان با تاکید بر رفع نیازهای موجود در کتابخانه ها خاطر نشان کرد: تجهیز بخش کودک کتابخانه عمومی شهرک طالقانی در دستور کار قرار گرفته است و ان شاءالله در آینده ای نزدیک شاهد تجهیز کتابخانه ها از لحاظ منابع نیز خواهیم بود.

برگزاری جلسه جمع خوانی کتاب در دبستان قدس روستای آلبوعبادی آبادان

جلسه جمع خوانی کتاب "داستان های گلستان سعدی" با اجرای مشترک معلمان دبستان قدس آبادان و کتابداران برگزار شد.

 مسؤول کتابخانه عمومی شهدای اروند گفت: کتاب "داستان های گلستان سعدی" تالیف بهروز حمیدی با حضور معلمان دبستان قدس آبادان جمع خوانی شد.

احمد ربیعی اظهار داشت: رسالت کتابخانه ها و مدارس در ترویج فرهنگ مطالعه مکمل هم می باشد و نتیجه تحقق این امر باعث رشد و ارتقای سطح فرهنگی و علمی دانش آموزان می شود.

وی کتاب گلستان سعدی را سرشار از حکایت های پند آموز دانست و توجه به مسائل هنری و بلاغی را از خصوصیات این کتاب عظیم ادبی برشمرد.

مدیر دبستان قدس روستای آلبوعبادی آبادان نیز پس از جلسه جمع خوانی کتاب گفت: تلاش کتابخانه های عمومی در جهت ترویج فرهنگ مطالعه قابل تقدیر است.

خانم سالاریان بیان داشت: مدارس روستایی نیازمند فعالیت های فرهنگی بیشتر می باشند و در آینده تعامل بیشتری با کتابخانه انجام می شود.

رهایی 5 محکوم به قصاص از چوبه دار

عبدالعباس زبیدی نیا معاون قضایی و رییس شوراهای حل اختلاف خوزستان گفت: در راستای رسالت ذاتی شورای حل اختلاف و تلاش برای ایجاد صلح و سازش و توسعه و گسترش این فرهنگ در جامعه، رئیس دادگستری، دادستان و اعضای پر تلاش و خدوم شورای حل اختلاف شوشتر توانستند با جلب رضایت خانواده های مقتولین، 5 نفر از محکومین به قصاص در شوشتر را از چوبه دار رها کنند.

وی افزود: در سال 1393 در روستای زویه 2 واقع در بخش شعیبیه از توابع شهرستان شوشتر نزاعی بین دو طایفه به وقوع پیوست که از نظر وسعت حادثه از نوادر پرونده های در سطح استان و حتی کشور که قریب به 100 خانواده را مستقیم و بیش از 3 هزار نفر به طور غیر مستقیم تحت تأثیر قرار داده و از نظر جغرافیایی مراجع قضایی و انتظامی 3 شهر اهواز، باوی و شوشتر را متأثر خود نموده است. که متاسفانه در این حادثه علاوه بر قتل عمد 4 نفر و بیش از 40 نفر ضرب و جرح با نقص عضو و ده ها منزل، خودرو، وسایل و اثاث منزل مورد تحریق و تخریب قرار گرفتند.

زبیدی نیا اظهار داشت: گستردگی این نزاع عملاً کار سازش را مختل و بعضی مقاطع ناممکن کرده بود و بخاطر اهمیت موضوع و در صورت عدم حل و فصل درگیری پیش آمده پیش بینی از درگیرهای مجدد و قتلهای احتمالی دیگری بود.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: با دستور رئیس دادگستری شوشتر مبنی بر ایجاد صلح و سازش بین این دو طایفه، پرونده این اختلاف به شورای حل اختلاف ارجاع داد شد واعضای پر تلاش و زحمتکش شورای حل اختلاف این شهرستان طی برگزاری چندین جلسه فشرده با طرفین درگیر، توافقاتی بین این دو طایفه صورت می گیرد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات رئیس دادگستری، دادستان و اعضای شورای حل اختلاف شوشتر گفت: خوشبختانه با تلاش و زحمات فراوان رییس دادگستری، دادستان و اعضای شورای حل اختلاف این شهرستان خانواده های مقتولین از اعدام قاتلین فرزندان خود با حضور در دفتر خانه رسمی و اخذ وجه المصالحه رضایت ثبتی خود را اعلام نمودند و قاتلین از چوبه دار رها یافتند و این پرونده پس از 4 سال با صلح و سازش مختومه شد.

برگزاری مسابقه عکاسی و پوستر حجاب در دانشگاه شهید چمران اهواز

فراخوان مسابقه عکاسی و طراحی پوستر با موضوع جلوه‌ هایی از زیبایی حجاب برای دانشجویان در دانشگاه شهید چمران اهواز منتشر شد.

متقاضیان شرکت در این مسابقه می‌توانند آثار خود را تا 30 آذرماه به نشانی harimhaya_scu@ ارسال کنند. پس از داوری آثار، سه عکس و طرح برگزیده تقدیر و هدیه دریافت می‌ کنند.

گفتنی است، این مسابقه به کوشش کانون «حریم حیا» مدیریت امور فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می شود./9456/پ204/ب1

ارسال نظرات