۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۵۸۹۳۵۳
تولیت آستان قدس رضوی:

خون شهدا در عالم جهل زدایی کرد

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه خون امام حسین(ع) در عالم جهل زدایی کرد، گفت: امروز بیداری اسلامی در منطقه به برکت خون شهدا شکل گرفته است و خون شهدا نیز همانند امام حسین(ع) جهل زدایی کرد.
حجت الاسلام والمسلمین رییسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در اجلاسیه نهایی کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان جنوبی اظهار داشت: انسان وقتی در زندگی اجتماعی به جایگاه کرامت و بزرگواری می‌رسد که بر تمام هواهای نفسانی خود مسلط شود و خدا در زندگی‌اش جای داشته باشد.

وی گفت: بزرگواری جایگاهی است که انسان با تسلط بر هوای نفسانی پیدا می‌کند؛ کرامت یعنی انسان به جایگاهی برسد که جز به خدا به کسی دیگری نیاندیشد و خدا بر او مسلط باشد.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: در مواقع انسان لازم است مال، آبرو و جان خود را ببخشند و می‌بخشند از این رو شهدا قبل از اینکه مقام شهادت داشته باشند، مقام کرامت دارند و تا کسی کریم نباشد به مقام شهادت نمی‌رسد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: پیشوایان و امامان مقام کرامت داشتند و خداوند آن‌ها را به عالی‌ترین مقام که شهادت بود، نائل کرده است.

وی ادامه داد: هر کسی که خونش به ثارالله متصل شد خود خداوند متعال خون‌خواه آن است و خدا همانطور که از خون امام حسین(ع) نگذشت، از خون هزاران شهید در جهان اسلام نمی‌گذرد.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: دشمنان تلاش بسیاری کردند تا نام حسین(ع) و کربلای حسین(ع) محو کنند ولی روز عاشورا تبلور عاشوراییان شد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه خون امام حسین(ع) در عالم جهل زدایی کرد، افزود: امروز بیداری اسلامی در منطقه به برکت خون شهدا شکل گرفته است و خون شهدا نیز همانند امام حسین(ع) جهل زدایی کرد.

وی اظهار کرد: پرچم شهادت در تمام نسل‌ها و عصرها در زندگی و خانواده شهدا برافراشته است و این پرچم هیچ وقت محو نخواهد شد و این پرچم اجازه نمی‌دهد سخنی بر خلاف مسیر شهید بر زبان جاری شود.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری گفت: نمی‌توان در فضایی که به عطر شهدا معطر است حرف و سخن از استکبار و استعمار به جای آزادی، وادادگی به جای اتکای به فرهنگ غنی کشور و کوتاه آمدن و تسلیم آمدن در مقابل هجوم دشمنان گفت.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه فرهنگ شهادت به ما می‌آموزد که در مقابل دشمنان تسلیم نشویم و به داشته‌های خود تکیه کنیم، بیان کرد: مردم خراسان جنوبی از امتیاز غیرتمندی، دلدادگی به نظام و ولایت برخوردار هستند.

وی عنوان کرد: نرخ جرم در خراسان جنوبی پایین‌ترین نرخ در میان سایر استان‌های کشور است و رمز این پایین بودن نرخ جرم در فرهنگ، تدین و دینداری مردم است./۹۳۱۴/پ602/ب1

ارسال نظرات